جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پرکاربردترین انواع کفپوش و ویژگی های آنها
    19 شهریور 1401 - 13:04
    شناسه : 206173
    1

    کفپوش ها دارای انواع متفاوتی می باشند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

    پ
    پ

    کفپوش نوعی پوشش برای قرار گرفتن روی سطح زمین جهت ایجاد یک سطح مسطح ، صاف با دوام و غیر قابل نفوذ می باشد.
    برای آن که کفپوش ها بتوانند در برابر بارهای وارد شده بر روی آن مقاومت کافی را داشته باشد باید به اندازه کافی مستحکم باشند.
    کفپوش ها دارای انواع متفاوتی می باشند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم.

    کفپوش رولی

    نوعی پوشش است که به دلیل شباهت زیاد به انواع مختلف پارکت یا سرامیک به جای آن ها بر روی سطح زمین در مکان های خاصی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه نصب می شود.
    این کفپوش ها دارای اندازه های مختلفی بوده و می توان آن ها را برحسب اندازه مورد نظر سفارش داد ، اما به طور معمول این نوع کفپوش ها با عرض ۳ متر و ۶۰ سانتی متر تولید می شوند.
    جنس کفپوش رولی غالباً از پی وی سی بوده و در صورتی که برای مصارف خانگی تولید شوند دارای ضخامت ۲ میلیمتر و برای نصب در سالن های ورزشی و مکان های کارگاهی ، تجاری با ضخامت ۳ تا ۵ میلیمتر تولید می شوند.
    کفپوش های رولی را می‌توان بر روی بیشتر سطوح مانند سطوح سنگی ، سیمانی ، پارکت و حتی بر روی کفپوش های قدیمی نصب نمود.

    دلیل استفاده از کفپوش رولی به جای سرامیک چیست؟

    هنگام ایستادن بر روی این نوع کفپوش ها به دلیل نرم بودن و لطافت زیادی که دارند ، مانع از خسته شدن پا شده و همچنین همانند سنگ یا سرامیک سرد نیستند و به طور کلی بدلیل راحتی زیادی که به همراه دارند به جای سنگ ، سرامیک و … مورد استفاده قرار می گیرند.

    انواع کفپوش رولی

    بیشتر تولید کنندگان کفپوش های رولی ، انواع مختلفی از این نوع کفپوش را با ویژگی های خاص برای مکان های مختلف تولید کرده اند که شامل موارد زیر می باشد:
    – کفپوش های مخصوص مراکز درمانی و بیمارستان ها که به صورت آنتی باکتریال تولید می شوند.
    – کفپوش هایی که مخصوص نصب در سالن های ورزشی ، سینماها ، تئاتر و غیره تولید شده و از خواص عایق صدا و حرارت برخوردار می باشند.
    – کفپوش های رولی که خواص ضربه گیری دارند و برای محیط های مخصوص کودکان مانند زمین های بازی ، پارک ها و مهد کودک ها تولید می‌شوند.

    مزایای کفپوش های رولی

    1- این نوع کفپوش ها رامی توان به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت ، آب و به طور کلی مایعات دارند بدون ایجاد پوسیدگی و تورم در کفپوش ، در مکان های مرطوب نصب نمود.
    2- یکی دیگر از مزایای کفپوش های رولی تمیز کردن آسان آن ها می باشد ، به طوری که تنها با یک پارچه یا طی نخی مرطوب می‌توان لکه و آلودگی های روی سطح را برطرف کرد.
    3- ماندگاری و طول عمر زیاد کفپوش های رولی یکی دیگر از مزایای آن است ، به طوری که این نوع کفپوش ها می توانند سال های زیادی دوام و ماندگاری داشته باشند.

    images 1662580466 - پرکاربردترین انواع کفپوش و ویژگی های آنها - انواع کفپوش

    کفپوش پی وی سی فوم دار چیست؟

    نوع دیگری از کفپوش ها که بیشتر در سالن های ورزشی استفاده می شوند کفپوش پی وی سی فوم دار است که جنس آنها از پلاستیک یا pvc می باشد.
    به طور معمول طول و عرض کفپوش های فوم دار به ترتیب ۱۵ در ۹۰ سانتی متر بوده و می توان آنها را بر حسب اندازه دلخواه نیز سفارش داد ، اما ضخامت آن ها در ورزش های مختلف متفاوت در نظر گرفته می شود .
    کفپوش های pvc فوم دار دارای طرح های مختلف و متنوعی هستند به طوری که می توان آنها را بر حسب طرح دلخواه مانند طرح سنگ فرش یا پارکت و… انتخاب و خریداری نمود.
    برای آنکه بتوان این نوع کفپوش ها را بر روی سطوح مورد نظر نصب نمود باید آنها را به کف زمین چسباند.
    پس از چسباندن کفپوش های پی وی سی فوم دار بر روی زمین برای آنکه درزهای آن گرفته شده و سطح به صورت یکپارچه به نظر برسد از دوخت حرارتی پلی اتیلن استفاده می شود .

    مزایا و ویژگی های کفپوش های پی وی سی فوم دار

    1- از مهم ‌ترین ویژگی‌های این نوع کفپوش ها می توان به دوام و مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت و گرد و خاک اشاره نمود.
    2- نصب سریع و راحت کفپوش های pvc فومدار یکی دیگر از مزیت های آنها به شمار می رود.
    3- نظافت و تمیز کردن کفپوش های pvc فوم دار ساده بوده و توسط جاروبرقی یا یک دستمال مرطوب می توان گرد و خاک های موجود بر روی آن ها را تمیز نمود.
    4- کفپوش های pvc فوم دار آنتی باکتریال بوده و به همین جهت هنگامی که در تماس با بدن ورزشکاران قرار بگیرد حساسیت ایجاد نمی کند.
    5- این کفپوش ها قابلیت بازیافت داشته و به صورت ۱۰۰ درصد با محیط زیست سازگار هستند.
    6- خاصیت ارتجاعی این نوع کفپوش ها باعث می شود که  قدرت ضربه گیری بالایی داشته و هنگام لغزش و زمین خوردن ورزشکاران توانایی جذب شوک از بدن آنها را داشته باشند لذا از آنها به عنوان کفپوش ورزشی و خصوصا کفپوش باشگاه بدنسازی استفاده می شود .

    سخن پایانی

    با توجه به موارد ارائه شده در این مقاله می‌توان نتیجه گرفت که کفپوش ها دارای انواع مختلفی هستند که کاربردهای متفاوتی دارند و برای نصب در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    قبل از توجه به قیمت کفپوش ورزشی یا کفپوش رولی ، حتما نوع استفاده و ویژگی های هر نوع کفپوش را در نظر بگیرید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.