سه شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 9 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41235 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2365×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور عکاسی یاد بگیریم
    23 شهریور 1401 - 17:39
    شناسه : 206557
    1

    بسیاری از افرادی که می‌خواهند عکاسی را یاد بگیرند نمی‌دانند از کجا شروع کنند. بدون کمی دانش پس زمینه، درک تمام اصطلاحات و مفاهیم مرتبط با عکاسی دشوار است و این می‌تواند منحنی یادگیری شما را کاهش دهد. اما چطور عکاسی یاد بگیریم؟ با کمی کاوش در مقالات، آموزش‌ها، فیلم‌ها و عکاسی عملی، به زودی درک کاملی از اصول اولیه عکاسی خواهید داشت.

    پ
    پ

    word image 206557 1 - چطور عکاسی یاد بگیریم - چطور عکاسی یاد بگیریم

    چه راه‌هایی برای یادگیری عکاسی وجود دارد؟

    در زیر، ما شش راه مورد علاقه خود را برای شروع سریع آموزش عکاسی به اشتراک می‌گذاریم، چه بخواهید عکاسی از طبیعت، عکاسی محصول، عکاسی پرتره یا چیز کاملا متفاوتی انجام دهید. توجه داشته باشید که بهترین راه برای یادگیری عکاسی وجود ندارد. روش های مختلف برای افراد مختلف کار میی‌کند، به همین دلیل است که توصیه‌های من سبک‌های مختلف یادگیری را در نظر می‌گیرد. برای تبدیل شدن به یک عکاس بزرگ آماده اید؟ بیا شروع کنیم.

    ۱. مدرک دانشگاهی

    یادگیری عکاسی از طریق تحصیل در دانشگاه یک راه سنتی است و مسیری است که بسیاری از مردم در آن قدم می‌زنند. شما طیف گسترده‌ای از سبک‌های عکاسی را کشف خواهید کرد، بینش‌هایی توسط معلمان با تجربه و کارشناسان صنعت به شما ارائه می‌شود، و همه این کارها را در یک محیط ساختاریافته انجام خواهید داد. همچنین به استودیوهای پیشرفته با آخرین دوربین‌ها، تجهیزات نورپردازی، لوازم جانبی و نرم افزار دسترسی خواهید داشت. مدارس یک محیط یادگیری گروهی را ارائه می دهند که می تواند برای عکاسان تازه کار بسیار مفید باشد. شما و همکلاسی‌هایتان می توانید با هم مطالعه کنید، مهارت ها را تمرین کنید و لذت زیادی ببرید. به علاوه، می توانید شبکه هایی را توسعه دهید که در آینده مفید باشند.

    نقطه ضعف بزرگ آموزش عکاسی رسمی؟ هزینه و در دسترس نبودن دانشگاه برای همه. توجه داشته باشید که بسیاری از بهترین آموزشگاه‌های عکاسی در شهرهای خاصی واقع شده اند، بنابراین ممکن است لازم باشد هزینه های سفر، هزینه های جابجایی یا هزینه‌های مسکن دانشجو را در نظر بگیرید.

    ۲. کارآموزی و کارورزی

    کار به عنوان یک کارآموز (یا کارآموز یا دستیار) ممکن است جذاب به نظر نرسد، اما روشی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. تجربه‌ای که می‌توانید در طول دوره کارآموزی یا کارآموزی دریافت کنید باورنکردنی است. اما مهمتر از همه، شما از نزدیک شاهد فراز و نشیب‌های عکاسی خواهید بود. متأسفانه، دوره‌های کارآموزی همگی عالی نیستند، و نوع اشتباه کارآموزی شما را در یک دفتر کوچک گیر می‌انداز، به تلفن‌ها پاسخ می‌دهید، پرونده‌ها را بایگانی می‌کنید، و کارهای ساده غیرعکاسی را انجام می دهید بدون اینکه فرصتی برای یادگیری چیزی داشته باشید. بنابراین قبل از اینکه به یک دوره کارآموزی متعهد شوید، مطمئن شوید که می٬دانید برای چه چیزی ثبت نام می‌کنید!

    ۳. آموزش عکاسی آنلاین

    word image 206557 2 - چطور عکاسی یاد بگیریم - چطور عکاسی یاد بگیریم

    سومین راه و شاید بهترین راه آموزش عکاسی آنلاین است. این روزها، اینترنت پر از وبلاگ‌های عکاسی است که برخی از آن‌ها توسط عکاسان حرفه‌ای اداره می‌شوند. یادگیری آنلاین مزایای زیادی دارد، دیگر لازم نیست برای آموزش دیدن به دانشگاه‌های راه دور بروید و هزینه‌های زیاد را متحمل شوید. یادگیری آنلاین همیشه در دسترس و رایگان است، با این وجود اکثر سایت‌های عکاسی فارسی در ایران ساختار مناسبی ندارند و به همین دلیل نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید و چطور پیش بروید. شوت شات را می‌توان تنها وبسایتی در ایران دانست که آموزش عکاسی آنلاین و رایگان را با ساختاری مشخص ارائه می‌کند و از این رو در آموزش عکاسی آنلاین پیشرو است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید عکاسی را از صفر تا صد و یک یاد بگیرید.

    آیا می‌توانیم عکاسی را به تنهایی یاد بگیریم ؟

    عکاسی یک سرگرمی است که کاملاً می‌توانید به تنهایی یاد بگیرید. آزمون و خطا و تمرین مکرر به شما کمک می‌کند تا با مفاهیمی مانند نوردهی، دیافراگم، سرعت شاتر و موارد دیگر راحت باشید. اولین گام خرید یک دوربین و چند لوازم جانبی است تا با رشد مهارت‌های خود از آن استفاده کنید. یادگیری عکاسی را با انتخاب نوع عکاسی مورد علاقه خود شروع کنید. اگر روی یک ژانر عکاسی تمرکز کنید، یادگیری بسیار آسان‌تر خواهد بود.

    سپس، مطالب مرتبط، مانند کتاب ها و آلبوم های عکاسی، منابع آنلاین، آموزش های دوربین و غیره را جمع آوری کنید. آشنایی با دوربین و یادگیری اصول ترکیب بندی ضروری است. با این حال، به همان اندازه مهم است که خود را تا حد امکان در معرض هنر قرار دهید. از موزه‌های هنری و نمایشگاه‌های عکس دیدن کنید و هنر دیدن جهان را در یک قاب تمرین کنید. برخلاف تصور رایج، عکاسی همیشه یک سرگرمی گران قیمت نیست. شما می توانید با هر دوربینی که بر روی خود دارید و بدون نیاز به صرف یک سکه، این هنر را یاد بگیرید. البته، درس‌های رسمی هزینه دارند، اما جایگزین‌های زیادی برای یادگیری عکاسی و بهبود مهارت‌های خود بدون نیاز به هزینه‌های زیاد وجود دارد.

    آیا یادگیری عکاسی سخت است؟

    word image 206557 3 - چطور عکاسی یاد بگیریم - چطور عکاسی یاد بگیریم

    یادگیری عکاسی سخت نیست، اما تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای کار سختی است. اگر یادگیری عکاسی چیزی است که به نفع خود می‌خواهید (مثلاً به عنوان یک سرگرمی یا راهی برای افزایش خلاقیت خود)، فقط باید اصول اولیه عکاسی را بدانید و یادگیری آن سخت نیست. اما اگر می خواهید عکاسی را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید، باید عمیقاً در هنر و فلسفه عکاسی کاوش کنید. و ممکن است کمی زمان و تلاش لازم باشد. در این صورت نحوه یادگیری عکاسی تنها دغدغه شما نیست. همچنین باید یاد بگیرید که چگونه جلسات عکس خود را برنامه ریزی کنید، یک مفهوم یا خلاصه را دنبال کنید، مشتری پیدا کنید، کار خود را به نمایش بگذارید و بفروشید.

    آیا می‌توانم بدون مدرک عکاس باشم؟

    بله، تعداد زیادی از عکاسان مشهور خودآموخته وجود دارند که مدرک عکاسی ندارند. به عنوان مثال، انسل آدامز در ۱۴ سالگی زمانی که پدرش در سفر به پارک یوسمیتی دوربینی به او داد، عکاسی را به تنهایی آموخت. به همین ترتیب، آن گدس می خواست برای عکاسی از فرزندانش عکاسی را بیاموزد و به زودی به مشهورترین عکاس نوزاد جهان تبدیل شد.

    چرا در مورد عکاسی یاد بگیریم

    با ظهور دوربین‌های دیجیتال مقرون‌به‌صرفه‌تر با مشخصات قابل‌توجه، به غیر از رسانه‌های اجتماعی و برنامه‌های اشتراک‌گذاری عکس، نسل کنونی ناگزیر علاقه زیادی به گرفتن و قدردانی از عکس‌ها پیدا کرده است. از طرفی عکاسی در حال حاضر یکی از کارهایی است که بازار مناسب و درآمد خوبی برای عکاسان دارد. بنابراین اگر به عکاسی علاقه دارید، شاخه‌های زیادی مثل عکاسی پرتره و عکاسی محصول وجود دارد که می‌توانید درآمد خوبی از آن داشته باشید.

    اصطلاحات مهم عکاسی را یاد بگیرید

    word image 206557 4 - چطور عکاسی یاد بگیریم - چطور عکاسی یاد بگیریم

    وقتی نوبت به یادگیری اصطلاحات اولیه دوربین می‌رسد، همه چیز با قسمت‌های دوربین و سرعت شاتر، دیافراگم و فاصله کانونی شروع می‌شود. همانطور که پیش می‌روید، به درک نحوه عملکرد مثلث نوردهی نیز کمک می‌کند تا بتوانید درک بسیار بهتری از نحوه عملکرد دوربین‌ها به دست آورید. اما بیایید اکنون این چند اصطلاح مهم در آموزش عکاسی مقدماتی را بررسی کنیم که بیشترین تاثیر را در کیفیت عکس‌های شما خواهند داشت.

    دیافراگم

    دیافراگم به دریچه‌ای در لنز اشاره دارد که نور را به سنسور دوربین انتقال می‌دهد. تنظیمات دیافراگم به عنوان f/stop شناخته می‌شود. دیافراگم بزرگتر یا دهانه بازتر دارای عدد f/stop کوچکتر است. دیافراگم کوچکتر یا دهانه باریکتر دارای عدد f/stop بزرگتر است. هر چه دیافراگم بازتر باشد، نور بیشتری وارد دوربین می‌شود اما به همان میزان عمق میدان کاهش خواهد یافت و بالعکس.

    سرعت شاتر و ایزو

    سرعت شاتر به مدت زمانی که شاتر باز می‌ماند اشاره دارد. این مهم است زیرا هرچه شاتر بیشتر باز باشد، نور بیشتری وارد دوربین می‌شود. سرعت شاتر در ثانیه کامل یا کسری از ثانیه اندازه گیری می شود. البته هر چه سرعت شاتر کمتر باشد، امکان تار شدن عکس‌ها بیشتر می‌شود، به همین دلیل باید دوربین را با سه‌پایه، ثابت نگه دارید. ایزو نیز به حساسیت سنسور دوربین به نور اشاره دارد، هر چه ایزو بیشتر باشد، تصاویر شما روشن‌تر خواهند بود. البته ایزو بالا یک مشکل بزرگ دارد و آن نویز است، بنابراین سعی کنید تا حد امکان ایزو را پایین نگه دارید.

    فاصله کانونی را بشناسید

    فاصله کانونی معیاری است که برای توصیف لنزهای مختلف و قابلیت‌های آن‌ها از نظر زاویه دید و فاصله استفاده می‌شود. لنزهای واید فواصل کانونی کوتاه تری مانند ۸ یا ۲۲ میلی متر دارند. لنزهای تله فوتو فواصل کانونی طولانی تری مانند ۶۰۰ میلی متر دارند و می‌توانند اجسام دور را به نمایش بگذارند. یک لنز زوم می‌تواند چندین فاصله کانونی داشته باشد، در حالی که یک لنز پرایم دارای یک فاصله کانونی ثابت است.

    خودت را به چالش بکش

    حتی پس از ماه ها یا سال ها تسلط بر عکاسی، همیشه جایی برای پیشرفت وجود خواهد داشت. پس از درک و تسلط بر کارهای سطح بالا، مانند ثبت آسمان پرستاره شب یا عکاسی با سرعت بالا، متوقف نشوید. در عوض، روند یادگیری را ادامه دهید و راه هایی را برای به چالش کشیدن خود برای بهتر شدن پیدا کنید. خود را به چالش بکشید تا موقعیت‌های مختلف عکاسی را امتحان کنید، مانند عکاسی ماکرو و عکاسی از رویدادها، تا دانش خود را گسترش دهید و مرزهای خلاقانه خود را افزایش دهید.

    چگونه اولین دوربین خود را انتخاب کنید

    دوربین‌های DSLR، دوربین‌های بدون آینه و دوربین‌های فیلم بیشترین کنترل را با انواع تنظیمات دستی دوربین ارائه می‌کنند، در حالی که دوربین‌های پایین‌رده، مانند دوربین‌های دیجیتال کامپکت و موبایل‌ها کنترل‌های بسیار ابتدایی و خودکار را ارائه می‌کنند. ویژگی‌ها، ویژگی‌ها و محدودیت‌های دوربین خود را قبل از خرید بدانید. شما می توانید این کار را با مطالعه کامل مشخصات دوربین در وبسایت، تماشای آموزش های ویدئویی، خواندن مقالات اطلاعاتی آنلاین و موارد دیگر انجام دهید.

    سخن آخر

    یادگیری و تمرین عکاسی می‌تواند یکی از بهترین کارهایی باشد که می‌توانید برای خود انجام دهید. مانند سایر اشکال هنر، ابزاری عالی برای سلامت عاطفی و ذهنی است. نه تنها می‌تواند احساس خوبی در شما ایجاد کند و چندین درس و مهارت عمیق زندگی مانند صبر و استقامت را به شما بیاموزد، بلکه به شما کمک می‌کند تا استرس را از بین ببرید و بعد از یک هفته کاری پرمشغله، دیدگاهی به دست آورید. شما را به مکان‌هایی می‌برد (گاهی اوقات به معنای واقعی کلمه) و از طریق منظره یاب شما را به یک دنیای کاملاً جدید باز می‌کند. کسب درآمد بخش دیگری است که با تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای می‌توانید به راحتی به آن دست یابید، پس وقت را از دست ندهید و شروع کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.