جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • 7 علت قطع آب گرم پکیج
    19 شهریور 1401 - 13:41
    شناسه : 206192
    0

    دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث قطع شدن آب گرم پکیج شوند . در صورتی که دستگاه شما با این مشکل روبرو شده است بررسی موارد زیر می تواند به شما در پیدا کردن علت کمک کند.

    پ
    پ

    امروزه اکثر خانه ها هم برای تامین گرمایش محیط و هم برای دسترسی به آب گرم به پکیج های دیواری متکی هستند . این دستگاه ها علاوه بر موثر و مقرون به صرفه بودن به سادگی نیز قابل استفاده می باشند . با این حال در این دستگاه ها به دلیل اینکه معمولاً در ۲۴ ساعت شبانه روز و در ۷ روز هفته مورد استفاده قرار می گیرند ایجاد مشکلات و خرابی امری اجتناب ناپذیر است و یکی از مشکلات رایج پکیج موردی است که پکیج کار می کند اما آب گرم وجود ندارد.

    علت قطع شدن آب گرم پکیج چیست؟

    دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند باعث قطع شدن آب گرم پکیج شوند . در صورتی که دستگاه شما با این مشکل روبرو شده است بررسی موارد زیر می تواند به شما در پیدا کردن علت کمک کند.

    1. بررسی کنید که آیا برق، گاز و آب دارید یا خیر.

    اولین قانون برای حل مشکلات پکیج این است که با ساده ترین دلایل ممکن شروع کنید. قبل از بررسی هر چیزی مطمئن شوید که آیا دستگاه شما واقعاً کار می کند یا خیر . همیشه از پنل کنترل دستگاه شروع کنید . اگر دستگاه پکیج دارای صفحه نمایش دیجیتال بوده و چیزی نشان داده نمی شود ممکن است به دلیل قطعی برق باشد . سعی کنید چراغ ها و پریزهای خود را روشن کنید تا به سرعت اطمینان حاصل کنید که آیا برق وصل است یا خیر. با روشی مشابه مهم است که مطمئن شوید آب و گاز نیز وصل است . برای این امر با  چرخاندن شیر گاز و باز کردن شیر آب می توانید از وصل بودن آنها مطمئن شوید. در صورتی که از دارا بودن آب و گاز مطمئن شدید مراحل بعد را انجام دهید.

    2. آیا کدهای خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می ‌شود؟

    بسیاری از مشکلات پکیج منجر به نمایش کد خطا در کنترل پنل دستگاه می ‌شود . اگر دفترچه راهنمای کار با دستگاه را در دست دارید می‌توانید معنای کد خطای ایجاد شده بر روی صفحه نمایش دستگاه را دریابید.
    به یاد داشته باشید کد های خطای دستگاه های مختلف می تواند متفاوت باشد . اگر نمی‌ توانید توضیحی برای کد خطای ایجاد شده پیدا کنید ممکن است لازم باشد از یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

    images 1662487417 - 7 علت قطع آب گرم پکیج -

    3. کنترل های پکیج را بررسی کنید.

    اگر پس از بررسی مراحل بالا هنوز هم به آبگرم دسترسی ندارید باید بررسی کنید که تنظیمات پکیج درست است یا خیر.
    پکیج دارای کنترل های جداگانه برای روشن کردن گرمایش و آبگرم است . این امکان وجود دارد که آب گرم یا گرمایش به طور اشتباه خاموش شده باشند یا تنظیمات آنها به طور ناخواسته ای تغییر کرده باشد.

    4. بررسی تایمر دستگاه

    در بعضی از پکیج ها، تایمری برای کنترل آب گرم وجود دارد . اگر تایمر دستگاه شما آب گرم را کنترل می‌ کند ممکن است علت مشکل همین باشد . تایمر ممکن است تحت تاثیر تغییر ساعت ، خرابی باتری های پشتیبان یا حتی توسط اشخاص دیگر تغییر یافته باشد. در این صورت تنظیم تایمر ممکن است مشکل را برطرف کند.

    5. ترموستات پکیج را بررسی کنید.

    دمای گرمایش معمولاً توسط ترموستات کنترل می شود . در بیشتر پکیج ها ترموستات یک صفحه دستی است و در پکیج های جدید ترموستات به صورت دیجیتالی است . مطمئن شوید که ترموستات پکیج به صورت تصادفی خاموش نشده باشد و آن را روی دمای بالاتر با تایمر فعال تنظیم کنید و بررسی کنید که آیا شعله پکیج روشن می شود یا خیر. اگر روشن نشد ممکن است ترموستات مشکل داشته و نیاز به تعمیر توسط اشخاص ماهر داشته باشد.

    6. شیر دایورتر را بررسی کنید.

    اگر علل ذکر شده در بالا را برطرف کرده اید و هنوز آب گرم ندارید یا مشعل پکیج کار نمی کند احتمالاً مشکلی در شیر دایورتر وجود دارد . این شیر دریچه ای است که باز و بسته شده و گرمای رادیاتورها را تأمین و یا آب را گرم می کند.
    اگر گرمایش پکیج کار می کند اما آب گرم ندارید یا برعکس احتمالاً شیر دایورتر شما گیر کرده است و باید با یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

    7. فشار پکیج را بررسی کنید.

    پکیج  برای کارکرد درست به فشار آب کافی نیاز دارد. مناسب ترین حد فشار روی پکیج باید بین یک تا دوبار باشد .هر چیزی کمتر از این برای کارکرد دستگاه کافی نیست.
    اگر پکیج شما فشار آب پایینی دارد ممکن است به این معنی باشد که در جایی از سیستم نشتی وجود دارد. برای پیدا کردن محل این نشتی ها باید مراقب لکه های آب در خانه خود باشید و زیرا نشتی آب می تواند خطرات جدی برای دستگاه در پی داشته باشند اگر محل نشتی آب را پیدا کردید باید منبع آب خود را قطع نموده و از تعمیر کار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

    تاسیسات لطفی ، مرکز تخصصی تعمیر پکیج در کرج

    چنانچه ساکن کرج هستید و آب گرم پکیج منزل یا محل کار شما قطع شده است می توانید برای برطرف کردن این مشکل از تکنسین های  تاسیسات لطفی کمک گرفته تا مشکل دستگاه خود را در کوتاه ‌ترین زمان ممکن برطرف کنید.
    تاسیسات لطفی ، علاوه بر نمایندگی ایران رادیاتور در کرج ، تعمیر پکیج باکسی در کرج و تعمیر موتورخانه در کرج را نیز انجام می دهد.

    ۰۹۱۲۵۶۴۱۲۲۴
    www.tmilofti.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.