×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

طبق مطالعات انجام شده نزدیک به ۴۸% از انرژی های جهان در ساختمان مصرف می‌شوند و در واقع بیشترین اتلاف انرژی نه تنها در ایران بلکه در جهان، در ساختمان اتفاق می‌افتد.

از آن‌جایی که ایران به عنوان کشوری درحال توسعه محسوب می‌شود، در ایران این عدد به ۶۰% نیز می‌رسد. اگر بخواهیم از اتلاف این انرژی‌ها جلوگیری کرده و به نوعی به محیط زیست خود کمک کنیم، طراحی ساختمان باید به گونه‌ای صورت بگیرد که کمترین هدر رفت انرژی را داشته باشیم، همچنین هنگام ساخت، مصالحی به کار روند که می‌توانند در جلوگیری از اتلاف انرژی اثربخش باشند.

بازشوها، یکی از عواملی هستند که بیشترین تاثیر را در هدر رفت انرژی در ساختمان دارند. از راه‌‌هایی که می‌تواند باعث کمتر شدن انرژی مصرفی در ساختمان شود، استفاده از پنجره آلومینیومی عایق سرما و گرما برای بازشوها است.

به این پنجره‌ها به اصطلاح، ترمال بریک (Thermal break) گفته می‌شود و در این مقاله قصد بررسی آن‌ها را داریم؛ همراه ما باشید.

images 1661949473 - با نصب پنجره ترمال بریک در ساختمان، از اتلاف انرژی جلوگیری کنید - پنجره ترمال بریک

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک به معنی شکست حرارتی است، پروفیل‌های پنجره آلومینیومی به خودی خود عایق حرارت نیستند. حتی آلومینیوم، فلز رسانایی است و به دلیل ضریب انتقال حرارتی بالایی که دارد می‌تواند به راحتی حرارت و انرژی موجود در محیط را انتقال دهد. ترمال بریک یک خاصیت است که به پروفیل‌های آلومینیومی اطلاق می‌شود و باعث می‌شود تا پنجره به عایقی در برابر سرما، گرما و سایر انرژی‌ها تبدیل شود و در انتها با نصب پنجره ترمال بریک در  ساختمان از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

پنجره آلومینیومی چگونه ترمال بریک می‌شود؟

همانطور که گفتیم، ترمال بریک یک خاصیت است که به پنجره آلومینیومی اعمال می‌شود. ترمال بریک کردن پنجره آلومینیومی به شکل زیر صورت می‌گیرد:

پنجره‌های آلومینیومی دارای دو بخش داخلی و خارجی هستند، از آنجایی که آلومینیوم رسانای خوبی است، تماس این دو بخش با یکدیگر سبب می‌شود تا انتقال حرارت به آسانی اتفاق افتد و انرژی موجود در هر قسمت به قسمت دیگر منتقل شود.

ترمال بریک کردن پنجره به این صورت است که ما بین این دو جداره داخلی و خارجی پنجره آلومینیومی تیغه‌ای از به نام پلی آمید دوخته می‌شود. این تیغه با خاصیتی که دارد باعث می‌شود تا ارتباط جداره داخلی و خارجی پنجره با یکدیگر قطع شود و به این صورت دیگر راهی برای انتقال انرژی وجود نداشته باشد.

تیغه پلی آمید باعث می‌شود تا ضریب هدایت حرارتی آلومینیوم تا مقدار بسیار زیاد و چشم‌گیری کاهش پیدا کند.

images 1661950189 - با نصب پنجره ترمال بریک در ساختمان، از اتلاف انرژی جلوگیری کنید - پنجره ترمال بریک

نصب پنجره ترمال بریک به چه صورت است؟

قطعات پنجره‌های ترمال بریک (پروفیل و شیشه) با توجه به نوع بازشو یا در کارخانه مونتاژ می‌شوند یا به محل پروژه انتقال داده می‌شوند و پس از نصب پروفیل، شیشه‌ها در جای خود قرار می‌گیرد.

به صورت کلی اگر پنجره کشویی باشد، پس از اینکه ابعاد به صورت کامل دقیق به تیم تولید داده شد، پنجره‌ تولید می‌شود و شیشه نیز در همان کارگاه یا کارخانه بر روی پروفیل نصب می‌گردد. اما اگر بازشو پنجره به گونه دیگری بود، شیشه‌ها به همراه پروفیل به محل پروژه آورده می‌شوند و پس از نصب کامل و دقیق پروفیل آلومینیومی بر روی ساب فریم، نصب می‌شوند.

نصب دقیق و ایمن پنجره‌های ترمال بریک، نیازمند مهندسین و افراد باسابقه است تا از بروز هر گونه خطر جانی جلوگیری کند و در برابر حوادث ایمن باشد. تیم نما دیزاین، اجرای نمای شیشه‌ای و نصب ترمال بریک را با استفاده از متخصصین، در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

مراحل نصب ترمال بریک

  1. هنگام ساخت بنا، چارچوبی در محل بازشوها به نام ساب فریم قرار می‌گیرد. زمانی که پنجره به طور کامل بر روی این چارچوب نصب می‌شود، ساب فریم قابل مشاهده نخواهد بود. به علت اینکه هنگام نصب پنجره مشکلی بروز نکند، ساب فریم باید به صورت کاملا تراز و دقیق در دیوار قرار بگیرد.
  2. تمامی اجزای پنجره به محل نصب انتقال داده می‌شوند.
  3. محل نصب پنجره باید عاری از هر گونه آلودگی باشد؛ به همین علت، در این مرحله محل نصب کاملا تمیز می‌شود.
  4. سوراخ‌های لازم برای قرار گیری پنجره بر روی محل نصب و پنجره ایجاد می‌شود.
  5. پروفیل‌ها در محل نصب قرار می‌گیرند و تراز بودن آن‌ها بررسی می‌شود.
  6. در صورتی که احتیاج به نصب شیشه‌ها در محل پروژه باشد، در این مرحله شیشه‌ها نصب می‌شوند و زهوار‌ها در جای خود فیکس می‌شوند.
  7. رگلاژ و بررسی نهایی پنجره صورت می‌گیرد.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی پنجره ترمال بریک پرداختیم و به صورت کلی نحوه نصب آن را توضیح دادیم. همانطور که گفتیم تمامی مراحل نصب پنجره ترمال بریک باید توسط متخصصین و افرادی با تجربه در این زمینه صورت بگیرد. نمادیزاین با بیش از ده سال سابقه در صنعت ساختمان سازی و همکاری با افراد حرفه‌ای، می‌تواند به شما در خرید و نصب پنجره ترمال بریک با کم‌ترین هزینه کمک کند.

برای دریافت مشاوره رایگان به وب‌سایت nama.design مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.