جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ۱۰ ماده ضروری که در پخت کیک استفاده میشود!
    13 شهریور 1401 - 17:09
    شناسه : 205756
    0

    در این مطلب کوتاه به بیان 10 ماده ضروری می پردازیم که هنگام پخت یک کیک بسیار مهم هستند و تقریبا در تمامی رسپی های پخت کیک آن ها را می توانید ببینید.

    پ
    پ

    word image 205756 1 - ۱۰ ماده ضروری که در پخت کیک استفاده میشود! -

    آرد در پخت کیک

    در دستور پخت کیک هیچ ماده به اندازه آرد ضروری نیست. بدون آن گلوتنی که ایجاد میکند کیک پخته شده شما ساختار مناسبی پیدا نمی کند. آرد ماده ای است که همه چیز را به هم متصل می کند. برای مثال آرد گندم اساساً در هر دستور پخت ای قابل استفاده است. ولی اگر در ابتدای راه هستید برای شروع و سادگی کار به شما پیشنهاد می کنیم از آرد همه منظوره استفاده کنید. زمانی که تجربه بیشتری پیدا کردید، یا می خواهید چیزهای دیگری را نیز امتحان کنید، می توانید شروع به بررسی کارت های تخصصی تری کنید: آرد نان، آرد گندم،… و یا حتی بدون گلوتن مانند آرد برنج. در بسیاری از دستورالعمل ها، می توانید از آرد های تهیه شده است آجیل های آسیاب شده مانند: آرد بادام، آرد فندق یا از حبوبات و میوه ها و غلات مانند آرد نارگیل استفاده بکنید.

    پف دهنده ها در پخت کیک

    در اکثر دستورالعمل های پخت کاپ کیک به یک ماده افزایش دهنده یا پف دهنده وجود دارد. برای این منظور از رایج ترین و مورد استفاده تعیین ماده بکینگ پودر است. برای اکثر کیک ها و محصولات شیرینی پزی به بکینگ پودر نیاز دارید، اگرچه در بعضی از دستور ها استفاده از جوش شیرین را علاوه بر اسیدی که آن را فعال میکند توصیه میکند. ما تفاوت این دو در چیست؟ جوش شیرین فورا شروع به عمل می کند، این در حالی است که بکینگ پودر در واکنش به افزایش تاخیر دارد. معمولاً ما می خواهیم که عمل افزایش در فر شروع شود و در حین تهیه خمیر، به همین دلیل است که از بکینگ پودر بیشتر استفاده می شود. برای تهیه نان از بکینگ پودر استفاده نمیکنید بلکه از مخمر استفاده میکنید. ساده ترین ماده مورد استفاده در پخت نان مخمر خشک فوری است که می‌توانید آن را در کابینت های خود یا در فریزر نگهداری کنید.

    شیرین کننده ها در پخت کیک

    اگر در حال پخت یک کیک طعم شیرین هستید، و میخواهید ۱ شیرین کننده خمیر خود اضافه کنید و باید به شما بگویم چند نوع مختلف شیرین کننده وجود دارد:

    word image 205756 2 - ۱۰ ماده ضروری که در پخت کیک استفاده میشود! -

    • شکر فرآوری شده معمولاً به شکل پودر است.
    • پودر طبیعی/ شکر گرانول مانند شکری نارگیل.
    • شیرین کننده های مایع طبیعی مانند: عسل، شربت افرا، شربت آگاو

    اکثر دستورالعمل ها استفاده از شکردان سفید را توصیه میکند چه احتمالاً اصلی ترین موردی است که شما در پخت کیک خود به آن نیاز دارید.

    اگر می خواهید فراستینگ، باترکریم یا یخزده درست کنید به شما پیشنهاد می کنم شکر سفید را جایگزین شکر قهوه ای کنید.

    بسته به دستور پخت، می توانید از شیرین کننده های طبیعی مایع هم مانند: عسل، شربت آگاو، شربت افرا آیا شربت مالت نیز استفاده کنید

    روغن یا چربی ها برای پخت کیک

    به نظر من تصور دنیایی که در آن هر کیک و سری چربی نداشته باشد، عالی خواهد بود. متاسفانه در اکثر دسرها چربی مورد استفاده قرار می گیرد. کر منبع اصلی چرمی مورد استفاده در محصولات کیک پزی و همینطور درست کردن دسر است، اما شما می توانید از روغن ها نیز استفاده کنید. به خاطر داشتن طعم خنثای روغن کانولا یا روغن آفتابگردان این روغن ها گزینه خوبی هستند. همینطور میتوانید برای کیک از روغن زیتون یا بادام استفاده کنید و روغن زیتون را جایگزین کره بکنیم.

    روغن زیتون طعم جالبی بده سر های شما می دهد، البته به شرطی که از نوع مرغوب آن استفاده کنیم زیرا روغن های کم کیفیت زیتون هنگام پخت تلخ می شوند.

    تخم مرغ در پخت کیک

    استفاده از تخم مرغ در هنگام پخت کیک ضروری است. زرده تخم مرغ با امولسیون کردن چربی ها و مایعات آن ها را به هم متصل می کند. همچنین به عنوان سبک کننده و تا حد کمی پف دهنده (وارد کردن هوا به خمیر کیک) مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از دستورالعمل ها از تخم مرغ کامل استفاده می کنند، اما در برخی دیگر باید زرد و سفیده را از هم جدا کنید. سعی کنید در صورت امکان از تخم مرغ های با کیفیت ارگانیک استفاده کنید این کار به دسر و کیک های شما کیفیت قابل توجهی می دهد

    نمک برای تهیه کیک

    اگر در انجام پخت کیک تازه کار باشید احتمالاً از شنیدن اینکه چرا نمک در پخت کیک آمده تعجب خواهید کرد، اما باید به شما بگویم نمک در واقع یک ترکیب و ماده بسیار ضروری برای پخت کیک است.

    این ماده به تعادل و فهمیدن هر چه بهتره کیک به شما بسیار کمک می کند پس بهتر است این ماده مهم را نادیده نگیرید. از نمک دریایی، نمک پولکی یا نمک های غلیظ دیگر استفاده نکنید بهتر است از نمک رقیق و ریز استفاده کنید که بهتر و آسانتر با بقیه مواد مخلوط شود.

    word image 205756 3 scaled - ۱۰ ماده ضروری که در پخت کیک استفاده میشود! -

    شیر یا خامه

    شیر در پخت کیک بسیار مهم است. زیرا این ماده مایع به عنوان متصل کننده به کار می رود، البته مقداری چربی نیز درون شیر وجود دارد که این خود می‌تواند به عنوان طعم دهنده عمل کند.

    شما می توانید از هر شیری که در یخچال خود دارید استفاده کنید، اما من شخصاً ترجیح میدهم از شیر پرچرب استفاده کنم چه باعث می شود کیک پخته شده شما ارزش غذایی بیشتری داشته باشد. اگرچه شیر لبنی رایج ترین نوع شیر مورد استفاده است، اما اگر شما به این نوع شیر حساسیت دارید مورد پسند شما نیست میتوانید شیر های گیاهی را جایگزین شیر لبنی کنید.

    به غیر از شیر لبنی، شیر هایی مانند شیر بادام شیر نارگیل می توانند برای ایجاد طعم لطیف به خمیر شما و حالت ترد تر به کیک شما بعد از پخت خط مورد استفاده قرار بگیرند.

    خامه یا ماست نیز می‌توانند به عنوان جایگزین شیر استفاده شود. از مواد جایگزین شیر میتوان از خامه سنگین یا غلیظ خامه ترش و خامه دوبل و ماست شیرین یا ترش نیز استفاده کرد.

    شکلات یا پودر کاکائو

    بسیاری از افراد عاشق شکلات هستند. به غیر از میوه ها، این ماده بیشترین استفاده را برای طعم دادن به دسر ها و کیک ها دارد. نسبت به دستور پخت شما میتوانید و شکلات با پودر کاکائو استفاده کنید.

    شکلات برای پخت و پز به صورت ذوب شده استفاده میشود در حالیکه پودر کاکائو به عنوان یک ماده خشک مواد اضافه میشود. توصیه من به شما این است که شکلات و پودر کاکائو با کیفیت استفاده کنید، از تفاوت کیفیت بالای کیک خود شگفت زده خواهید شد.

    برای طعم بهتر و شیرینی کمتر، بهتر است است از شکلات تیره تر یا همان شکلات تلخ در استفاده کنید همینطور بهتر است پودر کاکائو شما شیرین شده نباشد.

    شکلات های بلژیکی بهترین نوع شکلات هستند که برای پخت کیک شکلاتی می توانید استفاده کنید.

    عصاره های طعم دهنده و ادویه ها

    ساده ترین راه برای طعم دادن به کیک و دسرها استفاده از ادویه ها و طعم دهنده ها است در واقع ساده تر از این راه چیزی وجود ندارد. مگر با ادویه جات ترشی جات! هنگام پخت کیک با میوه ها، پرمصرف ترین ادویه دارچین آسیاب شده است. دارچین به عنوان یک ادویه اصلی طعم فوق العاده ای به کیک شما می دهد.

    سایر ادویه هایی که شما می توانید در پخت کیک از آن استفاده کنید عبارتند از زنجبیل آسیاب شده میخک ستاره ای،.. اگر تا به حال از ادویه ها در کیک های خود استفاده نکرده اید، به شما پیشنهاد می کنم درون کیک سیب خود مقداری دارچین اضافه کنید از نتیجه فوق العاده ای که میبینید و طعم دلپذیر کیک خود شگفت زده خواهید شد.

    عصاره ها

    شما میتوانید صدها سایه تن دهنده پیدا کنیم: عصاره قهوه، عصاره بادام، عصاره گل رز،… تنها موردی که من به طور مرتب از آن استفاده می‌کنم عصاره وانیل است.

    استفاده از وانیل راهی آسان برای طعم دادن به کیک و خمیر آن است. اما بهتر است مراقب باشید که فقط از عصاره های خالص طبیعی استفاده کنید. همچنین بهتر است است در میزان استفاده از اثار ها دقت کنید زیرا می توانند از نظر بسیار قوی باشند بنابراین چند قطره از آن ها برای طعم دادن به کیک شما کافی هستند. در صورت تمایل میتوانید از گیاه وانیل تازه یا خمیر وانیل استفاده کنید.

    word image 205756 4 - ۱۰ ماده ضروری که در پخت کیک استفاده میشود! -

    میوه ها

    تا به حال به این فکر کرده اید دسر و شیرینی بدون میوه چه میشود؟ وقتی صحبت از میوه هاست، می توانید از میوه های تازه یا منجمد استفاده کنید، اگرچه میوه تازه طعم و بافت دلپذیرتری درون کیک شما دارد.

    بهتر است از میوه های فصلی زمانی که تازه ترین هست برای گرفتن بهترین طعم ممکن استفاده کنید – همینطور میتوانید میوه های مورد علاقه تان را فریز کنید در فصل هایی که وجود ندارند از آنها استفاده کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.