سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چرا فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار محبوب تر از دیگر فرش ها شد؟!
    30 شهریور 1401 - 15:00
    شناسه : 207043
    0

    چرا فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار محبوب تر از دیگر فرش ها شد؟ چه مواردی سبب شده است تا خرید فرش ۱۲۰۰ شانه، موجب چشم نوازی و جلب نظر خریدار شود؟ در این مبحث راز و رموز فرش های ۱۲۰۰ شانه برای شما فاش خواهد شد.

    پ
    پ

    فرش 1200 شانه

    زمانی که در دهه 50 اولین تار و پودهای فرش ماشینی با ساده ترین دستگاه‌های بافندگی زده شد، چه کسی فکر می‌کرد که صنعت فرش، آنقدر پیشرفت کند که در سال های بعد، تولید فرش های ۱۲۰۰ شانه انجام شود و چه کسی فکر می‌کرد که تولید فرش های سبک در شانه و تراکم پایین پایان کار نباشد؟

    با تولید اولین بافته های ماشینی، کیفیت بالا را کسی نمی‌توانست برای فرش های ماشینی تصور کند؟ دید و تصور همه از محصولات ماشینی، کف پوش هایی بودند 300 شانه یا 350 شانه که فاقد تنوع طرح و رنگ بود و برای دسترسی به قالی های لوکس و فاخر، افراد باید به سراغ قالی های دستباف می‌رفتند؛ ولی این گونه نشد و فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه که زاییده پیشرفت و تحول صنعت فرش ماشینی بودند در سال 1394 در کاشان رونمایی شد.

    به محض ورود اولین دستگاه های HCIx2 وندویل بلژیک، فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان با طرح های هنری باستانی اسلیمی با منحنی های پیچیده، طرح شاه عباسی، طرح محراب، بته جقه، ترنج دار، خشتی و… که مورد محبوب ایرانیان بود، تولید شدند. ایرانیان به محض دیدن این طرح ها و نگاره های زیبا، محو زیبایی آن ها شده و به سرعت، تقاضای آن بالا رفت و بدین صورت تولید فرش ۱۲۰۰ شانه افزایش یافت.

    دلیل این همه تقاضای زیاد ۱۲۰۰ شانه، چیزی نیست جزو، قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه که کمتر از قالی دستباف و 1500 شانه است، کیفیت و انسجام بالای آن و زیبایی بسان قالی های دستباف.

    فرش ۱۲۰۰ شانه زبان نقش و نگار قالی های دستباف

    فرش ۱۲۰۰ شانه جزو اولین بافته های ماشینی است که زبان طرح و نگاره های قالی های دستباف است؛ ولی با دست بافته نشده است و تار و پودهایش با پیشرفته ترین دستگاه‌های بافندگی وارداتی به هم گره خورده است و این نشان از تبلور تکنولوژی در صنعت فرش و زاییده ذهن مهندسان ایرانی است که توانسته اند فرش ۱۲۰۰ شانه جدید با طرح هایی خاص تولید کنند.

    نقوش فرش ماشینی 1200 شانه، مملو از نقش و نگار های ایرانی است که پیامدار فرهنگ ایرانی است و نماد معنویت و عرفان هستند که هر کدام پیامدار یک موضوعی هستند. چه خوب است که ایرانیان توانستند با خرید فرش ۱۲۰۰ شانه به نقش و نگار ایرانی دست یابند.

    خرید فرش 1200 شانه

    دنیایی از نقش و نگار فرش ۱۲۰۰ شانه جدید، خریداران را هیجان زده کرده. دیدن آن همه زیبایی با نقش و نگار در قاب یک فرش ستودنی است و این قاب توانسته است زیبایی، دقت، ظرافت و هنر طرح های ایرانی را به تصویر بکشاند.

    خوشا به حال ایرانیان که توانستند با کمترین قیمت، به هنر فرهنگ اصیل و نقش و نگار ایرانی دست پیدا کنند؛ چون قیمت فرش ماشینی ۱۲ متری ۱۲۰۰ شانه بسیار کمتر از قیمت ۱۲ متری قالی دستباف است و از آنجایی که نقش و نگارهای ایرانی همواره برای ایرانیان جذاب، مشهور و محبوب بوده است، به محض تولید این بافته های ماشینی با نقش و نگارهای ایرانی، ایرانیان به سمت خرید فرش ۱۲۰۰ شانه گرایش پیدا کردند و محو هنر و ظرافت خاص آن شدند که گیرایی خاصی داشت.

    البته فرش های ۱۲۰۰ شانه جدید در سبک های مدرن، فانتزی و طرح های پتینه و وینتیج نیز توسط کارخانه فرش ساویز بافت تولید می‌شوند؛ ولی همواره همان سبک های کلاسیک، مورد توجه است و طراحان خوش ذوق ایرانی توانسته اند این سبک ها را به گونه ای طراحی کنند که متناسب با دکوراسیون های امروزی و مدرنیته باشد.

    زیبایی سحر انگیز و نقش طرح کلاسیک به گونه ای است که می‌توان گفت در مقایسه با دیگر سبک ها، جزو والاترین جایگاه را در بین مردم ایران دارد. هنر و ظرافت خاص به کار رفته در میان طرح ها و نقشه های آن، نقشه و نگاره های جذاب و گیرا و تنوع در مدل های آن، سبب محبوبیت آن شده است. طرح های شاه عباسی، طرح افشان، طرح اسلیمی، طرح واگره، طرح ماهی درهم، طرح خشتی، طرح محرابی، طرح شکارگاه و… از طرح های اصیل ایرانی است که به صورت فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم 3600 تولید می‌شود.

    طرح های شاه عباسی

    طرح شاه عباسی اولین بار روی قالی های دستباف در عصر صفویه و سلطنت شاه عباسی پیاده شد که به صورت شاه عباس افشان، لچک و ترنج عباسی، شاه عباس درختی، شاه عباس جانوری و… ارائه می‌شد و به محض تولید فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان، این طرح سنتی و کلاسیک روی این بافته های ماشینی دستباف گونه پیاده شدند.

    در شاه عباسی افشان که امروزه در مدل های مختلف ارائه می‌شوند و جزو پرطرفدارترین طرح فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ است، شاخ و برگ و گل های شاه عباسی به همراه قوس های منحنی و خطور مدور که در هم تنیده شده است و زیبایی گل های شاه عباسی را بیشتر کرده و نظم خاصی به این گل ها داده است.

    این فرش ۱۲۰۰ شانه کلاسیک به دلیل نداشتن ترنج و لچک، مناسب برای دکوراسیون های مدرنیته است و استفاده از آن در دکوراسیون سبب می‌شود تا همانند نقاشی زیبا در کف منزل بدرخشد و فضای موزون و زیبا ایجاد می کند.

    طرح های اسلیمی

    بندهای اسلیمی منحنی های دورانی و شاخ های پیچ در پیچ، از ویژگی های طرح اسلیمی است. این طرح، نماد درخت زندگی است و برگ ها با شاخه و اسپیرال ها با نظم و ترتیب در سراسر متن طراحی شده اند. همراه با این شاخه و اسپیرال ها، برگ های نخل، برگ های سوسن و زنبق و… زیبایی این شاخ های اسلیمی را بیشتر کرده است.

    این طرح که فرش ۱۲۰۰ شانه آن برای انواع دکوراتیوها مناسب است، نماد پیچش ساقه گیاه است و در مدل های اسلیمی بندی، اسلیمی ترنج دار، اسلیمی افشان، اسلیمی ماری و… ارائه می‌شوند.

    این طرح زیبا جزو طرح های سبک کلاسیکی است که می توان رنگ زمینه خنثی آن را برای دکوراسیون های مینیمال و مدرن استفاده کرد.

    طرح افشان

    از ویژگی های طرح افشان می توان به پیوستگی و ارتباط کامل بین بندها و نگاره های آن بیان کرد به گونه ای که بیننده در یک نگاه تصورش این است که از هنگام کشیدن طرح از همان ابتدا، طراح دست از روی کاغذ برنداشته و به صورت پیوسته تا انتها این طرح را کشیده است. پراکندگی و افشان بودن گل ها و شاخ و برگ ها در سراسر متن قالی و نداشتن اصول قرینه نگاری، از دیگر ویژگی های این طرح زیباست.

    فرش 1200 شانه طرح افشان

    طرح افشان ختایی از پرفروش ترین طرح فرش ۱۲۰۰ شانه افشان است؛ در واقع نقوش ختایی همان عناصر گیاهان و اجزای گیاهان هستند که به شکل ساده و انتزاعی طراحی شده اند و در حقیقت، گل های شاه عباسی، گل رز فرنگ، گل انتزاعی، گل لاله، گل اصفهان، گل پروانه، برگ های کنگره دار، برگ های بادامی، انواع و اقسام غنچه ها، گل های شقایق و نرگسی و… از خانواده نقوش ختایی هستند که در ترکیب با شاخه های اسلیمی، زیبایی وصف ناپذیری را به وجود آورده است.

    طرح واگره

    در طرح واگره یک طرح مشخصی در تمامی متن قالی تکرار شده است و در حقیقت، تکرار نقش یک طرح است و این تکرار در جهت طولی و عرضی فرش ۱۲۰۰ شانه انجام شده است و این نقش های تکراری به وسیله گیره به هم متصل شده اند و سراسر فرش، به قطعات منظم تقسیم شده اند. تکرار این طرح ها، سبب متمایز جلوه دادن این طرح با دیگر طرح های کلاسیک شده است و از این طرح در سبک های مدرن بسیار استفاده می‌شود.

    طرح خشتی

    طرح خشتی با طرح قابی، تشکیل شده از قاب های مستطیلی شکل، مربعی یا لوزی است که در کنار هم چیده شده اند و داخل هر خشت و قاب، طرح و نگاره هایی از بته جقه، گل و گلدان، حیوانات، پرندگان، گل های افشان و شاخه های اسلیمی طراحی شده است.

    طرح تلفیقی

    یکی از دلایلی که سبب شده است تا امروزه افراد در دکوراسیون های لوکس و فاخر به جای قالی های دستباف، از فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه استفاده کنند، این است که طراحان خوش ذوق، از ترکیب و تلفیق طرح های کلاسیک و سنتی، فرش ۱۲۰۰ شانه جدید را خلق کرده اند که ویژگی های هر دو طرح تلفیق شده را دارد؛ از قبیل فرش ۱۲۰۰ شانه طرح افشان ترنج دار که در مرکز قالی، ترنج زیبایی همانند مدال با نقوش ختایی می‌درخشد و اطراف آن را گل های زیبا، افشان و پراکنده شده اند که هم زیبایی طرح ترنج را دارد و هم خاص بودن طرح افشان را.

    فرش 1200

    برخی از فرش های ۱۲۰۰ شانه از قبیل وینتیج و کهنه نما، تلفیقی از سنتی و مدرنیته است که امروزه طرفداران خاص خود را دارد. طرح های تلفیقی همواره جزو طرح های جدید است که در میان طرح های قالی های دستباف یافت نمی‌شود. این طرح ها به خوبی با سبک های جدید و به روز، هماهنگ می‌شود و اصالت عمیقی به دکوراسیون های مدرن می‌دهد و فضایی بی نظیر را ایجاد و خلق می‌کند.

    فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته، کف پوشی شاعرانه برای منازل ایرانی

    پیشرفت صنعت فرش ماشینی و حضور تکنولوژی در این صنعت، تولید کنندگان را به تولید فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ترغیب کرد. جذابیت بصری، گل ها و نگاره های برجسته رنگی، زیبایی این دسته از فرش ها را بیشتر کرده است و سبب شده است تا امروزه همه افراد به دنبال خرید این بافته های زیبا بروند.

    درست است که قیمت فرش گل برجسته ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ چند درصدی بیشتر از غیر برجسته است ولی با این حال، تقاضای این بافته ها روز به روز در حال افزایش است و این نوآوری و خلاقیت در فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ گل برجسته، زیبایی آن ها را بیشتر کرده است.

    در فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته کاشان روی زمینه قالی، نقوش و طرح های برجسته ای دیده می‌شود که این برجستگی ها زیبایی این بافته های دستباف گونه را دوچندان کرده است.

    گل و بوته ها و شاخ و برگ های برجسته که با الیاف آکریلیک بافته شده اند، به این دلیل سه بعدی جلوه می‌دهند که در مرحله آهار و تکمیل فرش، به این بافته، حرارت داده شده و این قسمت ها که با الیاف آکریلیک بافته شده است بدون تغییر باقی می‌ماند و قسمت زمینه قالی که با الیاف هایبالک بافته شده، توان تحمل حرارت را نداشته و فرو می‌رود و این است تفاوت تولید گل برجسته ها با غیر برجسته ها؛ از این رو قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته ۱۲ متری کمی بیشتر از ۱۲۰۰ شانه ۱۲ متری غیر برجسته است.

    فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در کیفیت بی همتاست از کارخانه ساویز بافت

    فرش 1200 شانه کاشان

    نباید فقط از زیبایی فرش ۱۲۰۰ شانه سخت گفت، بلکه کیفیت بالای فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه تراکم 3600، به محبوبیت و مشهوریت آن ها کمک کرده است.

    کارخانه فرش ساویز بافت این افتخار را دارد که فرش کاشان ۱۲۰۰ شانه گل برجسته و ۱۲۰۰ شانه غیر برجسته را با قیمت عمده و تولیدی ارائه می‌دهد.

    قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان که به صورت تولیدی و عمده است دلیل بر کیفیت پایین آن نیست؛ چون گروه تولیدی فرش ساویز بافت، فرش ۱۲۰۰ شانه تراکم ۳۶۰۰ را به صورت با الیاف صد در صد آکریلیک هیت ست شده تولید می‌کند و در الیاف نخ خاب آن از هیچ الیاف مصنوعی دیگری استفاده نمی‌کند.

    گواه این ادعا با دادن ضمانت نامه اصل و گارانتی معتبر اثبات می‌شود. فرش ۱۲۰۰ شانه کاشان در این کارخانه با تراکم طولی ۳۶۰۰ بافته می‌شود و این حجم از تراکم طولی و عرضی آن نشان از کیفیت بالا، انسجام و توپری بین ریشه ها و گره های آن است و حکایت از بافتی منجسم و فشرده دارد.

    خرید فرش ماشینی از کارخانه فرش ساویز بافت با طرح های کلاسیک، مدرن و وینتیج به صورت حضوری و اینترنتی امکان پذیر است و قیمت فرش کاشان در این مجموعه به دلیل اینکه بدون واسطه به فروش می‌رسد، قیمتی کمتر از بازار فرش دارد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.