شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ساندویچ پانل چیست و از چه لایه هایی استفاده شده است؟
    09 شهریور 1401 - 11:08
    شناسه : 205425
    0

    به دنبال رشد جمعیت و نیاز به ساخت و ساز انبوه، ساخت مسکن امن برای جمعیت رو به رشد به عنوان دغدغه جامعه بشری شناخته شده است. مشکلی که سازندگان در این زمینه متوجه شده اند استفاده از روش ساخت با بالاترین سرعت و کمترین هزینه است.

    پ
    پ

    به دنبال رشد جمعیت و نیاز به ساخت و ساز انبوه، ساخت مسکن امن برای جمعیت رو به رشد به عنوان دغدغه جامعه بشری شناخته شده است. مشکلی که سازندگان در این زمینه متوجه شده اند استفاده از روش ساخت با بالاترین سرعت و کمترین هزینه است.

    پیشرفت علم در جوامع مدرن امروزی همه صنایع را متحول و متحول کرده است و صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و روش های بسیاری برای بهبود و توسعه صنعت ساختمان وارد این عرصه شده است. بنابراین روش ساخت و ساز پیش ساخته به عنوان بهترین و مناسب ترین روش شناخته شده و با ارائه ساخت و سازهای با کیفیت موفق به جایگزینی روش های سنتی شده است.

    در فناوری پیش ساخته، استفاده از مصالح مدرن و آماده، رکن اصلی این روش محسوب می شود. بنابراین مطابق با این طرح، استفاده متعدد از مصالح ساختمانی مدرن و آماده از ساندویچ پانل در جای جای شهر نمایان است. در این خصوص باید توجه داشت که استفاده از ساندویچ پانل با ویژگی ها و مزایای بیشماری که دارد تنها به صنعت ساختمان محدود نمی شود.

    word image 205425 1 - ساندویچ پانل چیست و از چه لایه هایی استفاده شده است؟ -

    ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل که گاهی ساندویچ پنل نیز نامیده می شود، از سال 1930 وارد صنعت ساختمان شد و به دلیل مزایای فراوانی که نسبت به مصالح سنتی دارد، محبوبیت زیادی پیدا کرد. برای معرفی ساندویچ پانل باید به این نکته اشاره کرد که دلیل نامگذاری آن ساختار لایه ای و شباهت آن به ساندویچ همبرگر است.

    انواع ساندویچ پانل

    ساندویچ پانل از ابتدا برای پوشش سقف و دیوار ساختمان ها تولید می شد. از این رو در انواع ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل خنک کننده تولید و عرضه می شوند.ساختار انواع پنل ها شبیه به یکدیگر است و تنها از نظر ظاهر و نوع کاربرد با هم تفاوت دارند.

    ساندویچ پانل دیواری:

    تنوع پانل های دیواری نسبت به پانل های سقفی متنوع تر است و از نظر فشار با مصالح سنتی برابری می کند. ساندویچ پانل دیواری به طور کلی به 4 دسته دیوار ساده، دیوار قفل دار، دیوار نر و مادگی، ساندویچ پانل کناره های مخفی و نایلون دوتایی تقسیم می شود.

    word image 205425 2 - ساندویچ پانل چیست و از چه لایه هایی استفاده شده است؟ -

    تولید ساندویچ پانل دیواری

    ساندویچ پانل سقفی:

    از نوع سقف این محصول برای پوشش سقف سوله ها، سالن ها، انبارها، ورزشگاه ها، مرغداری ها، سیلوها، سردخانه ها، سوله های صنعتی، ویلاهای پیش ساخته و … استفاده می شود.

    ساختار ساندویچ پانل

    همانطور که قبلا گفتیم ساندویچ پانل ها ساختاری لایه ای دارند و از سه لایه اصلی تشکیل شده اند. انواع ساندویچ پانل دیواری و سقفی از دو لایه تخته در اطراف پانل و یک لایه فوم در مرکز آن تشکیل شده است. پانل های سقفی و دیواری اگرچه ساختاری مشابه و سه لایه دارند، اما با توجه به نوع پنل و نوع کاربرد، در نوع فوم و ورق با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام از این پانل ها برای محیط ها قابل استفاده هستند. او مناطق مختلف جغرافیایی و با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف انتخاب کرد.قیمت ساندویچ پانل به عوامل تشکیل دهنده آن بستگی دارد .

    انواع ورق ساندویچ پانل

    ورق آلوسینک:

    نورد فلز. علاوه بر آلومینیوم و سیلیکون، و همچنین روی، که در رنگ های مختلف موجود است: کرم، خاکستری، قرمز، آبی، زرد، بنفش، یشمی، سبز، سفید و بنفش.

    ورق آلومینیوم:

    ورق آلومینیوم یکی از ورق های فلزی است که در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و شناخته شده است.قبل از پایان فرآیند تولید، آلومینیوم شمش آلومینیوم با وزن سبک و استحکام بالا است. در کارخانه میلگردها از ماشین های 6 تنی عبور می کنند و به ورق های نازک آهن تبدیل می شوند، ورق آلومینیوم یکی از بهترین هادی های حرارت و برق است. ورق های آلومینیومی انعطاف پذیر، مقاوم در برابر خوردگی و خط و خش هستند.

    ورق گالوانیزه:

    ورق گالوانیزه از ترکیب آلیاژ و روی تشکیل شده است که در صورت قرار گرفتن در مجاورت محیط های مرطوب و آب به مدت 20 تا 30 سال مقاوم بوده و زنگ نمی زند. همچنین در رنگ های مختلف تولید می شود و به ایجاد فضایی زیبا کمک می کند.

    word image 205425 3 - ساندویچ پانل چیست و از چه لایه هایی استفاده شده است؟ -

    ورق گالوانیزه

    انواع فوم ساندویچ پانل

    فوم پلی اورتان (پلی اورتان): از ترکیبی از مواد شیمیایی پلی ال و ایزوسیانات تشکیل شده است که فوم مقاوم در برابر آتش ایجاد می کند. ساندویچ پانل های تولید شده از این نوع فوم را ساندویچ پانل پلی اورتان می نامند و در برابر سایش، ضربه و ترک خوردگی نیز بسیار مقاوم بوده و به سه دسته غیر قابل اشتعال، کند سوز و دیر سوز تقسیم می شوند.

    فوم پلی اورتان (پلی اورتان)

    فوم پلی استایرن: پلی استایرن یا یونولیت یک پلیمر مصنوعی معطر از مونوستایرن است که ظاهر آن از کریستال های بسیار ریز تشکیل شده است. از جمله ویژگی های این فوم می توان به عایق حرارتی عالی، 100% بازیافتی و غیر سمی، 0% جذب آب، مقاومت در برابر فشار بالا، عایق رطوبتی، مقاومت در برابر قالب، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و استحکام بالا اشاره کرد. این دسته از فوم ها به سه دسته معمولی (GPSS)، مقاوم (HIPS) و انبساط (EPS) تقسیم می شوند. پانل های ساخته شده از فوم پلی استایرن به دلیل نوع مواد تشکیل دهنده آنها پانل های ساندویچ پلی استایرن نامیده می شوند.

    فوم پلی استایرن

    پلی استایرن اکسترود شده (XPS): پانل های XPS یا یکپارچه با قرار گرفتن در معرض بخار بدون هیچ گونه چسبندگی منبسط می شوند.هوا و بخار 98 درصد وزن استایرن اکسترود شده را تشکیل می دهند و این بافت جدید ساندویچ پانل XPS را عایق خوبی در برابر صدا، سرما، گرما و رطوبت می کند. همچنین برای بسته بندی مواد غذایی، محصولات کشاورزی و غیره استفاده می شود.

    فوم XPS

    پشم شیشه: فوم پشم شیشه از مواد معدنی و بازیافتی، الیاف شیشه ای انعطاف پذیر نازک تشکیل شده و از بافتی سوزنی مانند تشکیل شده است. همچنین عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی است. وزن سبک و چگالی متفاوت، انعطاف پذیری بالا و قیمت مناسب تری نسبت به پشم سنگ دارد.

    فوم پشم شیشه

    پشم سنگ: از مواد معدنی تشکیل شده و دارای ضریب انتقال حرارت و عایق صوتی بسیار کم است. ساندویچ پانل پشم سنگ تا چهار ساعت در مقابل آتش دوام می آورد و بخارات سمی از خود ساطع نمی کند.این نکات به شما در خرید ساندویچ پانل کمک بسزایی میکند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.