جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • کول سیمانی چیست و انواعی دارد؟
    23 شهریور 1401 - 13:06
    شناسه : 206502
    0

    همه حلقه‌های بتنی فرآیند مسلح شدن را طی نمی‌کنند . کول های مسلح ماندگاری دارند در این کول ها اطراف میلگرد با بتن پر شده و مقاومت بالایی پیدا می کنند. 

    پ
    پ

    حلقه های بتنی یا کول سیمانی  برای چیدمان دور چاه کاربرد داشته و برای استحکام دیواره چاه ضروری هستند. به دلیل دوام و نصب آسان ، کول سیمانی به طور گسترده در  باغات ، خانه ها و هر جایی که چاه حفر می شود استفاده می شوند.
    قیمت کول سیمانی ، حمل و نقل آسان و تنوع آنها ، از مهمترین دلایل کاربرد زیاد کول سیمانی است.
    کول میله ، کول انباری ، کول تخم مرغی و… از رایج ترین انواع کول هستند که تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
    کول گذاری چاه آب ، چاه فاضلاب خانگی ، چاه فاضلاب صنعتی ، زهکشی  و… از مواردی است که از کول استفاده می شود.
    کول های سیمانی مسلح شده با میلگرد هم در مواردی که نیاز به قدرت و تحمل فشار است استفاده می شود.
    همه حلقه‌های بتنی فرآیند مسلح شدن را طی نمی‌کنند . کول های مسلح ماندگاری دارند در این کول ها اطراف میلگرد با بتن پر شده و مقاومت بالایی پیدا می کنند.

    ابعاد کول

    کول ها بسته به کاربردشان ابعاد و اندازه های مختلفی دارند . از پرکاربردترین آنها میتوان به کول میله و کوله انباری اشاره کرد.
    کول میله ای دایره یا حلقه سیمانی (بتنی) به ضخامت 4 تا 5 سانتیمتر، ارتفاع 23 تا 25 سانتیمتر و به قطر های مختلف می باشد که از ملات یا بتن ماسه و سیمان تشکیل می شود. کول میله مرغوب می بایست از بتن با عیار بالای 350 باشد و در جداره خود دو عدد میلگرد و یا دو تسمه آهنی به عرض و ضخامت حداقل 10 و 1 میلیمتر داشته باشد.
    کول انباری چاه ، با شکل هندسی بیضی شکل، در مدل های مختلف تخم مرغی و بادامی و… در اندازه و سایز های مختلف وجود دارد. کول انباری (انباره) کولی می باشد که مواد و مصالح استفاده شده در آن همانند کول میله می باشد و تفاوت آن با کول میله (یا دایره) در ظاهر و ابعاد آن می باشد.
    اصلی ترین کاربرد کول انباری چاه در انباره ی چاه ها یا همان اتاقک مثلثی شکل در کف چاه های آب و فاضلاب است، که جهت جلوگیری از ریزش چاه ها و سقف انباره چاه می باشد. علاوه بر آن سبب حرکت سریع و روان آب در چاه های آب و فاضلاب نیز می شود.
    کول انباری چاه بسته به اندازه انباره ی چاه و سفارش مشتریان در سایز های مختلف از جمله؛
    50*90، 60*120، 60*100، 80*120، 80*140 تولید و عرضه میشود.

    انتخاب کول برای چاه

    هنگام انتخاب چاه باید به رعایت تمام استانداردهای ایمنی و بهداشتی توجه داشت. محصولات تقویت شده ای بخرید که بتواند سالها از ریزش دیواره چاه جلوگیری کند. از خرید کول های گمنام و بی کیفیت از افراد متفرقه خودداری کنید تا دچار زیان های بعدی نشوید.

    images 1663088911 - کول سیمانی چیست و انواعی دارد؟ -
    نصب حلقه برای چاه

    قبل از حفر چاه آب یا چاه فاضلاب ،باید کول های مناسبی برای آن انتخاب کنید. حتما محاسبه کنید که چه تعداد کول و با چه قطری مورد نیاز است .  خانواده شما چقدر آب مصرف می کند. شما باید حلقه ها را بر اساس قطر انتخاب کنید.
    روند نصب سازه ها را در نظر بگیرید. حلقه ها باید به ترتیب دقیق پایین بیایند و در جای خود قرار بگیرند .
    ارتفاع و قطر  را باید در نظر داشت . برای نصب سازه ها به چندین کارگر نیاز است، ابتدا باید سوراخی با عمق مورد نیاز حفر کنید، سپس اولین حلقه را جاگذاری کنید.
    اگر بی نظمی های احتمالی در نصب برطرف نشوند، ساختار شکننده خواهد بود. باید عمودی بودن آن را با شاقول مخصوص بررسی کرده و کاستی ها را اصلاح کرد. پس از آن، کول ها ثابت می شوند. مرحله نهایی نصب صفحات با دریچه است که پس از آن می توان فرآیند نصب حلقه ها را تکمیل شده دانست.

    سایر کاربرد های کول سیمانی

    کاربرد کول سیمانی محدود به چاه نیست بلکه با خلاقیت کاربردهای دیگری نیز یافته است. به عنوان مثال در مسیر رودخانه ها میتوان از کول برای انتقال آب استفاده کرد .
    حلقه های بتنی یک گزینه عالی برای ذخیره شن و ماسه هستند در ویلاها، چنین حلقه هایی برای سوزاندن برگ ها و آوارها نصب می شوند.
    اگر آنها را با خاک پر کرد میتوان در آنها گل کاشت و برای فضای سبز استفاده کرد .

     کول ترابی : تولیدکننده انواع کول بتنی چاه
    تلفن مستقیم: 09123904472
    kaval.ir

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.