شنبه, 8 اردیبهشت 1403 Saturday, 27 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41453 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • نمای پیش ساخته رومی ساختمان با بهینا نما
    27 شهریور 1401 - 11:43
    شناسه : 206752
    0

    نمای پیش ساخته رومی ‌از نماهای کلاسیک است که امروزه در بیشتر نما ها به چشم می‌خورد و رایج ترین نمای ساختمان های مسکونی به حساب می ‌آید علیرغم و نما هایی که متخصصین به گسترش این سبک‌ ها و داشته‌اند و در میان نما ها مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است.

    پ
    پ

    نمای پیش ساخته رومی

    word image 206752 1 - نمای پیش ساخته رومی ساختمان با بهینا نما -

    نمای پیش ساخته رومی ‌از نماهای کلاسیک است که امروزه در بیشتر نما ها به چشم می‌خورد و رایج ترین نمای ساختمان های مسکونی به حساب می ‌آید علیرغم و نما هایی که متخصصین به گسترش این سبک‌ ها و داشته‌اند و در میان نما ها مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفته است.

    نمای پیش ساخته رومی و نمای پلی استایرن از بهترین روش هایی است که برای اجرای نما ها مورد استقبال قرار گرفته است و در کنار روش‌ های دیگر اجرای آنها همانند نماهای سنگی رومی و نماهای سیمانی که حالت رو می دارند عرضه می شود در این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های نمای وی ساخته رومی بیش تر آشنا کنیم و تفاوت آنها را در مقایسه با سنگ های سیمانی و و رومی بپردازیم.

    بهینا نما یکی از برترین تولید کننده های نمای پیش ساخته و… میباشد.

    ویژگی های نمای پیش ساخته رومی

    نمای پیش ساخته رومی از فوم های نسوزی ساخته شده از جنس پلی استایرن هستند این فوم ها و معمولا خاصیت انبساطی دارند و با یونولیت و روکش های پلیمری به ضخامت ۴۴ میلیمتر ساخته شده اند این نما ها اگر از نوع کامپوزیت باشند سنگ سیلیس درون آنها وجود دارد محصولات تزیینی که با پلی استایرن ساخته می شوند معمولاً به دو دسته تقسیم می شوند.

    برای تزئینات داخلی ساختمان و جهت نمای ساختمان تولید می گردد تنوع طرح قطعات نمای پلی استایرن باعث شده است از این نما ها مورد استقبال بسیاری قرار بگیرد این قطعات در ابزار های پیش ساخته نما رومی سرستون ها قطعات پوششی که برای نمای کلی هستند ابزارهای و انواع قرنیز تولید می شود از دیگر ویژگی هایی که این نما ها را متمایز می‌سازد و تولید پروفیل های منحنی شکل است.

    سطح پایانی نما بسیار تمیز جلوه و از مشکلات عمده که برای این سنگ در نظر گرفته می‌شود این است که اگر در اجرای آن مهارت کافی وجود نداشته باشد کیفیت بصری آن به مراتب پایین یزد و دقت کافی نخواهد داشت اما نمای پیش ساخته این مشکلات را ندارد و دلیل عدم نیاز به برش کاری کار نصاب راحت تر است زیرا باعث تمیز شدن کار در مرحله اجرا می شود.

    مزایای نمای پیش ساخته رومی

    word image 206752 2 - نمای پیش ساخته رومی ساختمان با بهینا نما -

    کم هزینه بودن این نما باعث شده است که در مقایسه با نمونه های پیش ساخته و نماهای سنگی رومی بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد سرعت گلایدر اجرا دارد و از آن قابل مقایسه با اجرای سنگ های طبیعی نیست سنگ نمای رومی پیش ساخته در مقایسه با نمای سنگ رومی بسیار سبک است بدون نیاز به راویز کاری میتوان کار را اجرا کرد .

    تنوع بالای طرح و قطعات در آن زیاد است عایق حرارتی مناسب می باشد زیرا از پلی استایرن در مواد تولیدی آن تشکیل شده است قابلیت رنگ پذیری قطعات را دارا می‌باشد و اجرای آن راحت است و تمیزی نماز بعد از اجرا کاملاً مشهود می باشد دقت اندازه های قطعات به دلیل تولید کارخانه بسیار زیاد است.

    قیمت پایین ستون های پلی استایرن در مقایسه با ستون‌های سنگی بسیار مناسب تر از قابلیت استفاده از نور مخفی در آن وجود دارد صرفه جویی در مصرف انرژی را همراه دارد و عایق صوتی مناسب زیر در آن پلی استایرن وجود دارد

    معایب نمای پلی استایرن

    طول عمر این نما ها نسبت به نمای سنگی پایین تر از کیفیت بصری آنها نسبت به نماهای سنگی مقدار پایین تر می آید احتمال ایجاد شوره در این نما ها وجود دارد احتمال اینکه پلی استایرن ها در زمان آتش سوزی سم تولید کنند بسیار زیاد است و قیمت بالای سر ستون نمای پلی استایرن های پیش ساخته در برابر نماهای سیمانی و سرستون های سیمانی بالاتر است

    اجرای نمای پیش ساخته رومی

    word image 206752 3 scaled - نمای پیش ساخته رومی ساختمان با بهینا نما -

    نصب نمای پلی استایرن همانند سایر نماها مراحل زیادی را دارد که در ادامه برای شما آنها را بیان می‌کنیم در مرحله اول سطح نما را کاملا تراز می کند و این کار را به واسطه سیمان کاری انجام میدهند در مرحله دوم بعد از تراز کردن سطح نما قطعات را بر نصب نمای پیش ساخته با چسب های معاملاتی مخصوص انجام می‌شود که به نسبت مشخصی از آب ترکیب می گردد سپس با ملات هایی که به شکل دندان موشی هستند پشت مصالح چسب آغشته می‌شود و در همان محل نصب می گردند.

    در مرحله سوم تمام قطعات پلی استایرن بعد از نصب با چسب به جهت اطمینان کافی با میله های فولادی تثبیت شونداستفاده از متریال های پیش ساخته سابقه دیرینه در جهان دارند.

    امروزه با حداقل جانشین کردن مناسب مواد اولیه مصنوعی به جای سنگ های طبیعی توانسته از در اقدامات چشمگیری چشمگیری را در جهت پیشرفت و تکنولوژی ساختمان و انجام دهد پلی استایرن یک پلیمر را کاملا مصنوعی است که بهترین نوع و معمولی مقاوم و انبساطی تقسیم می شود.

    نمای پیش ساخته رومی از گام های نسوز پلی استایرن ساخته شده اند.

    روکش پلیمری دارند به طور کلی یکی از ابزارهای بسیار مناسب برای نمای ساختمان هستند زیرا عایق حرارتی و برودتی می باشند و باعث کاهش هدر رفتن انرژی تا ۶۰ درصد می شود.

    عایق رطوبتی قابل استفاده در مناطق مرطوب شرجی هم هستند در برابر صوت به صورت عایق عمل می کنند و به راحتی با استفاده از آنها می توان فضا را آکوستیک کرد در برابر ترک خوردگی مقاوم هستند زیرا الاستیته بالایی دارند و انعطاف پذیری زیادی در آنها دیده می‌شود و بسیار حائز اهمیت است و همین امر موجب شده نظر بیشتر افراد به آن جلب شود قابلیت رنگ پذیری زیادی دارد و در اشکال هندسی متفاوت با توجه به نمای ساختمان می توان آنها را سفارش داد.

    نمای ساختمان از قدیم تا حالا رشد بسیار زیادی کرده است و می تواند یک ساختمان به نمای آن است در نگاه اول آن چیزی که در رابطه با یک ساختمان نظر ما را جذب می کند نما است.

    به همین دلیل این موضوع در سال‌های اخیر مورد توجه معماران و مهندسان این امر را قرار گرفته است از معایب نما های سنگین می توان به وزن آنها اشاره کرد زیرا در برخی از سازه ها فونداسیون به گونه‌ای نیست که تحمل وزن بیش از حد را داشته باشد و در فونداسیون ضعیفی دارند استفاده از نماهای پیش ساخته بسیار بهتر می باشد زیرا مشکلی را برای ساختمان به وجود نمی آورد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.