شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا کود فسفر بالا گرومور برای رشد گیاهان آپارتمانی ضروری می باشد؟
    22 شهریور 1401 - 18:59
    شناسه : 206468
    0

    یکی از گیاهان زیبا و زینتی که در تمامی خانه ها از آن می توانید ببینید گل کاکتوس می باشد که برای آن که رشد بسیار خوب و عالی داشته باشد تا بتواند میوه خوبی نیز بدهد باید از کود فسفر بالا برای آن استفاده کنید زیرا همانطور که میدانید رشد گیاه به میزان زیادی به فسفر وابسته می باشد.

    پ
    پ

    اگر می ‌خواهید از گیاهانی با بیشترین بازدهی برخوردار باشید، به شما پیشنهاد می ‌شود تا کود فسفر بالا و کود زیستی برای گیاهان آپارتمانی استفاده نمایید. نکته ‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از نیتروژن تنها عنصری که می ‌تواند برای گیاهان بسیار پر مصرف و ضروری باشد فسفر می‌ باشد.

    که دقیقاً از ابتدای رشد تا زمان بلوغ گیاه می ‌تواند سبب افزایش منابع در آن باشد همان‌ طور که می‌ دانید بهتر است از کود فسفر بالا برای گیاهان خود استفاده نمایید معمولاً برای این ‌که عملکرد گیاه بهتر شود از کودهای فسفر بالا از ابتدای دوره رشد استفاده می‌ کنند تا گیاه بتواند در این مرحله از زندگی خود علاوه ‌بر این‌ که انرژی فراوانی را در خود ذخیره می‌ کند سبب تولید میوه‌ های مرغوب نیز بشود استفاده از کود فسفر بالا آن ‌قدر از اهمیت بالایی برخوردار است که بسیار مورد توجه کشاورزان و باغداران قرار گرفته‌ است.

    word image 206468 1 - چرا کود فسفر بالا گرومور برای رشد گیاهان آپارتمانی ضروری می باشد؟ - کود فسفر

    از آنجایی که کمبود فسفر در گیاه را به سختی می توان تشخیص داد زیرا در مراحل اولیه رشد اصلا هیچ گونه علائمی قابل مشاهده نمی باشد لذا اگر شما به موقع به گیاهان و خود کود آلی فسفر ندهید و دیر متوجه کمبود آن در گیاه و یا درخت بشوید دیگر راه کار مناسبی برای اصلاح محصول نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر با آراد برندینگ همراه باشید.

    یک راه تشخیص کمبود فسفر در گیاهان توجه به رنگ گیاه می باشد که می توان گفت آنها اصولاً به سمت سبز مایل به آبی تیره پیش می روند.

    ساقه نیز درگیر کمبود فسفر می شود و رنگ آن به رنگ بنفش در می آید که ساختار ژنتیکی گیاه بر میزان بنفش بودن آن تاثیر می گذارد.

    کود فسفر بالا گرومور

    بهتر است برای اطلاعات بیشتر بدانید که کود فسفر بالا گرومور دارای ریز مغذیهای ضروری برای نیاز گیاه است که صد در صد در آب محلول می شود و خالص بودن آن بسیار بالا است. یکی دیگر از مزیتهای کود فسفر بالا گرومور در قیاس با کودهای مشابه، کاهش میزان و دوز مصرفی آن است که در مصارف بالا به خرج هزینه و کارگری بسیار مقرون به صرفه می باشد.

    لازم به ذکر است که عناصر ریز مغذی موجود در آن، قابلیت جذب خیلی بالایی دارد و برای خاکهای اسیدی، خاکهای قلیایی و همچنین برای خاکهای شور نیز بسیار مناسب است و دلیل آن داشتن مقادیر بالای بور، سدیم و کلر می باشد.

    word image 206468 2 - چرا کود فسفر بالا گرومور برای رشد گیاهان آپارتمانی ضروری می باشد؟ - کود فسفر

    برای این که بخواهید گیاه مورد نظر شما مثل پسته از افزایش گلدهی برخوردار باشد می توانید از کود فسفر بالا گرومور استفاده نمایید که نتیجه آن افزایش میوه دهی درخت یا گیاه و اندازه میوه می شود.

    کود فسفر بالا گرومور را می توان به صورت محلول شده در آب هم سمپاشی کرد و هم اینکه به صورت آبیاری در زیر درخت از آن بهره برد. این نوع کود مناسب برای انواع مختلف کشتهای هیدروپونیک و همچنین خاکی می باشد و برای کلیه محصولات کشاورزی مناسب بوده و محدودیت خاصی ندارد.

    بهترین زمان برای مصرف کود فسفر بالا گرومور هنگام شخم زنی می باشد و می توان از آن بهره مند شد.

    اگر خاک دچار کمبود فسفر شود از بازدهی آن کم می شود و باید در صنعت کشاورزی به این امر مهم و ارزشمند اهمیت ویژه ای داد و برای افزایش تولید محصولهای باغی و زراعی، از کودهای فسفر بالا گرومور استفاده کرد.

    کود فسفر برای کاکتوس

    یکی از گیاهان زیبا و زینتی که در تمامی خانه ها از آن می توانید ببینید گل کاکتوس می باشد که برای آن که رشد بسیار خوب و عالی داشته باشد تا بتواند میوه خوبی نیز بدهد باید از کود فسفر بالا برای آن استفاده کنید زیرا همانطور که میدانید رشد گیاه به میزان زیادی به فسفر وابسته می باشد.

    از آن جایی که هزینه های تولید و حمل و نقل کود فسفر زیاد می باشد پس گاهی ما مجبور هستیم تا از خاک فسفات به طور مستقیم برای گیاهان استفاده کنیم. برای تولید کود فسفر که از سنگ فسفر که همان آپاتیت می باشد به همراه اسید سولفوریک سوپر فسفات ساده که 85 تا 90 درصد محلول در آب می باشد  استفاده می کنند.

    درست است که ما گفته ایم فسفر برای گیاه بسیار ضروری می باشد اما اگر ندانید به چه میزان باید از آن استفاده کنید منجر به ضررهایی جبران‌ ناپذیر خواهید شد.

    word image 206468 3 - چرا کود فسفر بالا گرومور برای رشد گیاهان آپارتمانی ضروری می باشد؟ - کود فسفر

    از جمله معایب استفاده بیش از حد از کود فسفر برای کاکتوس عدم جذب سایر عناصر مفید برای گیاه می باشد که از آن جمله می‌ توان به موارد از جمله آهن روی و منگنز اشاره کرد.

    اما همیشه راه هایی وجود دارد تا بتوان بیشترین بهره را از عناصر برد و ما در این جا  چندین راهکار بسیار مفید و ساده را برای شما آورده ایم تا بتوانید بهترین استفاده را از کود فسفر بکنید و در نتیجه محصولاتی زیادتر داشته باشید.

    یکی از قسمتهای مهم برای کشت گیاه خاک سطحی می باشد که باید بتوانید خصوصیات آن را به طور دقیق اصلاح کنید. همچنین باید توانایی مدیریت خاکهای سطحی را داشته باشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.