×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

شغل فنی برای مهاجرت

بهترین شغل های فنی برای مهاجرت چه شغل های هستند؟ اگر به دنبال مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای هستید حتما این سوال در ذهنتان وجود دارد. پس با این پست همراه ما باشید تا پاسخ سوالاتتان را پیدا کنید.

یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای خارجی مهاجرت با مدرک فنی و حرفه ای و دریافت ویزای کاری از طریق شغل های فنی است، که نیاز به مدرک دانشگاهی هم ندارند. البته شرایط مهاجرت بر اساس قوانین هر کشور و نیازهای جامعه متفاوت است و به همین خاطر بهترین شغل های فنی برای مهاجرت در کشورهای مختلف ممکن است یکسان نباشد. با این حال در این مقاله به صورت کلی بهترین مشاغل فنی برای مهاجرت را به شما معرفی خواهیم کرد. پس توصیه می‌کنیم خواندن این پست را از دست ندهید!

بهترین شغل های فنی برای مهاجرت

مهاجرت از طریق شغل های فنی این روزها رواج زیادی پیدا کرده است. واقعیت هم این است که برای مهاجرت و داشتن یک شغل و درآمد خوب، داشتن مدرک تحصیلی الزامی نیست. تمام شغل‌های مورد نیاز در خارج از کشور نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند و بسیاری از آنها به مهارت و تخصص، تجربه و دانش شغلی نیازمند هستند.

تعداد زیادی از کشورها به دلیل رشد پایین جمعیت و یا نبود نیروی متخصص با نیاز شدیدی در نیروی ماهر برای شغل های فنی مواجه هستند که باید این کمبود را با نیروی ماهر خارجی برطرف کنند و به همین علت است که راه مهاجرتی جدیدی با عنوان جاب آفر ایجاد شده است.

در نظر داشته باشید، داشتن مهارت در بعضی مشاغل فنی، امتیاز بالایی در مهاجرت برای شما خواهد داشت.

با توجه به توضیحاتی که گفتیم در ادامه به معرفی بهترین شغل های فنی برای مهاجرت می‌پردازیم.

شغل فنی برای مهاجرت

برقکار

تکنسین برق از بهترین شغل های فنی برای مهاجرت است. یک برقکار ماهر اطلاعات کافی در مورد ورودی و خروجی سیستم‌های روشنایی، نصب چراغ‌های خیابان‌ها، تعمیر سیم‌های برق و موارد این چنین دارد. برای اینکه مهارت شما اثبات شود باید حداقل ۴ سال تجربه کارآموزی و گواهی مهارت باشید. بیشترین زمینه‌های تخصصی برای تکنسین برق نصب، راه‌اندازی و نگهداری از موتورها و سیستم‌های برقی در شرکت‌ها، کارخانه‌ها و یا برق شهری و خانه‌هاست. البته در زمینه‌های دیگر مثل همکاری در پروژه‌های تلویزیونی برای سیستم‌های برقی و یا نصب منابع انرژی در منازل هم از برقکاران استفاده می‌شود.

لوله‌کش ساختمان

هیچکس دوست ندارد که صبح از خواب بیدار شود و با مشکل قطع آب و یا گرفتگی سینک برخورد کند! لوله‌کشی ساختمان یکی از بهترین شغل‌های فنی برای مهاجرت به کشورهای دیگر به شمار می‌رود. البته حل مشکلات لوله‌های آب یکی از وظایف کوچک لوله‌کش ساختمان است. وظیفه اصلی آنها طراحی و تعیین محل لوله‌های آب ساختمان هنگام ساخت یک خانه و اتصال لوله‌های آب است. لوله‌کش ساختمان می‌تواند به صورت فردی و یا با یک تیم کار کند.

تکنسین توربین‌های بادی

تکنسین توربین‌های بادی وظیفه نگهداری و رفع مشکلات توربین‌ها را بر عهده دارد. به این معنی که بیشتر روزها در ارتفاع زیاد مشغول تعمیر توربین‌های بادی و رفع مشکلات سیستم برقی، مکانیکی و هیدورلیک آنهاست و قطعات معیوب را با قطعات سالم جایگزین می‌کند. به دلیل خاص تر بودن این شغل، مهارت در آن می‌تواند امتیاز زیادی برای مهاجرت شما داشته باشد.

بنا

شاید تعجب کنید که این شغل هم جزو بهترین شغل های فنی برای مهاجرت باشد اما همینطور است! چیدمان آجر و بلاک‌ها کنار یکدیگر به صورت منظم و هنرمندانه طوری که نمای دیوارهای ساختمان‌ها، پاسیو و سایر قسمت‌های دکوراتیو خانه زیبا به نظر برسد از وظایف یک بناست و این شغل در کشورهای زیادی مورد نیاز است. این شغل در خارج از ایران نیاز به مدرک فنی و تجربه دارد. چرا که بنا باید با اصول ساختمان‌سازی و تهیه سیمان آشنا باشد.

جوشکار

بدون یک جوشکار هیچ سازه و ساختمانی شکل نمی‌گیرد. جوشکار با اتصال آهن‌آلات به هم، فرم ساختمان را تعیین می‌کند. این شغل در دسته مشاغل پرخطر قرار دارد و به همین دلیل جوشکاران باید آموزش‌های لازم برای بالا بردن ایمنی و سلامت خود حین کار را سپری کرده باشند.

شغل فنی برای مهاجرت

پشتیبان خدمات کامپیوتری

شغل بعدی پشتیبانی خدمات کامپیوتر و نرم افزار است که در سایت‌ها و یا فروشگاه‌ها و یا به صورت تلفنی و ایمیل انجام می‌شود. پشتیبان‌ باید علاوه بر مدرک فنی و حرفه ای، از مهارت ارتباطی خوبی برای صحبت و حل مشکل مشتری برخوردار باشد. آنها باید بتوانند سوالات درستی از مشتری بپرسند تا مشکل را درست تشخیص بدهند و گام به گام مشتری را برای حل مشکل راهنمایی کنند.

آتشنشان

آتشنشان هم از بهترین شغل‌های فنی برای مهاجرت است. حتما در مورد وظایف یک آتشنشان و سختی کار آنها اطلاعات دارید اما بد نیست باز هم بگوییم که آتشنشان‌ها وظیفه اطفاء حریق، نجات انسان‌ها و حیوانات از خطر و نه تنها آتش، بلکه سیل، حوادث رانندگی، پزشکی و مواد خطرناک را دارند.

فروشنده خدمات بیمه

فروشندگی بیمه هم یکی از بهترین شغل های مهاجرت است که نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد. وظیفه یک فروشنده و کارمند بیمه ارائه و فروش خدمات بیمه سلامت، اتومبیل، عمر و زندگی است. این شغل دارای قوانین و مسئولیت‌های زیادی است و افراد شاغل در این حیطه باید دارای گواهی از کشوری که در آن قصد فعالیت دارند باشند. تقریبا نیمی از کارکنان بیمه در کشورهای خارجی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.

نجار

نجاری هم یکی از شغل‌های مورد نیاز در خارج از کشور است که نیاز به مدرک دانشگاهی نداشته و فقط گواهی مهارت کافیست. یک نجار در پروژه‌های ساختمانی، ساخت وسایل منازل و اداری، در و چارچوب در، راه پله و … فعالیت دارد. مهارت‌های ریاضی در این شغل نقش مهمی دارد. نجارها باید از ریاضیات پایه برای محاسبه مساحت کف، ارتفاع دیوارها، زاویه درست برش چوب و … استفاده کنند و علاوه بر توانایی ذهنی به توانایی فیزیکی برای برش چوب و جا به جا کردن آن هم نیاز دارند.

مشاور املاک

همانطور که می‌دانید مشاور املاک وظیفه خرید و فروش و اجاره منازل را از طرف مشتری بر عهده دارد. مشاورین املاک باید اطلاعات زیادی در مورد بازار مسکن در کشورشان داشته باشند تا بتوانند توصیه های درستی به مشتری‌هایشان در مورد قیمت، زمان مناسب برای خرید و فروش و موارد این چنینی داشته باشند. به علاوه باید توانایی ارتباطی خوبی داشته باشند تا بتوانند انتظارات مشتری را به خوبی برآورده کنند و در معاملات خرید و فروش برای تخفیف بحث کنند.

سایر شغل های فنی مناسب برای مهاجرت کدامند؟

علاوه بر مشاغل بالا شغل‌هایی مثل نصب کاشی و سرامیک، شیشه بر، نصب عایق صوت و حرارت، راننده اتوبوس و … از جمله شغل های فنی مناسب برای مهاجرت هستند که درآمد و آینده شغلی خوبی در کشورهای اروپایی، استرالیا و کانادا دارند. امیدواریم با معرفی این شغل‌ها به شما در انتخاب مسیر درست برای مهاجرت کمک کرده باشیم. اما در کنار این موارد فراموش نکنید قبل از تصمیم‌گیری، حتماً با یک کارشناس مهاجرتی با تجربه مشورت کنید.

منبع:letsgouni لتس گو یونی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.