شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 10 راهکار برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای تر
    13 شهریور 1401 - 16:59
    شناسه : 205760
    0

    آشپزی مهارتی است که در طول زمان با تمرین بهبود می یابد. هیچ کس از روز اول آشپز شگفت انگیزی نیست. شاید ما قبل از اینکه به مدرسه آشپزی برویم از طریق آزمون و خطا چیزهای زیادی به خودمان یاد بدهیم. در آغاز، چندین موفقیت و هزاران بار شکست می خوریم. به همین دلیل در اینجا چند نکته ساده برای آشپز بهتر بودن را به شما معرفی خواهیم کرد.

    پ
    پ

    word image 205760 1 - 10 راهکار برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای تر -

    آشپزی مهارتی است که در طول زمان با تمرین بهبود می یابد. هیچ کس از روز اول آشپز شگفت انگیزی نیست. شاید ما قبل از اینکه به مدرسه آشپزی برویم از طریق آزمون و خطا چیزهای زیادی به خودمان یاد بدهیم. در آغاز، چندین موفقیت و هزاران بار شکست می خوریم. به همین دلیل در اینجا چند نکته ساده برای آشپز بهتر بودن را به شما معرفی خواهیم کرد.

    1 – از گیاهان و ادویه جات استفاده کنید

    در هنگام پخت پیتزا تابه ای یا غذاهای دیگر چاشنی بیشتر از نمک و فلفل وجود دارد. قدرت گیاهان تازه و ادویه های خشک را در آغوش بگیرید!  گیاهان و ادویه جات برای افزودن طعم و بو به هر غذایی جادویی و ضروری هستند. استفاده از گیاهان و ادویه جات، جوانه های چشایی شما را به یک ماجراجویی آشپزی خوشمزه می برند. گیاهان و ادویه ها همچنین راهی عالی برای افزایش طعم غذا بدون افزودن کالری هستند.

    2- هرچیزی را در جای خود آماده داشته باشید

     اگر می شنوید که یک غذاخوری فانتزی می گوید که غذای خود را آماده کرده است، به این معنی است که همه مواد برای پخت و پز جمع شده و آماده شده اند. سیب زمینی ها پوست کنده می شوند، پیازها بریده می شوند، برگ های رزماری از شاخه جدا می شوند ، همه چیز آماده است. اگر صبر کنید تا آن پیاز را در حالی که ماهیتابه با روغن گرم می شود خرد کنید، خطر دود کردن روغن را خواهید داشت. وقتی صحبت از پخت و پز می شود، زمان بندی همه چیز است و بهتر است قبل از روشن کردن اجاق، همه چیز را آماده و در جای خود داشته باشید.

    3- مراقب چاقوها باشید

    یک چاقوی تیز همه چیز است. هیچ وسیله ای در لوازم آشپزی مهمتر از یک چاقوی خوب نیست. این کار زمان شما را در آشپزخانه راحت تر و کارآمدتر می کند و باور کنید یا نه، چاقوی تیز امن تر است. چاقوی کند و ضعیف چاقوی خطرناکی است، زیرا نیروی مورد نیاز برای برش چاقو باعث می شود نسبت به زمانی که از چاقوی تیز استفاده می کنید، احتمال آسیب رساندن به خودتان بیشتر شود.

    word image 205760 2 - 10 راهکار برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای تر -

    چند نکته مهم برای مراقبت از چاقو وجود دارد. ابتدا چاقوهای خود را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید . گرمای ماشین ظرفشویی باعث کدر شدن چاقوها می شود. قبل و بعد از هر بار استفاده، لبه چاقو خود را صاف و تیز نگه دارید. چاقوها در صورت شل شدن در کشو به اطراف میکوبند و لبه های چاقو را کدر می کنند. بهتر است آنها در جعبه، پارچه یا نوار مغناطیسی قرار دهید. در نهایت فقط از تخته های برش پلاستیکی یا چوبی استفاده کنید. این تضمین می‌کند که چاقوی شما پس از آشپزی کند و ضعیف نشود. هرگاه چاقو به سطحی خیر از پلاستیکی و چوب برخورد کند، سوراخ‌های میکروسکوپی روی فلز ایجاد می‌شود که باعث کند شدن لبه آن می‌شود.

    4- از قدرت اسید استفاده کنید

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که یک لقمه غذا بخورید و با خود فکر کنید: «این مزه خوب است، اما کمی بی مزه شده.» نه از این جهت که طعم ملایمی دارد، بلکه به این معنا که فاقد طعم اصلی است. تقریباً مثل این است که غذای شما … بی روح می باشد. به احتمال زیاد چیزی که به آن نیاز دارد مقداری ماده اسیدی به شکل مرکبات یا سرکه است. افزودن اسید به ظرف فوراً آن را درخشان می کند و به آن زندگی می بخشد. اسیدها، به ویژه مرکبات، زمانی که در پایان پخت اضافه شوند، بهترین هستند.

    5- دستور پخت را دقیق بخوانید

    اگر آشپز تازه کار هستید، خواندن کامل دستور غذا بسیار مهم است. فرآیند و تکنیک مهم است و برای اجرای موفقیت آمیز یک ظرف غذا، مهم است که بدانیم چه چیزی را باید انتظار داشته باشیم و یک قدم را از دست ندهیم. هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که نیاز به یک ظرف غذا برای آماده شدن در 30 دقیقه داشته باشید و متوجه شوید که باید به مدت یک ساعت پخته شود یا خنک شود. خواندن یک دستور غذا در ابتدا به شما کمک می کند تا از ناامیدی زیادی جلوگیری کنید و آشپزی را به یک تجربه مثبت تبدیل کنید.

    6- از دماسنج استفاده کنید

    از بریدن گوشت پخته شده خودداری کنید تا بررسی کنید که آیا به خوبی تفت داده شده است یا نه!  برش دادن پروتئین ها زمانی که تمام آب خوشمزه روی سطح آن برق می زند باعث می شود آب ها ریخته و گوشت خشک شود. برای بررسی دمای داخلی، روی یک دماسنج دیجیتال قابل اعتماد سرمایه گذاری کنید.

    7- از نمک استفاده کنید

    نمک یک تقویت کننده طعم طبیعی است و می تواند طعم های شگفت انگیز را از ساده ترین دستور غذا بیرون بکشد. اگر از نمک خوراکی یددار استفاده می کنید، به نمک کوشر روی آورید. نمک کوشر طعم تمیزتری دارد . همچنین، در حین پختن نمک را اضافه کنید، که با مزه کردن غذا همراه است. نمک زدن در حین پختن باعث ایجاد طعم و مزه لذیذ می شود. از نمک نترسید ، البته مگر اینکه نگرانی های سلامتی داشته باشید.

    word image 205760 3 - 10 راهکار برای تبدیل شدن به یک آشپز حرفه ای تر -

    8- در حین پختن، غذا را مزه کنید

    طعم ها با پختن تغییر می کنند و توسعه می یابند. به عنوان مثال، ممکن است چیزی با تبخیر رطوبت شورتر شود، یا ظرف مدت طولانی‌تری که بپزد، اسید خود را از دست می‌دهد. مهم است که در حین پختن غذا طعم آن را بچشید تا بدانید که آیا به نمک، اسید یا هر ادویه بیشتری نیاز دارید یا خیر.

    9- گوشت های غذا را معتدل کنید

    به طور معمول، عبارت tempered برای افزودن چیزی داغ به تخم مرغ به کار می رود، اما مهم است که این کار را با گوشت های پختنی خود انجام دهید. قبل از پختن، گوشت خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پیشخوان بگذارید تا کمی معتدل تر شود. پرتاب کردن گوشت سرد در یک ماهیتابه داغ باعث گیرکردن آن می شود که در نتیجه یک استیک سفت یا برش گوشت نامناسب ایجاد می کند. بیرون گذاشتن آن برای مدتی به پخت یکنواخت‌تر گوشت پروتئینی کمک می‌کند و آن را نرم و آبدار نگه می‌دارد.

    10- گوشت غذا را خشک کنید تا خوب بپزد

    قبل از اضافه کردن گوشت به یک تابه داغ، آن را با یک حوله تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید. اگر گوشتی هنگام اضافه شدن به یک ماهیتابه داغ مرطوب باشد، به جای جوشاندن بخار می شود. برای به دست آوردن یک طعم ترد خوب، لازم است هر گونه رطوبت را از بین ببرید.

     

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.