شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • درآمد برنامه نویسان حوزه اندروید چقدر است؟
    19 شهریور 1401 - 13:44
    شناسه : 206194
    0

    در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که درامد برنامه‌نویس اندروید در ایران چقدر است و همچنین درامد برنامه نویس اندروید در کانادا و آمریکا را نسبت به سایر کشور‌های جهان مقایسه کنیم.

    پ
    پ

    همه ما می‌دانیم که اندروید بیش از 80 درصد از سهم بازار تلفن همراه جهان را به خود اختصاص داده است.  همچنین، باید بدانید که بیش از 3.5 میلیارد کاربر اندروید وجود دارد، به علاوه بیش از 3 میلیون برنامه به تنهایی در فروشگاه Google Play موجود است.

    شکی نیست که اندروید در حال تسلط بر سایر سیستم عامل‌های موبایل در بازار جهانی است و هر روزه گستره‌ی این تسلط بیشتر و بیشتر می‌شود؛ چرا که بسیاری از شرکت‌ها برای زنده ماندن و یا پیشرفت و رقابت در بازار جهانی نیازمند برنامه‌های اندرویدی هستند، از این رو بسیاری از برنامه نویسان به سمت برنامه‌نویسی اندروید رو آورده‌اند اما سوالی که ممکن است در ابتدای راه برای آن‌ها پیش آید این مسأله هست که درامد برنامه‌نویسی اندروید چقدر است؟

    در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم که درامد برنامه‌نویس اندروید در ایران چقدر است و همچنین درامد برنامه نویس اندروید در کانادا و آمریکا را نسبت به سایر کشور‌های جهان مقایسه کنیم.

    درآمد برنامه نویس اندروید

    بی‌شک استخدام شدن به عنوان برنامه‌نویس اندروید در شرکت‌ها یا سازمان‌های دولتی و خصوصی گزینه‌ی مناسبی برای بسیاری از برنامه نویسان است؛ چرا که با این انتخاب شما به صورت قانونی و تحت قراردادی مشخص در سازمان و یا اداره‌ای استخدام می‌شوید و سر ماه با خیالی راحت حقوق خود را دریافت می‌کنید.

    البته جدا از استخدام شدن راه‌های دیگری نیز جهت کسب درامد از برنامه‌نویسی اندروید وجود دارد مانند انجام کار‌های فریلنسر و …

    در ایران به دلیل وجود پتانسیل‌های بالا در عرصه خدمات مبتنی بر گوشی‌های اندرویدی و وجود بازار بکر در این حوزه، شرکت‌ها و افراد بسیاری به سمت ساخت نسخه‌های اندرویدی از خدمات خود روی آورده‌اند. این عامل یکی از عواملی است که باعث شده است تا استخدام برنامه‌نویس اندروید نسبت به سال‌های قبل بیش از پیش افزایش یابد.

    ناگفته پیداست که سطح حقوق و دستمزد بسته به موقعیت مکانی و مهارت توسعه‌دهنده اندروید به طور قابل توجهی متفاوت است.  به عنوان مثال کسانی که در کلان شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند، درآمد بیشتری نسبت به کلان‌شهر‌های کوچکتر خواهند داشت. همچنین کسانی که تجربه بیشتری دارند و سالیان زیادی در این حوزه کار کرده‌اند مسلماً درآمد بهتری نسبت به کسانی که تازه وارد بازار کار شده‌اند، دارند.

    android programming salary in iran - درآمد برنامه نویسان حوزه اندروید چقدر است؟ -

    درآمد برنامه نویس اندروید در ایران چقدر است؟

    با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و دنیای فناوری، می‌بینیم که تعداد برنامه نویسان نیز روز به روز افزایش پیدا می‌کند و جوانان و حتی نوجوانان بسیاری شروع به یادگیری برنامه‌نویسی در حوزه‌های مختلف کرده‌اند. بی‌شک یکی از عمده‌ترین دلایل این استقبال، داشتن درامد و حقوق خوب و همچنین داشتن شغلی آینده‌دار است. اگر کمی آینده‌نگری داشته باشید، به راحتی می‌توانید با کمی پشتکار در زمینه برنامه نویسی آندروید به فردی زبده تبدیل شوید و آینده شغلی خود را تضمین کنید.

    به طور کلی باید گفت که عدد و رقم کاملاً مشخص و ثابتی برای درامد برنامه‌نویس اندروید در شرکت‌ها و سازمان‌ها در داخل ایران وجود ندارد و هر شرکت بنا به مصلحت‌های خود حقوق برنامه‌نویس اندروید را مشخص می‌کند.

    اما در حال حاضر در سال 1401 و در ایران با توجه به نیاز سازمان‌ها، سیاست‌های درآمدی، تجربه و تخصص برنامه نویسان، به صورت میانگین درامد برنامه‌نویس اندروید از 6،000،000 تا 30،000،000 تومان متفاوت است. البته ناگفته نماند مبنای حقوق در سازمان‌های مختلف متناسب با شرایط آن سازمان است و ممکن است افرادی از این ارقام پایین‌تر و یا بالاتر دریافت کنند.

    ناگفته نماند کسب درآمد از طریق برنامه‌نویسی اندروید در ایران بیشتر از طریق توسعه اپلیکیشن‌ها بصورت مستقل و عرضه آن به بازار کار است و کمتر به صورت استخدام در سازمان‌ها و ادارات دولتی انجام می‌پذیرد.

    درآمد برنامه‌نویس اندروید در آمریکا و کانادا

    حقوق برنامه‌نویس اندروید در نقاط مختلف جهان فرق دارد اما طبق میزان درآمدی که یک برنامه‌نویس اندروید، به عنوان مثال در ایالات‌متحده و کانادا، دریافت می‌کند می‌توان گفت که در این دو کشور نسبت به سایر کشور‌های جهان حقوق بالاتری را دریافت می‌کنند.

    یک برنامه‌نویس اندروید با تجربه، در این دو کشور می‌تواند به درآمد خوبی برسد؛ میانگین حقوق یک برنامه‌نویس اندروید در ایالات متحده 107,421 دلار است.

    ناگفته نماند متوسط حقوق یک برنامه‌نویس اندروید در کانادا نیز تقریباً نزدیک با آمریکا است، میانگین درامد برنامه نویس اندروید در کانادا 106137 دلار در سال است.

     در اروپای شرقی، درآمد برنامه‌نویس اندروید به‌طور میانگین حدود 30 هزار دلار است و در بریتانیا حقوق برنامه‌نویس اندروید، سالانه بالغ بر 45 هزار دلار است. همچنین حقوق برنامه‌نویس اندروید در آلمان برای سطح ارشد چیزی در حدود 70 هزار دلار است. در هند نیز یک توسعه‌دهنده اندروید معمولاً 5,00,000 روپیه در سال درآمد دارد.

    android programming job - درآمد برنامه نویسان حوزه اندروید چقدر است؟ -

    آیا برنامه‌نویسی اندروید شغل پر درآمدی است؟

    اگر به حرفه‌ای در توسعه نرم‌افزار علاقه‌مند هستید، حقوق و درامد برنامه‌نویس اندروید می‌تواند شغلی بسیار پرسود در این زمینه باشد، چرا که سیستم عامل اندروید در حال حاضر محبوب‌ترین سیستم عامل برای دستگاه‌های تلفن همراه است، که امروزه در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و قطعاً برنامه‌نویسی در این زمینه بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد.

    البته واضح است که یک توسعه‌دهنده اندروید باید مهارت‌های تحلیلی و برنامه‌نویسی قوی داشته باشد. همچنین علاوه بر دانش برنامه‌نویسی اندروید، باید تجربه کار با ابزار‌ها و نرم‌افزار‌های مرتبط را نیز داشته باشد.  اگر سطح دانشی بالاتر از بقیه در این زمینه داشته باشید، مطمئناً، به متمایز شدن شما از سایر متقاضیان کمک خواهد کرد که در نیجه به افزایش حقوق شما منجر خواهد شد، همچنین درک عمیق‌تر این تخصص به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های کارآمدتری ایجاد کنید و سود را به حداکثر برسانید.

    آری چنانچه پیشتر گفته شد، درآمد برنامه‌نویسی اندروید قطعاً خوب و مناسب است اما این مطلب با توجه به تجربه و دانش شما و همچنین با توجه به شرکت متقاضی بسیار متفاوت است.

    کلمات پایانی

    میزان درامد و حقوق افراد در حرفه‌های مختلف می‌تواند بر اثر عوامل گوناگون تغییر کند. در مورد درآمد و حقوق برنامه نویسی اندروید نیز بسته به نوع شرکت، تخصص و تجربه فرد، فعالیت‌های برون‌مرزی شرکت، بزرگی و کوچکی شرکت و … می‌تواند میزان حقوق دریافتی متخصص این زمینه متفاوت باشد.

    اما اگر به طور کلی به دنیای تکنولوژی و فناوری نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد که با توجه به افزایش روزافزون نیاز کسب و کار‌ها به اپلیکیشن، قطعاً حرفه‌ی برنامه‌نویسی اندروید در آینده شاهد رشد بیشتری خواهد بود و بی‌شک درامد برنامه‌نویسی اندروید چه در ایران و چه در خارج از کشور درآمدی قابل توجه خواهد بود. برای شروع فعالیت در حیطه کاری برنامه نویسی اندروید ابتدا باید با زبان های برنامه نویسی اندروید آشنا شوید. می‌توانید با شرکت در بوت کمپ برنامه نویسی مپصا و با آموزش جاوا، اولین قدم های ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید را بردارید. پس از آن با دیدن ویدئو های آموزشی، خواندن کتاب آموزش برنامه نویسی اندروید، تمرین بر روی پروژه ها و … مهارت خود را تا حد امکان تقویت کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.