×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

اینترنت - اوضاع اینترنت خراب است/ وزیر ارتباطات اعلام کند علت ، تصمیمات شورای عالی فضای مجازی است یا مشکلات فنی؟ - وزیر ارتباطات

به گزارش «بامردم» به نقل از خبرآنلاین: در روزهای گذشته مصوبه‌ای با عنوان «شرح وظایف، اختیارات و ترکیب اعضای کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور» توسط شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید و برای اجرا ابلاغ شد. اگر یک بند در مصوبه اخیر فضای مجازی وجود داشته باشد که بیش از همه قسمت‌ها بوی اجرای صیانت بدهد، بند تصویب الزامات مدیریتی ترافیک داخلی و خارجی فضای مجازی کشور از سوی کمیسیون عالی تنظیم مقررات فضای مجازی کشور است. بندی که عملا امکان و اختیار قانونی اعمال سیاست خط‌مشی ترافیک و کاهش پهنای باند پلتفرم‌های مختلف را به این کمیسیون داده و دست اعضا را در محدود کردن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌هایی مثل اینستاگرام و واتساپ باز می‌گذارد.

احسان ارکانی، نماینده مجلس شورای اسلامی وعضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه مذکور گفت: از آنجایی که بنده حوزه انتخابیه هستم اطلاعی از این مصوبه و جزئیات آن ندارم.

او درخصوص آخرین وضعیت طرح «صیانت» بیان کرد: طرح صیانت نه تنها به مرحله اجرا نرسید بلکه تصویب هم نشد. درحال حاضر این طرح برای مطالعه و بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است در واقع طرح در مرحله بررسی قرار دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در انتقاد از کاهش سرعت اینترنت گفت: اوضاع اینترنت در کشور خراب است و شاهد کاهش سرعت اینترنت هستیم حتی در برخی روستاها اصلا اینترنت وجود ندارد وزیر ارتباطات باید اعلام کند علت این موضوع مرتبط با تصمیمات شورای عالی فضای مجازیست یا از مشکلات شبکه نشات می‌گیرد که اگر اینطور باشد باید برطرف شود.

ارکانی ادامه داد: وزیر ارتباطات کاهش سرعت اینترنت را تکذیب می‌کند حال باید منتظر باشیم اگر موضوع جدیدی باشد نمایندگان پس از بازگشت تصمیم جمعی در این خصوص بگیرند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.