جمعه, 7 اردیبهشت 1403 Friday, 26 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41452 تعداد نوشته های امروز : 4 تعداد دیدگاهها : 2373×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی
    30 شهریور 1401 - 16:02
    شناسه : 207069
    0

    قبرس شمالی، عضو دائمی اتحادیه‌ی اروپا است و به عنوان پلی میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا شناخته می‌شود. دانشگاه‌های بین المللی و معتبر، بدون نیاز به مدرک زبان، پذیرای مهاجران دانشجو هستند.

    پ
    پ

    مهاجرت به قبرس شمالی، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شروع یک زندگی جدید است. از دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پروسه‌ی دریافت اقامت این کشور، در قیاس با سایر کشورهای اروپایی بسیار آسان است. ایرانیان برای ورود به قبرس شمالی نیازی به دریافت ویزای خاصی اعم از تحصیلی، کاری و … ندارند.

    قبرس شمالی، عضو دائمی اتحادیه‌ی اروپا است و به عنوان پلی میان سه قاره‌ی اروپا، آسیا و آفریقا شناخته می‌شود. دانشگاه‌های بین المللی و معتبر، بدون نیاز به مدرک زبان، پذیرای مهاجران دانشجو هستند.

    ما در این مقاله سعی داریم به طور مفصل درباره‌ی راه‌های اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی، شرایط و مزایای آن‌ها صحبت کنیم.

    اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

    درباره قبرس

    کشور قبرس، که با نام رسمی جمهوری قبرس شناخته می‌شود، یک کشور جزیره‌ای در شرق دریای مدیترانه است. این جزیره‌ی زیبا از شمال با ترکیه و از جنوب با یونان مرز آبی دارد. موقعیت جغرافیایی و آب و هواییِ آن، باعث شده تا به جهات مختلفی مورد توجه حکام و قدرتمندان جهان قرار گیرد.

    در طی سال‌های متمادی، حاکمانی همچون امپراتوری عثمانی، خشایار شاه و… به قبرس تسلط پیدا کردند؛ اما در نهایت در سال 1960 امپراتوری بریتانیا و ملکه الیزابت، آخرین صاحبان قبرس شدند و استقلال این کشور را به رسمیت شناختند.

    پس از آن، به دلیل اختلافات میان ترک‌ها و یونانیان، این جزیره‌ی زیبا به دو بخش قبرس شمالی و جنوبی تقسیم شد.

    اکثریت مردم قبرس شمالی مسلمان هستند. زبان آن‌ها، ترکی استامبولی است. گرچه به دلیل مهاجر پذیر بودن قبرس شمالی، با ورود افرادی از ملل مختلف، اکنون اکثریت مردم به زبان انگلیسی هم تسلط دارند.

    این موضوع باعث شده تا برای افرادی که به منظور کاریابی به این کشور سفر می‌کنند، دانستن و تسلط به هر دو زبان ترکی و انگلیسی الزامی باشد.

    واحد پولی رایج در قبرس شمالی، لیر ترکیه است. درآمد و مخارج عمده‌ی زندگی با لیر انجام می‌شود؛ اما برای انجام معاملات املاک باید از پوند انگلستان استفاده کرد. همچنین شهریه و هزینه‌های مرتبط با تحصیل و دانشگاه با دلار پرداخت می‌شود.

    word image 207069 2 - اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی -

    راه های اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

    برای دریافت اقامت قبرس شمالی راه‌های مختلفی وجود دارد؛ که افراد با توجه به شرایط، سن، بودجه‌ی مالی و هدف خود، می‌توانند هر یک از آن‌ها را انتخاب کنند. به طور مثال برای فردی که سن کمی دارد، امکان دریافت اقامت از طریق تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی بیشتر است.

    برای خانواده‌هایی که به منظور گذران دوره‌ی بازنشستگی و کسب آرامش و رفاه مهاجرت می‌کنند، دریافت اقامت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی، گزینه‌ی مناسب‌تری است.

    اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه‌های اخذ اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی، خرید ملک، تحصیل، سرمایه گذاری است. البته مهاجرت از طریق ازدواج، تولد و کاریابی هم جزو راه‌های اخذ اقامت این کشور است؛ اما برای یافتن شغل و مصاحبه‌ی کاری، حضور فیزیکی فرد در داخل کشور، الزامی است.

    بنابراین ابتدا باید از راه‌های دیگر وارد کشور شده و بعد برای مصاحبه، اقدام کنید.

    مهاجرت از طریق خرید ملک در قبرس شمالی

    اینو نوع از مهاجرت، پر طرفدارترین روش در قبرس شمالی است. مجله‌ی آمریکایی فوربز، که از معروف‌ترین مجلات اقتصادی است، در سال 2021، قبرس شمالی را بهترین مکان برای خرید ملک اعلام کرد.

    این کشور، به لطف موقعیت جغرافیای عالی که دارد، گرچه یک کشور اروپایی است، اما 300 روز آفتابی در سال دارد. سواحل رویایی و بکری که در این کشور وجود دارد هم نظر بسیاری از جهان گردان و توریست‌ها را به خود جلب کرده است.

    برای دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی از طریق خرید ملک، نیاز است که یک خانه یا آپارتمان معادل مبلغ 1 و نیم میلیارد تومان و یا بیشتر خریداری کنید. بسیاری از پروژه‌های معتبر ساختمانی در قبرس شمالی، این امکان را برای خریداران فراهم کرده‌اند، که بتوانند ملک مورد نظرشان را به صورت اقساطی خریداری کنند.

    به همین منظور حداقل 30 درصد از کل مبلغ را در ابتدای عقد قرارداد و مابقی آن را طی اقساط بلند مدت بدون بهره پرداخت می‌کنید.

    یکی از نکات مهم برای این راهِ مهاجرت این است که، چنانچه فرد خریدار در هر کشوری، سابقه کیفری داشته باشد، اجازه‌ی خرید خانه و به طورکلی ملک را در قبرس شمالی ندارد.

    اقتصاد در این کشور بر پایه‌ی صنعت گردشگری است. هر ساله بیش از 1 میلیون جهان گرد از قبرس شمالی دیدن می‌کنند. وجود دانشگاه‌های بین المللی هم باعث شده تا هر ساله به تعداد دانشجویان و اساتیدی که از سایر کشورها به قبرس شمالی مهاجرت می‌کنند، اضافه شود.

    بنابراین یکی از دلایلی که سرمایه گذاری از طریق خرید و فروش املاک در این کشور رونق دارد و سود آور است، همین موارد می‌باشند.

    از دیگر دلایل سودآور بودن فعالیت در بازار املاک این است که همانطور که گفتیم خرید ملک در این کشور با پوند انگلستان انجام می‌شود و پوند یک ارز با ثبات در دنیا است. محفوظ بودن ارزش پوند و افزایش سالانه‌ی قیمت ملک در این کشور، خرید و فروش و اجاره‌ی ملک را به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل کرده است.

    اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی

    مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در قبرس شمالی

    رشد سریع اقتصادی و وارد شدن سرمایه‌های خارجی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، ساختمان سازی، ارائه‌ی خدمات و … موجب شده تا قبرس شمالی رونق اقتصادی زیادی پیدا کند.

    برای سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌توانید از چند طریق اقدام کنید؛ که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

    • ثبت شرکت
    • مشارکت در ساخت و ساز
    • مشارکت در بیزینس
    • کارآفرینی

    هر کدام ازین مقوله‌ها، شرایط، قواعد و ضوابط خاص خود را دارند. بنابراین بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با مشاوران خبره و مسلط به امور مربوطه، مشورت کنید.

    مهاجرت از طریق تحصیل در قبرس شمالی

    وجود دانشگاه‌های بین المللی مانند مدیترانه شرقی در قبرس شمالی، پایین بودن هزینه‌های دانشجویی و زندگی در این کشور و … از جمله عواملی هستند، که بسیاری از افراد را از سراسر دنیا برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی ترغیب می‌کنند.

    دانشگاه‌های موجود در قبرس شمالی، چه دولتی و چه خصوصی، بر اساس آموزش عالی تدریس می‌شوند. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌یمالی و هدفتان در دانشگاه دولتی یا خصوصی تحصیل کنید. شهریه‌های دانشگاهی نیز بنا به نظر دانشگاه، تعداد ترم، نوع دروس و … متفاوت است.

    بنابراین برای اطلاع دقیق از شهریه‌ها، حتما باید از دانشگاه خودتان سوال نمایید.

    برای تحصیل در قبرس شمالی، الزامی به داشتن مدرک زبان نیست. تنها کافی است با ارسال مدارک مورد نیاز، از دانشگاه مربوطه پذیرش بگیرید و آن را همراه با مدارک شخصی، به سفارت قبرس شمالی تحویل دهید.

    پس از دریافت ویزا و ورود به این کشور، ظرف مدت 90 روز باید درخواست اجازه‌ی اقامت کنید.

    مزایای اخذ اقامت قبرس شمالی

    در ادامه به صورت تیتروار به برخی مزایای دریافت اقامت و مهاجرت به قبرس شمالی اشاره می‌کنیم:

    1. امنیت بالا و فساد کم
    2. مالیات اندک
    3. امکان خرید اقساطی ملک
    4. اقتصاد رو به رشد
    5. وجود دانشگاه‌های بین المللی
    6. روند اخذ اقامت سریع و آسان
    7. پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی
    8. پایین بودن قیمت املاک نسبت به سایر کشورهای حوزه‌ی دریای مدیترانه
    9. عدم نیاز به دریافت ویزا برای ایرانیان
    10. مردم خونگرم و آب و هوای بی‌نظیر

    یکی از مزایایی که مختص تحصیل در قبرس شمالی است، امکان شرکت در طرح تبادل دانشجو با سایر کشورهای اروپایی و امریکایی است.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.