×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

امروز قوانین سفت و سختی را برای مالک و مستاجر در نظر گرفته اند تا به هیچ عنوان هر دو طرف معامله ضرر نکنند و خریداری که قصد خرید ملک را دارد زیان نبیند، چون تقلب و کلاهبرداری های بسیار زیادی در این زمینه به وجود آمده است. قوه قضاییه سعی کرده است بهترین قوانین را در نظر بگیرد و تخلفات در این زمینه را کاهش دهد.

از جمله قوانینی که برای آپارتمان نشینی در نظر گرفته‌اند، قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای به مستاجر می باشد و بسیاری افراد در این زمینه آگاهی چندانی ندارند و ما در اینجا قصد داریم درباره این قوانین با شما صحبت کنیم.

توجه به سالم بودن خانه در تحویل آپارتمان اجاره‌ای

قوانین تحویل آپارتمان

از قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای این است که حتماً بازدید اصولی از ساختمان داشته باشید. توجه به سالم بودن خانه مهمت رین اولویت برای اینکه در اجاره نامه ذکر شود است.

برای مثال اینکه آیا خانه کاملاً سالم است یا نه، اینکه آیا قسمتی از خانه یا در یا پنجره یا حتی تعداد لامپ هایی که وصل می باشد را باید حتما در اجاره‌ نامه یاد کنید، چرا که امکان دارد هنگام تحویل به صاحب خانه، بابت شیشه شکسته یا ترکی که بر روی دیوار به وجود آمده یا حتی تعداد لامپ هایی که کم یا زیاد شده است از شما خسارت بگیرد.

پس باید تمامی نقص‌ های ساختمان را ذکر کنید و به مالک اطلاع بدهید که شما با این شرایط خانه را تحویل گرفته اید. هنگامی که قصد دارید اجاره نامه امضا کنید، حتما تمام مشخصات و نکات و تبصره های احتمالی در اجاره نامه را بخوانید، سپس با آگاهی آن را امضا کنید.

شما باید در هنگام قرارداد و زمان تحویل و یا خسارت های احتمالی یا جریمه ای که به خاطر عدم تحویل به موقع و مقرر به شما داده نمی شود را در نظر بگیرید، چرا که تمام اینها جزو قوانین مالک و مستاجر می باشد که در ادامه اجاره نامه ذکر می گردد و اگر صاحبخانه در موعد مقرر خانه را به شما تحویل نداد، شما می توانید خسارت بگیرید، چرا که شما پیش از موعد تمام وجه پول پیش را پرداخت کرده اید و مالک به هیچ عنوان نمی تواند در این قوانین نقصی ایجاد کند.

بررسی تسویه قبوض آپارتمان اجاره‌ای

قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای

از جمله قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای این است که حتماً باید تمام قبوض قبل از اینکه ساختمان به شما تحویل داده شود توسط صاحب خانه پرداخت شود.

اگر این کار صورت نگیرد شما می‌ توانید از مالک یا مستاجر قبلی شکایت کنید یا حتی می توانید وجه‌ای که بابت پرداخت این قبوض به شما تحمیل شده است را از اجاره بها کم کنید، چرا که پیش از این که شما ساختمان را اجاره کنید باید حتماً مالک و مستاجر قبلی این قبوض را پرداخت و تسویه می کرد و فرم تسویه قبوض را بر روی اجاره نامه به شما تحویل می داد.

پس شما پیش از اینکه ساختمانی آپارتمان تا آن را تحویل بگیرید حتماً از پرداخت قبوض مطمئن باشید که آن را صفر کرده‌اند و برگه تسویه را هم به شما نشان دهند.

بررسی تمام نکات ذکر شده در قرارداد آپارتمان اجاره‌ای

word image 205353 3 - قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای که 100 باید رعایت شود - آپارتمان

حتما پیش از خرید تمام بند ها و قوانین ذکر شده در سند را بخوانید. حتما سعی کنید چند بار این سند و یا قولنامه را مطالعه کنید و با آگاهی و با تفکر تمام قوانین احتمالی که حتی نمی دانید در چه زمینه می باشد را از املاکی معتبری مانند novila.ir یا از یک مشاوران آگاه سایت نویلا بپرسید تا شما را راهنمایی کند.

چرا که بعضی از تبصره ها و بندها را آگاهی چندانی در آن نداریم و باید حتما از یک وکیل یا مشاور کمک بگیریم تا برای ما به زبان ساده توضیح دهند و شما باید تمام نکات ذکر شده در قرارداد را با آگاهی کامل بخوانید و سپس امضا کنید. شما میتوانید نام نویلا را در گوگل سرچ کنید و از مشاوران آن درخواست مشاوره خرید ویلا و یا خرید زمین را دهید.

البته باید گفت تمام خسارت ها و پرداخت قبوض و دیرکرد پرداخت و یا حتی دیرکرد وجه ای که باید صاحب خانه پرداخت کند یا شما پرداخت کنید در قولنامه ذکر شده باشد و سپس اقدام به تحویل گرفتن کلید کنید.

خلاصه

تمام این مواردی که در سایت با مردم گفته شد فقط بخشی از قوانین بود و برای اطلاع از تمام قوانین تحویل آپارتمان اجاره ای می توانید نام نویلا را در گوگل جستجو کرده و مشاوره خرید و فروش ویلا و تحویل آپارتمان اجاره‌ای را جویا شوید.

برچسب ها : ,
  1. میثم

    این سایت نویلا که معرفی شد، خرید ویلا هم داره؟

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.