×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 5 خبر

انواع روش‌های کاشت مو

آیا با انواع روش های کاشت مو آشنا هستید؟ کدام روش برای کاشت مناسب شما خواهد بود؟ هزینه کاشت مو چقدر است؟ مراقبت های قبل  و بعد از کاشت را به خوبی می دانید؟ اگر به دنبال کاشت برای مو هستید لازم است آشنایی کامل با این تکنیک به دست آورید. حتما در جلسه ی مشاوره ای که به همراه شما و پزشک تان برگزار می شود توصیه های لازم را به دست آورید. در این صورت می توانید به راحتی به استرس های قبل و بعد از این اقدام غلبه کنید.

برای کاشت مو حتما با کلینیک های معتبر در تماس باشید تا بتوانید از کیفیت نهایی کاشت راضی شوید. هرگونه سهل انگاری و ندانم کاری میتواند هم هزینه ی پرداختی را به باد دهد و هم مشکلات جدی برای سلامت شما ایجاد کند. کاشت مو در کلینیک های غیر مجاز احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش میدهد. کلینیک بیرانوند با بهترین تجهیزات و بهره مندی از متخصصان حرفه ای در این حوزه، با ارائه ی خدمات بی نظیر کاشت مو در خدمت شما است. روش های مختلفی برای این امر موجود است که از مهمترین آنها می توان موارد زیر را نام برد:

          کاشت مو به روش برداشت نواری یا FUT

  • کاشت مو به روش FIT
  • کاشت مو به روش SUT

هر دو روش یاد شده دارای مزیت و چالش خاص خود هستند و متناسب با شرایط می توان آنها را انتخاب کرد.

 IMG 3729 - هر آنچه در مورد کاشت مو باید بدانیم - جدیدترین روش کاشت مو

روش FUT یا روش کاشت مو نواری

روش کاشت نواری که از آن به عنوان روش FUT  نیز یاد می شود یکی از روش های تجاهمی است. به همین دلیل دارای عوارض میباشد. البته به دلیل این که کیفیت کاشت مو در این روش بهتر است بسیاری از افراد آن را در اولویت قرار می دهند. در این روش یک نوار از بخش بانک مو برداشته می شود و در ناحیه ی مورد نظر پیوند زده می شود. این روش برای کاشت، نیازمند زمان بیشتری است. باقی ماندن جای بخیه از مهمترین معایب این روش در نظر گرفته می شود.

روش FIT یا کاشت به صورت دانه‌ای

روش کاشت دانه ای یا FIT  از دیگر روش های موجود است که در آن گرافت هایی از مو از بخش بانک مو برداشته می شود و در محل دلخواه پیوند زده می شود. از مهمترین مزیت این روش در مقایسه با برداشت نواری می توان به عدم نیاز به بیهوشی و جراحی اشاره کرد. در واقع کاشت به روش برداشت دانه ای پایه  و اساس بسیاری از روش  های نوین کاشت مو می باشد. در این تکنیک با استفاده از پانچ های خاص، گرافت هایی از مو از پوست جدا می شود و می توان اقدامات لازم برای کاشت را در ناحیه دلخواه انجام داد.

جدیدترین روش کاشت مو یا SUT

جدیدترین روش کاشت مو، SUT  نام دارد. این تکنیک با استفاده از دستگاه های خودکار انجام می شود. به همین دلیل دقت کاشت مو بسیار بالا است. از اصلی ترین مزیت این روش در مقایسه با روش های قبلی می توان به دقت بالای آن برای برداشت فولیکول و کاشت آن اشاره کرد. در یک تا دو جلسه می توان بالغ بر ۱۴ هزار مو در ناحیه مورد نظر پیوند زد. در حال حاضر این روش توانسته است محبوبیت زیادی به دست آورد و توسط بسیاری از طراحان ایرانی نیز در اولویت قرار گرفته است. با استفاده از دستگاه های خودکار یا نیمه خودکار می توان دقت و سرعت کاشت مو را افزایش داد.

          IMG 3733 - هر آنچه در مورد کاشت مو باید بدانیم - جدیدترین روش کاشت مو

مراقبت‌های قبل از کاشت مو

قبل از کاشت مو لازم است چه مراقبت هایی را در اولویت قرار دهیم. در جلسه ی مشاوره ای که به همراه شما و پزشک مربوطه برگزار می شود می توانید به توصیه های مفید دست یابید. در صورتی که از یک بیماری خاص رنج می برید حتما این موضوع را با پزشکان در میان بگذارید. در ادامه به برخی از مهمترین مراقبت ها که معمولا دو هفته قبل از کاشت باید توجه کنید، اشاره کرده ایم:

پرهیز از مصرف سیگار و الکل

مصرف داروهایی مانند:

  • داروهای ضد التهاب
  • داروهای ضد انعقاد
  • داروی ریزش مو
  • داروهای خواب آور

معمولا پزشک مربوط متناسب با روش کاشت کاشت، داروهای لازم را تجویز می کند.

یک هفته قبل از انجام فرایند کاشت مو، از انجام فعالیت هایی که موجب تعرق زیاد می شود به شدت پرهیز کنید. استفاده از رنگ مو را برای یک مدت زمان مشخص کنار بگذارید. یک هفته مانده به کاشت مو، هر روز موهایتان را بشویید. البته متناسب با روش کاشت مو، ممکن است پزشک تان توصیه های دیگری را نیز ارائه دهند. توجه به این توصیه ها می تواند کیفیت نهایی کار را افزایش دهد.

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

مراقبت های بعد از کاشت مو را نیز جدی بگیرید. تا چند ماه بعد از کاشت مو لازم است برخی از باید و نبایدها را به صورت جدی دنبال کنید. به عنوان مثال:

  • بعد از عمل از رانندگی پرهیز کنید.
  • وجود درد و ورم بعد از کاشت، امری طبیعی است. به همین دلیل دچار استرس نشوید و سعی کنید از کمپرس یخ برای کاهش ورم استفاده کنید. در صورتی که درد غیر قابل تحمل باشد حتما با پزشکان در تماس باشید.
  • وجود خارش در ناحیه ی کاشت مو نیز امری طبیعی است. از خاراندن پوست سرتان پرهیز کنید.
  • استراحت کافی بعد از کاشت مو بسیار مهم است.
  • رژیم غذایی مناسب را انتخاب کنید تا گرافت های مو بتوانند رشد خوبی داشته باشند.
  • به منظور کاهش درد می توانید آنتی بیوتیک های مختلف را مصرف کنید.
  • به مدت یک یا دو ماه از شانه زدن یا استفاده از سشوار پرهیز کنید.
  • فعالیت های بدنی که سبب تعریق شما می شود را کنار بگذارید.
  • استفاده از نیکوتین می تواند سبب سیاه شدن جای پیوند در پوست تان باشد.
  • به منظور جلوگیری از عفونت بعد از باز شدن پانسمان مطابق با دستور پزشک، می توانید سرتان را با آب و نمک بشویید.

توصیه های بیشتر با توجه به نوع کاشت مو توسط پزشکان در اختیار شما قرار می گیرد. حتما توجه به این توصیه ها را جدی بگیرید. شوک ریزش مو بعد از کاشت نباید شما را نگران کند. هر چه اطلاعات بیشتر در مورد فرایند کاشت مو به دست آورید به مراتب استرس کمتری خواهید داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.