جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • گوگل ویس چیست؟ نگاهی متفاوت به کاربرد Google Voice
    21 شهریور 1401 - 13:14
    شناسه : 206363
    0

    سرویس گوگل ویس این امکان را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از یکی از شماره های آن تماس تلفنی برقرار کنید.

    پ
    پ

    گوگل ویس چیست

    سرویس گوگل ویس این امکان را برای شما فراهم می کند تا با استفاده از یکی از شماره های آن تماس تلفنی برقرار کنید. به علاوه می توانید با آن پیام های متنی رایگان ارسال و دریافت کنید و پیام گیر صوتی خود را مانند یکی از بخش های دیگر ایمیل خود مدیریت کنید. اگر از قبل یک شماره Google Voice داشته باشید (یا اگر به داشتن آن تمایل دارید)، گوگل ویس برنامه سودمندی برای داشتن آن است. در ادامه نحوه استفاده از گوگل ویس و تنظیم این برنامه در تلفن هوشمند یا تبلت بیان شده است.

    پیش از آغاز مقاله Google Voice چیست می‌توانید برای خرید شماره مجازی گوگل ویس از وین‌برد اقدام کنید.

    مرحله 1: Google Voice را نصب کنید

    گوگل ویس یک برنامه رایگان است. اپ استور دستگاه خود را باز کنید و Google Voice را جستجو کنید یا به صفحه فروشگاه مبتنی بر وب مناسب خود بروید تا گوگل ویس برای اندروید یا برای iOS را دریافت کرده و نصب کنید.

    گوگل ویس در اکثر دستگاه های Android و iOS از جمله تبلت ها پشتیبانی می شود. برای دستگاه های اپل، Google Voice به ورژن iOS 3.0 یا جدیدتر از آن نیاز دارد.

    مرحله 2: تنظیمات Google Voice را اعمال کنید

    قبل از شروع استفاده از گوگل ویس، باید یک شماره لینک شده با اکانت جیمیل خود داشته باشید. برای دریافت یک شماره، به صفحه Google Voice بروید تا یک شماره ایجاد کرده و آن را به حساب Google خود لینک کنید.

    google voice چیست

    نحوه استفاده از گوگل ویس در اندروید

    پس از نصب ویس گوگل، روی برنامه ضربه بزنید تا باز شود. صفحه Welcome تا حدودی شما را راهنمایی خواهد کرد. Google Voice این امکان را برای شما فراهم می کند که پیام گیر صوتی پیش فرض خود را با پیام گیر صوتی گوگل ویس جایگزین کنید. با استفاده از شماره گوگل ویس خود، تماس تلفنی برقرار کنید و از طریق برنامه پیام های متنی رایگان ارسال و دریافت کنید.

    گزینه Next را انتخاب کنید. برنامه از شما می خواهد که از طریق حساب گوگل خود وارد Google Voice شوید. پس از آن، گوگل ویس شما را در طول مراحل راه اندازی راهنمایی می کند.

    ابتدا باید انتخاب کنید که می خواهید با استفاده از Google Voice تماس برقرار کنید یا خیر. با این حال، توجه داشته باشید که تماس با Google Voice شبیه به تماس با سایر برنامه های چت صوتی مانند Skype نیست.

    وقتی با برنامه گوگل ویس تماس برقرار می کنید، چیزی که واقعاً اتفاق می‌افتد این است که مخاطب به جای شماره تلفن همراه شما، شماره Google Voice شما را می‌بیند. می‌توانید از همان ابتدا انتخاب کنید که Google Voice را برای همه تماس ها، هیچ کدام از تماس ها، یا فقط برای تماس های بین‌المللی استفاده کنید. همچنین میتوانید گوگل ویس را به نحوی تنظیم کنید که در هر تماس از شما درباره آن سوال کند.

    • با برنامه Google Voice Android یک تماس برقرار کنید.

    استفاده از گوگل ویس در ایران

    تبدیل پیام صوتی به متن با گوگل ویس

    سپس گوگل ویس از شما می خواهد که پیام گیر صوتی را تنظیم کنید. برنامه از شما می خواهد که برای تنظیم تلفن خود با یک شماره خاص تماس بگیرید (تنها کافیست روی لینک آن کلیک کنید تا به صورت خودکار شماره گیری انجام شود). سپس، می توانید انتخاب کنید که از پیام گیر صوتی گوگل ویس یا پیام گیر صوتی شرکت مخابراتی آمریکای خود استفاده کنید.

    مزیت پیام گیر صوتی Google Voice این است که از هر کدام از پیام های صوتی ای که دریافت می کنید، یک رونوشت (البته نه الزاما رونوشت دقیق آن) به شما ارائه می دهد. این ویژگی این امکان را برای شما فراهم می کند تا به جای گوش دادن به پیام صوتی خود، آن را بخوانید.

    اگر تمایلی به تنظیم پیام گیر صوتی Google Voice ندارید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید.

    در آخر، پروسه نصب، شما را به اینباکس Google Voice خود هدایت می کند. در این قسمت رونوشت تمام پیام های صوتی و همچنین پیام های متنی ارسال شده به شماره Google Voice خود را خواهید دید.

    فعالسازی سرویس گوگل ویس در iOS

    گوگل ویس برای iOS با گوگل ویس برای Android تفاوت دارد. زیرا Google Voice در iOS تنها به یک برنامه محدود می شود. در صورتی که در اندروید با تمام سیستم عامل تلفن ادغام شده است. پس از نصب Google Voice روی iOS، روی برنامه ضربه بزنید تا باز شود. برنامه از شما می خواهد که با استفاده از حساب گوگل خود وارد شوید.

    ۱-از طریق برنامه iPhone وارد Google Voice شوید.

    ویس گوگل

    اولین بار که وارد میشوید، برنامه از شما می خواهد که شماره تلفن تان را به حساب گوگل ویس خود اضافه کنید. اگر شماره تلفن خود را اضافه کنید، می توانید تماس های Google Voice را روی گوشی موبایل خود دریافت کنید. به علاوه میتوانید از افزودن شماره تلفن خود اجتناب کنید.

    سپس پروسه نصب، شما را به صندوق ورودی گوگل ویس می‌برد؛ جایی که همه پست‌های صوتی و پیام‌های متنی Google Voice خود را می‌بینید.

    چگونه گوگل ویس را فعال کنیم

    در برنامه iOS گوگل ویس، ۴ تب خواهید یافت. Inbox، Dialer، Quick Dial و Settings. با استفاده از شماره گوگل ویس خود می توانید تماس تلفنی برقرار کرده و پیامک ارسال نمایید. این تماس های تلفنی همچنان مانند تماس های تلفنی برنامه موبایل شما خواهند بود. برعکس آن، پیام های متنی از اکانت Google Voice شما (که در اصل به یک حساب جیمیل مشهور است) خواهند رسید. از این رو برنامه موبایل شما به‌عنوان یک برنامه پیامک محسوب نخواهند شد.

    در تب Quick Dial، می توانید مخاطبان مورد علاقه خود را اضافه نموده و تماس های اخیر را ببینید. در تب Settings، می توانید به حساب گوگل ویس خود شماره اضافه کنید، باقیمانده حساب گوگل ویس خود را افزایش دهید و Click2Call را روشن کنید.

    با اینکه Click2Call یک قابلیت ناآشنا است، اما در شرایط خاص کارایی دارد. با Click2Call، برای برقراری تماس های تلفنی میتوانید از اتصال به Wi-Fi یا دیتای موبایل یا یک کامپیوتر نزدیک خود استفاده کنید. یک چنین دستورالعملی زمانی می تواند مفید باشد که یک تلفن غیر هوشمند (مرتبط با حساب گوگل ویس شما)، یک iPod Touch یا یک iPad (یا آیفونی که برنامه وایرلس نداشته باشد) داشته باشید و بخواهید به وسیله شماره Google Voice خود تماس تلفنی برقرار کنید.

    تنها راهی که میتوانید با آن از یک تلفن غیر هوشمند تماس تلفنی برقرار کنید، اینست که با یک دستگاه هوشمند از Click2Call استفاده کنید.

    اموزش استفاده از گوگل ویس

    استفاده از گوگل ویس در ایران

    گوگل ویس یک برنامه کاربردی است. البته اگر چگونگی استفاده از آن را بلد باشید. در هر صورت این برنامه یک برنامه تماس رایگان محسوب می‌شود. این برنامه روشی برای بهینه سازی شماره تلفن، پیام گیر صوتی و فعالیت در سایت های بین المللی بدون هیچ مرز و محدودیت به حساب می آید. خصوصا برای ما ایرانی‌ها که متاسفانه چند وقتی است که با تحریم‌ها مواجه شده‌ایم.

    برقراری تماس با گوگل ویس با کشورهایی غیر از امریکا و کانادا مشمول هزینه هست. البته به شرطی‌که شما قصد برقرای تماس داشته باشید؛ چراکه دریافت تماس از سراسر جهان با شماره گوگل ویس شما رایگان است.

    گوگل ویس در صورتیکه بخواهید مانند ایمیل پیام صوتی خود را نیز بخوانید، پیام های متنی رایگان ارسال کنید و شماره تلفن های خود را با هم تلفیق کنید، به ویژه در صورتی که صاحب یک کسب و کار کوچک باشید و قصد دادن شماره شخصی خود به مشتریان را نداشته باشید یا چند تلفن داشته باشید، استفاده از قابلیت تماس با شماره گوگل ویس موجب تسهیل کار شما می شود.

    به کمک گوگل ویس می‌توانید در سایت ها و صرافی های بین المللی مثل بایننس، سایت های فرینلسری و … بهره ببرید.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “گوگل ویس چیست؟ نگاهی متفاوت به کاربرد Google Voice”
    1. تشکر از اینکه برای خرید شماره مجازی گوگل ویس وین برد را معرفی کردید

      پاسخ
    2. سپاس که جهت تهیه شماره مجازی گوگل ویس وین برد را معرفی کردید

      پاسخ
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.