جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نهال خرمای پیارم زاهدی مجول
    13 شهریور 1401 - 4:48
    شناسه : 205686
    0

    به طور متوسط و همچنین میانگین می ‌توان گفت از بعد از سال پنجم نهال خرما زاهدی که خرید کره اید مثلا از نوع خرما زاهدی پا جوش خورده شروع به بار دادن می کند انتهای هنگام مرگ این بار دادن ادامه پیدا می کند که یک درخت و معمولاً بعد از ۱۰۰ سالگی به مرگ دچار شده و همچنین امکان دارد.

    پ
    پ

    یک گیاه کشته شده که در نخلستان ها وجود دارد درخت و نهال خرما مانند خاصویی نام می‌ گیرد که در واقع می ‌توان گفت به حالت رها شده در بسیاری از حتی با های متروکه یای توان گفت آب گیری.هایی که در گوشه و کنار بیابان.ها وجود دارند.

    به صورت نخل.هایی که خودشان رشد کرده و نمو دارند می باشد که نوعی درخت خودرو گفته می شود زیرا ممکن است از یک هسته خرما که از مسافرانی که در اون گوشه و کنار اتراق کرده بودند و از آنها به جا مانده است به وجود آمده و در این نقاط روییده و طی سالیان سال بزرگ و بزرگ تر شده باشد مشاهده می شود.

    C:\Users\ARAD\Desktop\خاصوییی.jpg

    به طور متوسط و همچنین میانگین می ‌توان گفت از بعد از سال پنجم نهال خرما زاهدی که خرید کره اید مثلا از نوع خرما زاهدی پا جوش خورده شروع به بار دادن می کند انتهای هنگام مرگ این بار دادن ادامه پیدا می کند که یک درخت و معمولاً بعد از ۱۰۰ سالگی به مرگ دچار شده و همچنین امکان دارد.

    که عمر حتی به ۱۵۰ سال نیز به درازا بیانجامد که می توان به صورت کلی عنوان کرد که خرما قبل از رسیدن به سن ۱۰۰ سالگی بریده می شود زیرا هنگامی که به این قسمت از عمر خود می رسد.

    محصول این درخت به قدری کم شده و پایین می آید که برای گرد افشانی و یا حتی برداشت محصول آن دیگر مناسب نبوده و نمی ‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد همچنین برای پرداختن به ارتفاع نخل خرما می توان با عنوان کردن تاج شاخه های آن این را به جرات گفت که حتی می ‌تواند بیشتر از ۳۶ متر ارتفاع را در درخت و نخل خرما مشاهده کرد.

    نهال خرمای پیارم

    نهال خرما کوچک ظریف سیاه پیارم از تجاری ترین نوع خرما بوده و بسیار مناسب صادرات می باشد به علت زیبایی منحصر به فرد و کیفیت فوق العاده ی آن که دارای قند کاملا طبیعی می باشد.

    شاید لازم باشد بدانید که در صورت پا جوش زدن این نهال تا حدود 10 سال نیاز به زمان داشته تا این نهال به ثمر رسیده و به مرحله ی محصول دهی برسد.

    فصل محصول دهی این نهال از اواخر فروردین تا پایان اردیبهشت بوده و نیز بعد از محصول دهی به مدت یک ماه زمان گرده افشانی این درخت می باشد.

    خرما از بیشترین حجم زیر کشت در ایران برخوردار بوده به طوری که تا کنون بیش از 230 هزار هکتار از مزارع کشور، این درخت را پرورش داده و کشاورزان توانسته اند حجم زیادی از این محصول را تولید و به بازارهای جهانی برسانند که شاید بتوان گفت که از بزرگ ترین محصولات خوراکی ایران همین خرما می باشد.

    C:\Users\ARAD\Desktop\اینهههه.jpg

    فروش و کاشت نهال خرما پیارم در مراکز زیادی صورت می گیرد که امکان خرید تکی و انبوه آن برای اکثر افراد مهیا بوده و در صورت فراهم نمودن شرایط لازم از جمله خاک مرغوب و هوای شرجی امکان به بار نشستن آن ممکن می باشد.

    در حال حاضر 6 استان کشور شامل خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و هرمزگان امکان کشت با کیفیت این محصول وجود داشته که انواع خرمای پیارم در این استانها کشت می شود و نیاز بازارهای داخلی و خارجی را مرتفع نموده اند.

    علاوه بر مصرف خود خرما جهت شیرین نمودن نوشیدنی می توان از آن جهت ساخت نوشیدنی و انواع اسموتی استفاده نمود که اثرات و خواص آن را دو چندان می نماید از جمله ی آن اسموتی خرما و موز می باشد که در صورت مصرف آن، شما از خواص موز و خرما به صورت همزمان استفاده می نمایید.

    خرید نهال خرمای مجول

    خوب است بدانید که می توان به جای خرید خرمای مجول و یا انواع خرما پیارم اعلا ، خرید نهال خرمای مجول را نیز امتحان کرد چرا که از انواع نهالهای اصلاح شده‌ است که از همان سال اول کاشت، محصول می‌ دهد.

    نهال خرمای مجول توسط مرکز فروش مستقیم نهال کشور مورد بررسی قرار گرفت و سپس به بازار نهال ایران و سازمان جهاد کشاورزی معرفی شد و پس ‌از مدتی در مرکز فروش نهال اصلاح شده مورد عرضه قرار گرفت.

    همانند دیگر محصولات غذایی کشور، خرید و فروش نهال خرمای مجول نیز جزو محصولاتی است که صادرات گسترده ای در سطح منطقه دارد.

    C:\Users\ARAD\Desktop\مجوللیلیل.jpg

    خرمایی که صادر می‌ شود و همچنین نهال خرمای مجول صادراتی باید تمام ویژگیهای یک خرمای خوب و نهال خوب را داشته باشند که در این میان صادرات خرمای مجول سود بسیار زیادی برای شرکتهای تولید کننده این محصول دارد و کمک زیادی به اقتصاد کشور می‌ کند.

    کشورهایی که این نوع خرما به آنها صادر می ‌شود عبارت است از انگلیس، روسیه، فرانسه، آلمان، مالزی، افغانستان، ترکیه و غیره.

    در بسیاری از فروشگاه‌ های معتبر کشورهای اروپایی می‌ توان خرمای مضافتی ایران را به ‌وفور یافت کرد و قیمت بسیار بالایی نیز دارند چرا که این نوع خرما با بسته‌ بندیهای بسیار شیک و مدرنی به کشورهای دیگر صادر می ‌شود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.