شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41368 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • علت خرابی گیربکس اتوماتیک
    23 شهریور 1401 - 13:00
    شناسه : 206496
    0

    قصد داریم در این مقاله در مورد علت خرابی گیربکس اتوماتیک مطالبی را ارائه دهیم که به آگاهی شما بیفزاید. طریقه نگهداری از گیربکس ‌های اتوماتیک مانند گیربکس ‌های معمولی نمی ‌باشد زیرا گیربکس ‌های اتوماتیک به مراقبت ‌های بیشتری نسبت به گیربکس‌ های معمولی دارد. در این مقاله درباره چهار علت خرابی گیربکس اتوماتیک خواهیم پرداخت.

    پ
    پ

    قصد داریم در این مقاله در مورد علت خرابی گیربکس اتوماتیک مطالبی را ارائه دهیم که به آگاهی شما بیفزاید. طریقه نگهداری از گیربکس ‌های اتوماتیک مانند گیربکس ‌های معمولی نمی ‌باشد زیرا گیربکس ‌های اتوماتیک به مراقبت ‌های بیشتری نسبت به گیربکس‌ های معمولی دارد. در این مقاله درباره چهار علت خرابی گیربکس اتوماتیک خواهیم پرداخت.

    علائم هشدار دهنده در قسمت پشت آمپر

    word image 206496 1 - علت خرابی گیربکس اتوماتیک - خرابی گیربکس

    علائم هشدار دهنده پشت آمپر از اولین نکته ‌هایی است که باید به آن توجه ویژه ‌ای کرد در این زمان اگر با کار کرد نادرست کامپیوتر گیربکس مواجه شدید و علامت‌ های هشدار دهنده پشت آمپر برای شما نمایان شد نشان دهنده این است که با ایراد فنی روبه ‌رو شده‌ اید در این زمان بهتر است هر چه سریع ‌تر اقدام به تعمیر کردن گیربکس اتوماتیک خودرو خود کنید و هرگز تعمیر گیربکس خودرو خود را به یک تعمیر کار تازه کار نسپارید.

    بهترین کار سپردن تعمیر و از بین بردن مشکل گیربکس اتوماتیک به دست یک تعمیرکار حرفه‌ ای است تا بتواند در قدم اول به درستی عیب یابی کند و سپس به رفع عیب گیربکس بپردازند. روبرو شدن با هشدارها همیشه به معنای به وجود آمدن مشکل و ایراد در گیربکس اتوماتیک نمی ‌باشد. ممکن است  در برخی مواقع با انجام اقدامات سریع از به وجود آمدن خسارت‌ هایی که برای گیربکس امکان دارد به وجود بیاید جلوگیری کنید.

    با یک مثال برایتان توضیح می ‌دهیم، زمانی که با هشدار روبرو می ‌شوید ممکن است سطح روغن جعبه دنده اتوماتیک ماشین شما به شدت کم شده باشد و یا کامپیوتر گیربکس اتوماتیک دچار خطا شده باشد که در این مواقع اگر در کمترین زمان بتوانید خودرو خود را به یک تعمیرگاه برسانید که دارای تعمیرکارهای حرفه ای هستند و می توانند  به راحتی مشکل جعبه دنده را برطرف کنند هیچ مشکل بزرگی در این مواقع خودرو شما را تهدید نخواهد کرد.

    احساس کردن لرزش و تکان‌های بی مورد کم و زیاد در جعبه دنده

    ایراداتی که با مشاهده کردن آن‌ ها باید پی ببرید که مشکل و خرابی از سمت گیربکس ماشین است لرزش و تکان خوردن ‌های خفیف و شدید از طرف جعبه دنده می ‌باشد که بهترین کار در زمان مشاهده چنین مشکلاتی این است که به تعمیرکار مراجعه کنید تا ایرادات را عیب یابی و رفع کند. اگر در زمان کوتاهی اقدام به رفع مشکل نکنید ممکن است در طولانی مدت با مشکلاتی روبرو شوید که هزینه هنگفتی را به شما تحمیل کند.

    نکته ای که در این میان به وجود آمده این است که بهتر است توجه کنید لغزش ‌ها و تقه ‌هایی که در خودروهای ۲۰۷ و پارس اتوماتیک شنیده شده‌اند کاملاً طبیعی هستند و در بیشتر مواقع با این صداها رو‌به‌ رو خواهید شد برای رفع نگرانی خود می‌توانید خودرو را به تعمیرکار ماهر نشان دهید تا خیالتان از این بابت راحت شود.

    درگیر نشدن  گیربکس اتوماتیک توسط خودرو

    word image 206496 2 - علت خرابی گیربکس اتوماتیک - خرابی گیربکس

    از دیگر نشانه های خراب شدن گیربکس اتوماتیک ماشین می توان به این موضوع اشاره کرد که در زمانی که از گیربکس استفاده می ‌کنید و آن را در حالت دنده عقب یا حرکت به جلو قرار می ‌دهید اتومبیل شما دیر پاسخ می ‌دهد که این امر یکی از عیب ‌های مهم در جعبه دنده به شمار می ‌رود. در مواقعی نیز با این موضوع مواجه می ‌شوید که روغن گیربکس اتوماتیک که استفاده کرده اید از کیفیت کافی برخوردار نباشد و نتواند به خوبی گیربکس خودرو را روان کند و همین موضوع موجب می‌ شود تا به تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروتان نیاز پیدا کنید. اگر متوجه کیفیت پایین روغن خودرو خود شدید بهتر است قبل از به وجود آمدن مشکل اقدام به تعویض روغن گیربکس کنید و گیربکس خودرو را نیز سرویس نمایید در برخی مواقع ممکن است خطای کامپیوتر و آی سی یو باعث به وجود آمدن عملکرد کند در خودرو شود که در این مواقع بهتر است به تعمیرگاه مراجعه کنید تا با انجام ریست کامپیوتر گیربکس یا عوض کردن روغن آن مشکلی که به وجود آمده را برطرف نمایید.

    استشمام بوی سوختگی و روغن سوزی در گیربکس

    در هر زمانی که از گیربکس ماشین خود بوی سوختگی استشمام کردید و یا با روغن سوزی مواجه شدید هر چه سریع ‌تر اقدام به تعمیر گیربکس کنید زیرا ایراد فنی برای گیربکس به وجود آمده است. یکی از مهم ‌ترین مشکلاتی که در این زمان قابل مشاهده است این است که سیستم خنک کننده گیربکس به خوبی عمل نمی‌کند و در بعضی مواقع نیز مشکل به وجود آمده از کم بودن روغن گیربکس می ‌باشد.

    مواجه شدن با خارج شدن جعبه دنده در زمان رانندگی

    word image 206496 3 - علت خرابی گیربکس اتوماتیک - خرابی گیربکس

    اگر در زمان رانندگی با صدای زوزه کشیدن گیربکس مواجه شدید باید بلافاصله خودرو خود را به تعمیرگاه برسانید. در زمانی که حس کردید مشکل به وجود آمده بسیار شدید است خودرو را پاک کرده و به صورت یدک کش به تمیرگاه منتقل کنید. مشکل به وجود آمده را اینگونه مطرح می کند که گیربکس خودرو قاطی کرده است  که در این مواقع رانندگی اصلاً کار درستی نیست زیرا ممکن است در هنگام رانندگی خودرو به گیرپاچ گیربکس مبتلا شود و جعبه دنده به طور کامل بشکند که در این زمان هزینه‌ های زیادی برای صاحب خودرو به وجود می ‌آورد.

    کلام آخر

    بخش اعظمی از خرابی‌ها و مشکلاتی که برای گیربکس اتوماتیک به وجود می ‌آید، سهل انگاری صاحب خودرو می ‌باشد که باعث خرابی گیربکس می‌ شود و هزینه زیادی را متحمل می شود. اگر صاحب خودرو در زمان مناسب اقدام به سرویس و تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو خود کند می ‌تواند از هزینه های زیاد که ممکن است برایش به وجود آید جلوگیری کند.

    سعی کنید هرگز تعمیر گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک خودرو خود را به تعمیرکاران ناشی نسپارید زیرا ممکن است به عیب یابی خودرو  اهمیت ندهند و در این زمان به اشتباه قطعه دیگری را که سالم است و هیچ گونه خرابی ندارد تعمیر کنند که در این زمان امکان دارد هزینه اضافی برای شما به وجود آید.

    کمک گرفتن از تعمیرکاران حرفه ‌ای موجب می ‌شود که در زمان کوتاهی خودرو شما سرویس شده و قطعه ‌ای که آسیب دیده است به درستی تعمیر یا تعویض شود و در این زمان شما تنها هزینه قطعه آسیب دیده را پرداخت خواهید کرد. مجموعه گیربکس سازی امیر با دراختیار داشتن نیروهای کارآزموده و مجرب آماده ارائه خدمات در زمینه تعمیر و فروش انواع گیربکس دستی و اتوماتیک می باشد.

    منبع: گیربکس سازی امیر https://gearboxamir.com/

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.