سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آموزش قرارداد نویسی و مسائل حقوقی املاک و مستغلات
    13 شهریور 1401 - 17:28
    شناسه : 205774
    0

    مقاله ای تعبیه شده است که میتوانید با مطالعه آن در این زمینه، اطلاعات لازم را کسب نمایید. قرارداد نویسی به صورت مکتوب انجام میشود و کوچک ترین خطایی در بستن قرارداد میتواند مشکل بزرگی ایجاد کند؛ به این علت، قرارداد نویسی و انجام معاملات در املاک نیازمند آموزش صحیح و لازم طبق مسائل حقوقی املاک و مستغلات است.

    پ
    پ

    word image 205774 1 - آموزش قرارداد نویسی و مسائل حقوقی املاک و مستغلات - رهن، اجاره و خرید املاک مسکونی، اداری و تجاری، ملزم به بستن قرارداد در بنگاه املاک است که نیازمند اطلاعات کافی مشاور املاک، درباره مسائل حقوقی مربوط به املاک و مستغلات است. برای آموزش قرارداد نویسی و مسائل حقوقی املاک و مستغلات، مقاله ای تعبیه شده است که میتوانید با مطالعه آن در این زمینه، اطلاعات لازم را کسب نمایید. قرارداد نویسی به صورت مکتوب انجام میشود و کوچک ترین خطایی در بستن قرارداد میتواند مشکل بزرگی ایجاد کند؛ به این علت، قرارداد نویسی و انجام معاملات در املاک نیازمند آموزش صحیح و لازم طبق مسائل حقوقی املاک و مستغلات است.

    اصول قبل از قرارداد نویسی

    برای قرارداد نویسی طبق مسائل حقوقی املاک و مستغلات، ابتدا باید موارد زیر را بررسی کرد و سپس به نوشتن قرارداد اقدام‌ کرد. مشاور املاک وظیفه دارد طبق آموزش هایی که در زمینه املاک دیده است، افراد را در این زمینه راهنمایی کند:

    بررسی سند ملک و مدارک فروشنده به منظور تعیین هویت:

    اولین کاری که لازم است در انجام معاملات انجام شود، بررسی کردن سند ملکی است که قرار است فروخته شود؛ چرا که با بررسی کردن سند میتوان فهمید که ملک در رهن بانک است یا خیر، ملک موقوفی(شخصی که ملک را وقف کرده یا اداره اوقاف، صاحب زمین ملک هستند و تنها بنایی که در آن ساخته شده است به فروش میرسد) بوده و وقف شده است یا شخصی(هم زمین ملک و هم بنای ساخته شده در آن به فروش میرسد) است، ملک به ارث رسیده است یا خیر که در صورت ورثه ای بودن ملک، باید وراث حضور داشته باشند و ارائه برگه انحصار وراثت الزامی است، قیمت اصلی خانه طبق متراژ دقیق ذکر شده در سند ملکی چقدر است و آیا ملک قانونی است یا از نظر قانونی مشکل دارد؛ برای مطمئن شدن از اینکه آیا ملک بصورت قانونی به فروش میرسد یا کلاهبرداری است و توسط فردی که صاحب ملک نیست به word image 205774 2 - آموزش قرارداد نویسی و مسائل حقوقی املاک و مستغلات - فروش میرسد، باید مدارک فروشنده را بررسی کرد و با صاحب ملک که در سند ملک ذکر شده است مطابقت داد. اگر هویت فروشنده ملک با صاحب ملک ذکر شده در سند مطابقت نداشته باشد، دو حالت دارد: اول اینکه ممکن است فرد وکالت نامه ای از طرف صاحب ملک ذکر شده در سند ملکی داشته باشد، دوم اینکه ممکن است فرد کلاهبردار باشد. اگر شما ملک را از فردی که صاحب ملک نیست خریداری کنید، سرمایه خود را از دست داده و ممکن است با اجاره یا فروش ملک، ندانسته مرتکب جرم شوید.

    بررسی مصادره ای بودن یا وجود طرح‌ های شهرداری در محل ملک:

    در صورتی که ملک مصادره ای باشد یا طرح های احتمالی شهرداری در محل ملک وجود داشته باشد، در سند ملکی ذکر نمیشود و برای اطلاع از آنها باید به اداره ثبت و شهرداری(قسمت شهرسازی) مراجعه کرد. منظور از املاک مصادره ای، املاکی است که به علت ریشه ای که دارند، بصورت قانونی توسط دولت مصادره میشود؛ از جمله این املاک میتوان به املاکی که بصورت دزدی، ربا، اختلاس، قمار، رشوه و … به دست آمده، یا در آنها فسادی صورت گرفته است، یا صاحبان آنها افرادی هستند که از نظر قانونی صلاحیت ندارند، مانند افرادی که در زمان قبل از انقلاب در رژیم شاهنشاهی فعالیت داشته اند و پس از انقلاب املاک آنها مصادره شده است اشاره کرد که املاک پس از مصادره جزء بیت المال به شمار میروند. طرح های احتمالی شهرداری، طرح هایی هستند که شهرداری هنگام نقشه کشی برای شهرسازی، قسمت هایی را به عنوان بزرگراه یا جاده در نظر میگیرد که در آنجا املاک مسکونی قرار دارد و افراد ملزم به فروش املاک مسکونی خود میشوند.

    نوشتن قرارداد مبنی بر رعایت مسائل حقوقی

    word image 205774 3 - آموزش قرارداد نویسی و مسائل حقوقی املاک و مستغلات - پس از اینکه از شرایط ملک و هویت صاحب ملک مطمئن شدید و تصمیم به خرید ملک گرفتید، نوبت به بستن قرارداد بین طرفین معامله میرسد که ملزم به نوشتن قرارداد توسط مشاور املاک مبنی بر رعایت مسائل حقوقی است. به این منظور مشاور املاک باید دوره آموزش املاک که شامل: آموزش مسائل حقوقی املاک، آموزش قرارداد نویسی و آموزش املاک و مستغلات میشود را گذرانده باشد تا بتواند کار را بصورت صحیح پیش ببرد. هنگام قرارداد نویسی باید به رعایت مواردی پرداخته شود که به شرح زیر هستند:

    ذکر جزییات ملک در قرارداد:

    ذکر جزئیات ملک در قرارداد به این دلیل الزامی است که فرد خریدار مبلغی بابت ملک به علاوه لوازم جانبی که در آن قرار دارد پرداخت میکند، اما ممکن است قبل از تخلیه خانه توسط فرد فروشنده، برخی یا تمام لوازم جانبی که بابت آنها مبلغی پرداخت شده است خارج شود، به این علت بهتر است که حتی جزئیات کوچک نیز در قرارداد ذکر شود.

    نوشتن کامل شرایط فسخ قرارداد:

    گاهی پس از بستن قرارداد به منظور رهن، اجاره یا خرید ملک، یکی از طرفین معامله یا دو طرف معامله از بستن قرارداد پشیمان میشوند و قرارداد را فسخ میکنند که باید شرایط برهم زدن معادله در قرارداد بصورت کامل ذکر شود. پس از بستن قرارداد، امکان لغو کردن و فسخ قرارداد وجود ندارد و در صورت فسخ آن، طرف لغو کننده قراداد ملزم به رعایت شرایطی میشود که در قرارداد ذکر شده است که ممکن است لزوم پرداخت مبلغی به عنوان جریمه باشد.

    ذکر توافقات طرفین معامله در قرارداد:

    توافقاتی که بین طرفین معامله صورت میگیرد، بهتر است بصورت کتبی در قرارداد ذکر شود؛ چرا که اگر بصورت شفاهی گفته شود، امکان انجام ندادن یا عقب انداختن توافقات وجود دارد و هیچ مدرک قانونی علیه فردی که توافق را انجام نمیدهد وجود ندارد.

    ذکر دقیق شرایط پرداخت و نحوه آن در قرارداد:

    مبلغ لازم برای پرداخت و نحوه و شرایط آن، باید بصورت دقیق در قرارداد ذکر شود. معمولاً پرداخت هزینه در ابتدا بصورت کامل صورت نمیگیرد و در مرحله های مختلفی صورت میگیرد که باید تمام مراحل آن در قرارداد ذکر شود. همچنین نحوه پرداخت نیز ملزم به ثبت شدن در قرارداد است. بهتر است جزئیاتی مانند: تاریخ مراحل پرداخت، نحوه پرداخت که بصورت نقدی یا با نوشتن چک صورت میگیرد، تعداد مراحل و ذکر مبلغ مورد نیاز برای پرداخت در هر مرحله و شماره چک در قرارداد ذکر شوند.

    بنگاه املاک

    ثبت قرارداد در بنگاه املاک صورت میگیرد و مشاور املاک باید علاوه بر آموزش قرارداد نویسی املاک و آموزش مسائل حقوقی املاک، آموزش بنگاه املاک را نیز گذرانده باشد تا با قواعد و قوانین کار آشنا باشد. در بنگاه املاک، مشاور املاک مبنی بر مسائل حقوقی املاک، املاک را بنابر متراژ و ارزش آنها بنابر منطقه ای که ملک در آن قرار دارد، قیمت گذاری میکند و بنابر نیاز و سلیقه افراد، ملک مناسب را انتخاب کرده و آنها را در این زمینه راهنمایی میکند. بستن قرارداد در بنگاه املاک، قانونی و معتبر است که از بستن قرارداد بین دو طرف معادله، اعتبار بیشتری دارد. برای انجام صحیح کار املاک در بنگاه املاک، دیدن آموزش بنگاه املاک برای مشاور املاک ضروری است.

    سخن پایانی

    انجام معامله هایی مانند اجاره، رهن و خرید ملک، ملزم به بستن قرارداد بین دو طرف معامله است که توسط مشاور املاک در بنگاه املاک صورت میگیرد. قرارداد نویسی، نیازمند آموزش دیدن است؛ چرا که قرارداد باید بدون هیچ ایرادی، بصورت دقیق و کامل مکتوب شود و نیازمند دیدن پکیج آموزش املاک و آموزش قرارداد نویسی است. بستن قرارداد توسط مشاور املاک باید مبنی بر مسائل حقوقی باشد که اطلاع از آنها نیازمند دیدن آموزش مسائل حقوقی املاک توسط مشاور املاک است. آموزش بنگاه املاک برای مشاور املاکی که در بنگاه کار میکند و قرارداد معاملات را مکتوب میکند، نیاز است. بستن قرارداد برای انجام معاملات، باید توسط فردی صورت بگیرد که با شرایط و نحوه بستن قرارداد، قرارداد نویسی، مسائل حقوقی، نحوه قیمت گذاری آشنا باشد و در مورد بنگاه املاک، اطلاعات لازم را داشته باشد؛ این آشنایی نیاز به دیدن آموزش و گذراندن دوره املاکی بصورت کامل دارد. اگر قصد دارید به عنوان مشاور املاک در بنگاه املاک مشغول به کار شوید، باید تخصص کافی در این زمینه را کسب کنید که تنها با آموزش دیدن امکان پذیر میشود. گذراندن دوره آموزش املاک، که شامل آموزش املاک، آموزش املاک و مستغلات، آموزش قرارداد نویسی املاک، آموزش مسائل حقوقی املاک و آموزش بنگاه املاک میشود، اطلاعات لازم و تخصص کافی در این زمینه را به شما میدهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.