یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41473 تعداد نوشته های امروز : 6 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟
    24 شهریور 1401 - 18:17
    شناسه : 206673
    0

    از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟

    پ
    پ

    ماهی سرخو جزو دسته غذا های محبوب جنوبی ها است، خواص انواع ماهی سرخو جنوب با ماهی های دیگر متفاوت است. این نوع ماهی هم مانند بقیه ی ماهی ها منبعی از پروتئین است. ماهی های پر طرفدار جنوب عبارت اند از: ماهی سرخو، ماهی شیر و غیره که خاصیت ها و پروتئین های زیادی دارند. میزان چربی و خشکی ماهی سرخو نسبتا چرب است و رنگ گوشت این نوع ماهی جنوبی سفید است. میزان نرمی و سفتی ماهی سرخو متوسط است و رنگ پوستشان قرمز روشن است.

    از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟

    word image 206673 1 - از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟ - خواص ماهی

    شما مصرف کننده و خریداران محترم با توجه به علایق مزاج خود و طبع ماهی سرخو می توانید به سایت اینترنتی مجموعه آراد برندینگ مراجعه کنید و در مورد محصول مورد نیاز خود اطلاعات لازم را دریافت کنید و برای ثبت سفارش خود نیز می توانید آنلاین هم اقدام نمایید تا ماهی مورد نظر خود را درب منزل خود تحویل بگیرید.

    قیمت ماهی سرخو

    نکته مشترک در مورد تمام انواع سرخو ماهیان، رنگ سرخ و شکل ظاهری یکسان آن‌ها است و تنها تفاوت آن‌ها کم‌رنگ‌تر شدن میزان سرخی در انواع آن است به طوری که مثلا ماهی سرخو اصل دارای رنگ سرخ کم‌رنگ و ماهی چمن سرخو، پررنگ‌تر است.

    این ماهی علاوه بر دارا بودن میزان بسیار بالای امگا 3 و ویتامین‌های ب6 و ب12، به عنوان مناسب‌ترین منبع غذایی برای تأمین پروتئین نیز می‌باشد و به عنوان یک غذای مناسب برای بیمارانی مثل، بیماران قلبی، بیماران دیابتی، بیماران کلیوی و… بوده و همین‌طور مصرف آن برای پیشگیری از ابتلا به سرطان، به شدت توصیه شده است.

    word image 206673 2 - از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟ - خواص ماهی

    اگر بخواهیم در خصوص نحوه تعیین قیمت ماهی سرخو صحبت کنیم ابتدا لازم است بدانیم که این نوع ماهی به چه صورت در بازار به فروش می‌رسد؛ اما پیش از صحبت در مورد قیمت ماهی سرخو بهتر است کمی در خصوص خود این ماهی و خواص و طریقه مصرف آن برای آن دسته از افرادی که اطلاعات زیادی در مورد ماهی سرخو ندارند، توضیح دهیم.

    ماهی سرخو یکی از پرخاصیت‌ترین و پرطرفدارترین ماهی‌های آب‌های جنوب کشور یعنی خلیج فارس و دریای عمان است که انواع بسیار متنوعی دارد اما به طور کلی به سه دسته اصلی ماهی سرخوی اصلی، چمن و دندونی تقسیم می‌شود.

    خواص ماهی سرخو جنوب

    زیستگاه ماهی سرخو معمولا در سواحل استان هرمزگان می باشد که در جزیره های صخره ای مانند کیش، هرمز و غیره زندگی می کنند. صید این نوع ماهی در فصل انجام می شود، گوشت این ماهی دارای فسفر بی نهایت و اسید های چرب امگا 3 می باشد. خصوصیت مهمی که دارد سلنیوم های موجود در ماهی سرخو باعث شده است 39 درصد خطر احتمالی سرطان را کاهش می دهد.وقتی ماهی را تازه خریداری می نمایید باید آن را تمیز کنید و داخل فریز های خانگی قرار دهید مدت زمان انقضاء ماهی از زمان صید به مدت 6 ماه آن را می توانید داخل فریز نگه دارید. برای رفع یخ زدگی ماهی به هیچ عنوان از روش های زیر آب گرم کرفتن یا روی حرارت قرار دادن استفاده نکنید 24 ساعت قبل ماهی را بیرون گذاشته تا با دمای محیط یخ آن باز شود و سپس با پودر ماهی آغشته کنید تا برای آُماده پخت شود.

    word image 206673 3 - از خواص ماهی سرخو خبر دارید؟ - خواص ماهی

    ماهی ها خواص های فروانی برای بدن دارند که هر کدام از آن ها با دیگری متفاوت است. خواص ماهی سرخو جنوب باعث شده است طرفداران زیادی پیدا کند به خاطر داشتن ویتامینB6 و B12 خواص این ماهی را از بقیه ماهی ها متمایز کرده است.ماهی سرخو منبع زیادی از سلنیوم دارد به خاطر ماده معدنی که دارد بدن انسان نیاز اصلی خود را از این ماهی دریافت می کند. وجود سلنیوم در ماهی سرخو باعث درمان بیماری قلبی می شود و بیماری سرطان را کاهش می دهد.

    طرز پخت کبابی این نوع ماهی متفاوت است. برای کبابی کردن آن را باید با پیاز و آبلیمو خانگی و ادویه های مخصوص مخلوط کنید باید اجازه دهید مدتی درون این مایع بماند تا گوشت ماهی مزه دار شود. ماهی را داخل سینی فر گذاشته و در دمای مشخص شده آن را درون فر گذاشته و قبل از اینکه داخل فر منتقل کنید می توانید سسی که مخصوص خود این غذا می باشد را اضافه کنید و سپس درون فر بگذارید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.