جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آغاز عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری پس از 15 سال/ لاهیجان جایگاه هنری بالایی دارد
    14 مهر 1395 - 16:33
    شناسه : 20633
    0

    نشست فرماندار شهرستان لاهیجان با کارگروه فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد. به گزارش «بامردم»، فرماندار شهرستان لاهیجان در این نشست، اظهار کرد: خوشحالم از این که فرصت دیگری پیش آمد تا در خدمت هنرمندان خوب و فهیم شهرستان لاهیجان باشیم و بسیار خورسندم که در جمع هنرمندان شهرستان حضور دارم. سید محمد احمدی […]

    پ
    پ

    نشست فرماندار شهرستان لاهیجان با کارگروه فرهنگی و هنری این شهرستان برگزار شد.

    به گزارش «بامردم»، فرماندار شهرستان لاهیجان در این نشست، اظهار کرد: خوشحالم از این که فرصت دیگری پیش آمد تا در خدمت هنرمندان خوب و فهیم شهرستان لاهیجان باشیم و بسیار خورسندم که در جمع هنرمندان شهرستان حضور دارم.

    سید محمد احمدی با اشاره به برگزاری اولین نشست خود با هنرمندان در مرداد ماه سال جاری، گفت: قرار شده تا کمیته ای تشکیل شود و با توجه به سابقه خوب هنری شهرستان لاهیجان با یکدیگر فرصت های پیشرفت و توسعه را شناسایی کرده و آن ها را تقویت کنیم.

    %d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%84%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1

    **یکی از بهترین شیوه ها برای انتقال ارزش ها، باورها و دستاورد های هر کشور و نظامی هنر است

    وی ادامه داد: زبان هنر می تواند در تمام موضوعات اجتماعی، فرهنگی و … اثر گذار باشد و یکی از بهترین شیوه ها برای انتقال ارزش ها و باورها و دستاورد های هر کشور و نظامی هنر است.

    فرماندار لاهیجان با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، گفت: در این جشنواره بسیاری از مفاهیم اجتماعی همچون اعتیاد، بحث پسماندها و … را با هزینه ای بسیار پایین به جامعه منتقل کردیم و این در حالی است که شاید برای انتقال همین مفاهیم و آموزش ها در روش های دیگر باید میلیارد ها تومان هزینه شود.

    **هنر هنرمندان این است که از ظرفیت های موجود به درستی استفاده کنند

    وی با بیان اینکه هنرمندان بازوان اجرائی مدیران هستند، افزود: هنر هنرمندان این است که بتوانند از ظرفیت های موجود به درستی و برای نشان دادن فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی و هنر خود استفاده کنند.

    فرماندار لاهیجان با اشاره به ایام محرم و واقعه کربلا اظهارداشت: قیام امام حسین (ع) در یک هزار و 400 سال پیش اتفاق افتاده است و دارای ظرافت های هنری است و می توان آن را یک هنر بشمار آورد و هنرمندان می توانند در ابعاد مختلف هنری و با واژه های نرم و زیبا به آن بپردازند.

    احمدی خطاب به هنرمندان گفت: می بایست موضوعات را دسته بندی کرده و در این جلسات مطرح کنیم تا راه حلی برای آن ها پیدا کنیم و با اراده همه عزیزان و با کمک دولت تدبیر و امید در راه توسعه و ترویج هنر گام برداریم.

    این مقام مسئول با اشاره به مشکل کمبود فضا و ساختمان برای انجمن های هنری و هنرمندان اظهار کرد: از آنجایی که به هنر و هنرمندان بسیار علاقمندم تمام تلاش خود را برای تکمیل و بهره برداری مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خواهم کرد تا هنرمندان عزیز شهرستان از کمبود فضای فعالیت رنج نبرند.

    **بازسازی فضا های بدون استفاده برای پیشبرد اهداف هنری

    فرماندار لاهیجان نیز با تاکید بر شناسایی فضاها و مکان هایی که بدون استفاده در شهر رها شده اند گفت: این آمادگی در شهرستان وجود دارد که این بنا ها با بازسازی در جهت پیشبرد اهداف هنری و فرهنگی در اختیار هنرمندان و اهل هنر قرار گیرد.

    %d8%b4%d8%b3%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%84%d8%a7%d9%87%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1

    **آغاز عملیات ساخت مجتمع فرهنگی و هنری پس از 15 سال

    سید محمد احمدی افزود: این مکانها با هزینه های اندک قابل بازسازی و در اختیار انجمن ها و فعالیت های فرهنگی و هنری شهرستان خواهند گرفت .
    وی خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی شهرستان لاهیجان پس از 15سال توقف دوباره آغاز شده است که برای فاز اول آن 12میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .

    وی پیشرفت این مجتمع را 30 درصد ذکرکرد و اظهارداشت: 10میلیارد ریال از این اعتبارات برای ساخت مجتمع و دو میلیارد ریال نیز برای تجهیز و تکمیل آن اختصاص یافته است.

    **شاهد برگزاری جشنواره ها و همایش های مختلفی در شهرستان خواهیم بود

    وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و انبساط روحی مردم گام‌های زیادی برداشته افزود: انشاا… با ارائه پیشنهادات و نظرات شما هنرمندان فهیم و با همیاری دولت تدبیر و امید برنامه ها، جشنواره ها و همایش های مختلفی را در چارچوب قوانین در شهرستان لاهیجان اجرا خواهیم کرد.

    فرماندار لاهیجان در ادامه تصریح کرد: لازمه هنرمند بودن تدبیر است، در هر زمینه ای از هنر که فعالیت می کنیم می بایست در آن تدبیر داشته باشیم و کسی که واقعا با هنر متصل شود دیگر بعید است در طول زندگی روحیه هنری او از وی جدا شود.

    احمدی در پایان یادآور شد: هدف بنده تنها خدمت است و می خواهم این امانتی را که به من سپرده شده است به خوبی نگه داری کنم، چرا که معتقدم برای این که بنده در این جایگاه خدمت کنم شهیدان بسیاری از هستی و جان خود که بالاترین نعمت است گذشته تا بنده در این جایگاه باشم و می بایست ما نیز ادامه دهنده راه این عزیزان باشیم.%d9%86%da%af%d8%a7%d8%b1-%d9%86%d8%a7%d8%af%d8%b1%db%8c

    **لاهیجان جایگاه هنری بالایی دارد/ فضای فرهنگی لاهیجان مناسب نیست

    رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز در این نشست اظهارداشت: شهر لاهیجان از نظر سطح هنر و داشتن هنرمندان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری در جایگاه و سطح بالایی قرار دارد ولی از نظر فضای فرهنگی در وضعیت مناسبی نیست.
    نگار نادری گفت: ساخت و تکمیل مجتمع فرهنگی لاهیجان می تواند نقش مهمی در پیشرفت فعالیت های هنرمندان این شهرستان داشته باشد.
    وی افزود: کارگروه فرهنگی و هنری شهرستان لاهیجان با هدف پیگیری مشکلات فرهنگی و هنری و رفع این مشکلات در سال جاری تشکیل و این کارگروه اولین جلسه خود را در هفدهم مرداد ماه برگزار کرده است.
    وی اظهارداشت: شش انجمن هنرهای تجسمی ، نمایش ، انجمن شعر حزین لاهیجی ، انجمن خوشنویسان ، انجمن سینمای جوان و انجمن قرآنی اعضای این کارگروه را تشکیل می دهند .
    وی تصریح کرد: انجمن داستان لاهیجان دوباره با حضور جمعی از هنرمندان و نویسندگان این شهر راه اندازی شده است که طی دو هفته آینده فعالیت خود را بطور رسمی آغاز خواهد کرد.
    وی اظهارداشت: این انجمن قبلا وجود داشت که فعالیت آن با مرگ شادروان بیژن نجدی نویسنده معروف لاهیجانی متوقف شد.
    هنرمندان و اعضای انجمن های فرهنگی و هنری لاهیجان نیز در این نشست کمبود امکانات و نبود فضاهای آموزشی در شهر لاهیجان را مطرح کردند و خواستار رفع این مشکلات شدند.

    %d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%d8%b9%d9%84%db%8c-%d8%b5%d8%a7%d8%af%d9%82-%d8%ad%d8%b3%d9%86%db%8c

    **لاهیجان از نظر کالبد شهری از ساختار ویژه ای برخوردار است 

    محمدعلی صادق حسنی رییس انجمن هنرهای نمایشی گیلان نیز گفت: لاهیجان از نظر ساختار و کالبد شهری از ساختار ویژه ای برخوردار است واین شهر از هفت محله عمده و قدیمی تشکیل شده است که می توان به وسیله هنرمندان هنر را به محلات برد.
    وی تاکید کرد: هنرمندان وقتی در کنار مسوولان ادارت دولتی قرار گیرند می توانند به عنوان بازوان اجرایی مدیران عمل کنند .
    وی خواستار بازسازی برخی از اماکن بلااستفاده مانند حسینه هدایت در این شهر برای اختصاص آنها به کارهای هنری شد.
    وی اظهارداشت: هنرمندان لاهیجانی آمادگی دارند در صورت حمایت بخش دولتی نمایش فیلم های کوتاه ساخت هنرمندان بومی را به روستاها و مناطق روستایی ببرند.

    ساسان عادلی رییس انجمن سینمای جوان لاهیجان نیز گفت: این انجمن که در امر ساخت فیلم های کوتاه در لاهیجان کار می کند وارد دهه چهارم فعالیت خود شده است.
    وی افزود: باید جوانان را تشویق به ساخت فیلم های کوتاه و تولید عکس کرد و موجبات رشد و تعالی جوانان در این رشته ها را فراهم نمود.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.