×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

لرزش در گیربکس اتوماتیک؛ مشکلی با چندین دلیل مختلف

گیربکس‌های اتوماتیک در صورت استفاده نادرست یا عدم تعویض به موقع لوازم و قطعات مصرفی می‌توانند با مشکلات مختلفی مواجه شوند که لرزش تنها یکی از آن‌ها است. لرزش در گیربکس‌های اتوماتیک معمولا در حین رانندگی رخ می‌دهد و دلایل مختلفی هم باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شوند. در این میان، قطعات آسیب دیده ممکن است تعمیر شوند؛ اما در بسیاری از مواقع باید آن‌ها را تعویض کرد. در این مطلب با دلایل بروز این مشکل آشنا می‌شویم و در انتها مجموعه‌ای متخصص را برای رفع آن پیشنهاد می‌کنیم.

مشکل لرزش در گیربکس بیشتر برای خودروهای اتوماتیک رخ می‌دهد

گیربکس‌های اتوماتیک از مکانیزم متفاوتی نسبت به گیربکس‌های دنده‌ای برخوردار هستند. همین هم باعث شده است که این گیربکس‌ها مشکلات خاص خود را داشته باشند. از این رو، می‌توان گفت که مشکل لرزش در گیربکس هم بیشتر مختص نسخه‌های اتوماتیک باشد.

لرزش در گیربکس‌های اتوماتیک به چه دلیل رخ می‌دهد

خرابی قطعات مختلفی می‌تواند منجر به بروز مشکل لرزش در گیربکس شود. گیربکس‌های اتوماتیک از قطعاتی تشکیل شده‌اند که برخی از آن‌ها در گیربکس‌های دنده‌ای و حتی برخی گیربکس‌های اتوماتیک دیگر هم وجود ندارد. توربین از جمله این قطعات است که خود هم می‌تواند عاملی برای بروز مشکل لرزش در گیربکس‌های اتوماتیک باشد.

خرابی توربین گیربکس؛ شایع‌ترین دلیل بروز مشکل لرزش

یکی از رایج‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تا با مشکل لرزش در گیربکس اتوماتیک مواجه شوید، خرابی توربین گیربکس است. این قطعه در میان موتور و گیربکس قرار می‌گیرد و در صورت خرابی می‌تواند مشکل لرزش را به وجود بیاورد.

توربین گیربکس تنها در برخی از گیربکس‌های اتوماتیک مانند گیربکس AL4 وجود دارد. این قطعه در برخی مواقع و با توجه به نوع خرابی، ممکن است که تعمیر شود. اما بهتر است در صورت برخورداری از بودجه لازم، آن را کامل تعویض کنید.

خرابی دسته گیربکس؛ عاملی تاثیرگذار در لرزش گیربکس اتوماتیک

آیا با قطعه دسته موتور آشنایی دارید؟ این قطعه موتور را به بدنه متصل می‌کند و باعث می‌شود که لرزش‌های موتور به داخل کابین منتقل نشود. همین قطعه برای گیربکس ماشین هم وجود دارد که به آن دسته گیربکس گفته می‌شود.

images 1662754948 - علت لرزش گیربکس اتوماتیک | مقاله تخصصی - علت لرزش گیربکس

دسته گیربکس از پلاستیک و فلز تشکیل شده است و در گذر زمان این پلاستیک بازدهی اولیه خود را از دست می‌دهد. در نتیجه، چه در شروع حرکت و چه در حین رانندگی ممکن است با مشکل لرزش مواجه شوید. توجه داشته باشید که دسته گیربکس قابلیت تعمیر ندارد و در صورت خرابی باید حتما آن را تعویض کنید.

خرابی بلبرینگ و چرخ‌دنده‌های ماشین

در گیربکس اتوماتیک از بلبرینگ و چرخ‌دنده‌های زیادی استفاده می‌شود که در صورتی که این قطعات تاب بردارند یا به هر دلیلی خراب شوند، خودروی شما با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود. اولین مشکل هم لرزش در حین حرکت است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک را به تعمیرگاه‌های معتبر بسپارید

گیربکس‌های اتوماتیک از فناوری متفاوتی نسبت به گیربکس‌های دنده‌ای معمولی استفاده می‌کنند. از این رو، تعمیر آن‌ها هم نیازمند دانش مخصوص در این زمینه است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم حتما برای رفع مشکل لرزش گیربکس اتوماتیک به یکی از مراکز تعمیرگاهی معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

مجموعه تعمیرکار به عنوان یکی از بهترین تعمیرگاه‌های گیربکس اتوماتیک در تهران شناخته می‌شود و به دلیل ارائه خدمات متنوع و همین‌طور تعمیر گیربکس در کوتاه‌ترین زمان ممکن، همواره از میزان رضایت‌مندی بالایی برخوردار است.

images 1662754977 - علت لرزش گیربکس اتوماتیک | مقاله تخصصی - علت لرزش گیربکس

مجموعه تعمیرکار خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که یکی از آن‌ها، خودروبر رایگان است. در مواقعی ممکن است لرزش گیربکس ماشین شما به حدی زیاد شود که دیگر نتوانید با آن حرکت کنید. در این صورت می‌توانید با تماس با مجموعه تعمیرکار، به صورت رایگان از خدمات خودروبر آن استفاده کنید. در عین حال، این مجموعه تعمیرگاهی، خدمات مشاوره رایگان را هم ارائه می‌دهد. در بعضی مواقع ممکن است که نتوانید مشکل لرزش گیربکس را به درستی عیب‌یابی کنید و یا نتوانید برای استفاده از خدمات تعمیرکار، نوبت رزرو کنید. در تمام این مواقع می‌توانید با تماس با کارشناسان تعمیرکار، از خدمات رایگان آن‌ها در زمینه راهنمایی و عیب‌یابی مشکل و همین‌طور رزرو نوبت بهره‌مند شوید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک؛ تخصص مجموعه تعمیرکار

مشکل لرزش در گیربکس‌های اتوماتیک در بیشتر مواقع به دلیل خرابی توربین رخ می‌دهد. با این حال، برای رفع آن باید حتما گیربکس ماشین باز و قطعات آن از نظر سلامت بررسی شوند. برای این منظور و رفع مشکل لرزش گیربکس می‌توانید از خدمات مرکز تعمیرکار استفاده کنید. تعمیرات گیربکس در این مجموعه با ضمانت مدت‌دار انجام می‌شوند و می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات تعمیرکار برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود استفاده کنید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.