شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آشنایی با دعوت نامه فرانسه
    16 شهریور 1401 - 18:09
    شناسه : 205984
    0

    فرانسه یکی از پیشرفته ترین و برترین کشورهای اروپای غربی است که جز پیمان شینگن هم می باشد. برای سفر به فرانسه نیاز به اخذ ویزا دارید. دعوت نامه فرانسه یکی از آیتم هایی است که روند دریافت ویزای این کشوررا سرعت می بخشد. در این مطلب قصد داریم با شما درمورد انواع دعوت نامه فرانسه و چگونگی دریافت آن ها صحبت کنیم.

    پ
    پ

    word image 205984 1 - آشنایی با دعوت نامه فرانسه -

    تعریف دعوت نامه

    دعوت نامه نامه ای است که از طرف شخص مقیم در کشور مقصد برای شما ارسال می شود. دعوت نامه فرانسه نشان می دهد که شما در این کشور یک آشنا دارید و در صورت لزوم می توانید از کمک های او بهره مند شوید. با داشتن دعوت نامه حساسیت سفارت برای سفر شما کاهش پیدا می کند و روند دریافت ویزای شما سرعت بیشتری می گیرد.

    مدارک لازم برای ارسال دعوت نامه فرانسه

    فرد ارسال کننده دعوت نامه باید مدارکی را به سفارت یا بخشی که تعیین شده تحویل دهد. این مدارک عبارتند از:

    • ارائه کارت شناسایی، کارت اقامت یا پاسپورت که نشان دهنده هویت شخص باشد.
    • گواهی مبنی بر داشتن مسکن که می تواند قبض برق، گاز، آب و یا قرارداد خانه اجاره ایی باشد. تاریخ این گواهی ها باید حداکثر متعلق به سه ماه قبل باشد.
    • ارائه فیش حقوقی سه ماه گذشته و گواهی پرداخت مالیات
    • تمبر مالیاتی

    انواع دعوت نامه فرانسه

    دعوت نامه فرانسه که برای دریافت ویزا مورد استفاده قرار می گیرد دارای انواع مختلفی است در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

    دعوت نامه فرانسه از نوع توریستی:

    فرانسه از مقاصد اصلی گردشگری اروپا است که سالانه میزبان گردشگران زیادی از ملیت های مختلف می باشد. دعوت نامه توریستی فرانسه مختص افرادی است که به قصد گردش به این کشور سفر می کنند. اگر کسی از اقوام و آشنایان شما در این کشور سکونت دارد می تواند برای شما دعوت نامه بفرستد. این دعوت نامه باید حتما به زبان فرانسوی نوشته شود.

    دعوت نامه فرانسه از نوع خانوادگی:

    برای ارسال این نوع دعوت نامه باید به مسئول آن در شهرداری در کشور فرانسه مراجعه کرد. این نوع دعوت نامه برای افراد خانواده شما یا خویشاوندان نزدیک شما مانند مادربزرگ، پدربزرگ، نوه، خواهر زاده و… صادر می شود.

    دعوت نامه فرانسه از نوع تحصیلی:

    این دعوت نامه برای افرادی است که به قصد تحصیل به فرانسه سفر می کنند. فرانسه دارای دانشگاه های معتبر زیادی است که نخبگان بسیاری در آن تحصیل کرده اند. دریافت ویزای تحصیلی فرانسه بدون داشتن دعوت نامه امکان پذیر نیست. برای این امر باید با مسئولین دانشگاه مقصد در ارتباط باشید و بعد از گرفتن پذیرش از آن ها بخواهید که دعوت نامه مربوطه را برای شما ارسال کنند.

    دعوت نامه فرانسه از نوع تجاری:

    این نوع دعوت نامه برای سفرهای تجاری، سرمایه گذاری، شرکت در کنفرانس ها، شرکت در جلسات کاری و… مورد استفاده قرار می گیرد. در بعضی از سفرهای تجاری خاص صدور ویزا بدون وجود دعوت نامه امکان پذیر نیست.

    دعوت نامه فرانسه از نوع نمایشگاهی: این نوع دعوت نامه برای افرادی ارسال می شود که قصد شرکت در نمایشگاه های بین المللی را دارند. افرادی که خواهان ویزای نمایشگاهی هستند به چند دسته تقسیم می شوند که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

    1. افرادی که در نمایشگاه غرفه اجاره کرده اند و قصد دارند ایده و محصولات خود را در دید بازدیدکنندگان بگذارند. این افراد باید دعوت نامه نمایشگاهی که حاوی جزئیات سفرشان است را به سفارت تحویل دهند.
    2. افرادی که در حال تحصیل در زمینه نمایشگاه برگزار شده هستند و می خواهند اطلاعات خود را در این زمینه گسترش دهند. این افراد می توانند از مسئولین نمایشگاه دعوت نامه درخواست کنند.
    3. افرادی که در زمینه مربوطه در حال فعالیت هستند می توانند از مسئولین نمایشگاه درخواست دعوت نامه داشته باشند.
    4. افرادی که قصد خرید محصولات ارائه شده در نمایشگاه را دارند و مسئولیت این امر به عهده آن ها است.

    دعوت نامه فرانسه از نوع کاری:

    فرصت کاری در کشور فرانسه زیاد است. اگر قصد اخذ ویزای کاری فرانسه را دارید باید دعوت نامه مربوطه را به سفارت تحویل دهید . دعوت نامه باید از طرف شرکت یا کارفرمایی که قصد دارید برای آن کار کنید ارسال شود و حاوی جزئیات زیر باشد.

    1. جذب نیروی کار بر اساس قوانین کشور فرانسه
    2. اثبات کارایی داشتن فرد برای فعالیت در فرانسه
    3. برعهده گرفتن امور اقامت او
    4. ارائه مدارک معتبر در خصوص شرکت ثبت شده
    5. مسئولیت شخص استخدام شده با کارفرما است و این موضوع باید توسط شرکت یا کارفرما تایید شود.

    مشخصات فرد ارسال کننده دعوت نامه فرانسه

    فردی که دعوت نامه فرانسه را برای شما ارسال می کند باید دارای مشخصات و ویژگی های خاصی باشد که در زیر به جامع ترین آن ها اشاره می شود:

    • بالغ باشد، برای این موضوع سن قانونی مشخص شده است.
    • اقامت دائم کشور فرانسه را دریافت کرده باشد.
    • از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد و مالیات های خود را به موقع پرداخت نماید.
    • برخورداری از حداقل حقوق ماهیانه تعیین شده در کشور فرانسه الزامی است.
    • باید صاحب خانه، یا محل اقامت او دارای متراژی قابل قبول باشد. اگر خانه شخص شرایط لازم برای اقامت مهمان را نداشته باشد با درخواست ارسال دعوت نامه موافقت نمی شود.

    تاریخ اعتبار دعوت نامه فرانسه

    مدت اعتبار دعوت نامه فرانسه از هر نوعی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در بعضی موارد درخواست ویزا چند ماه زمان می برد اگر زمان مصاحبه مامور سفارت متوجه شود که تاریخ اعتبار دعوت نامه گذشته است آن دعوت نامه بی ارزش است و نشان از ضعف مدارک شما دارد. در این صورت شاید تا ماه های زیادی موفق به اخذ ویزا نشوید و یا ریجکت شوید. پس بهتر است در زمان اعتبار دعوت نامه جهت انجام کارهای خود اقدام کنید.

    جمع بندی

    کشور فرانسه از جمله کشورهای اروپایی است که افراد زیادی خواهان سفر و مهاجرت به این کشور هستند. یکی از راه های سفر به کشورفرانسه دریافت دعوت نامه فرانسه است که انواع مختلفی دارد. شما می توانید بنابر شرایط و امکانات خود دعوت نامه فرانسه را دریافت و به این کشور سفر کنید. برای اطلاعات کامل درباره دعوت نامه فرانسه و شرایط ویزای این کشورمی توانید به سایت سفری دیگر مراجعه کرده و با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.