×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

قطعات الکترونیک چیست

اینکه قطعات الکترونیک به چه محصولاتی گفته می شود و دارای چه کاربرد هایی هستند را می توان به شکل های مختلف مورد بررسی قرار داد. این قطعات را می توان به شکل های مختلف مورد استفاده قرار داد. انتخاب های گسترده ای برای استفاده از این محصولات وجود دارد. تنوع در این قطعات بسیار زیاد بوده و به خوبی می توان از این محصولات به خوبی استفاده کرد. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد می توان ویژگی های بیشتری را نیز در اختیار داشت. استفاده از قطعات الکترونیک به شکل های مختلف امکان پذیر بوده و می تواند برای شما بسیار مناسب باشد. هر یک از قطعاتی که در مدار به کار گرفته می شوند می توانند عملکرد مدار را تحت تاثیر عملکرد خود قرار دهند.

گاهی اوقات با تغییر یکی از المان های مدار می توان عملکرد بسیار متفاوتی را نیز مشاهده کرد. در انتخاب این محصولات بهتر است که کیفیت های مختلف را در اختیار داشته و به خوبی از آن ها استفاده کرد. قطعات الکترونیک موجود در مدار را می توان به شکل های مختلف نیز مورد استفاده قرار داد. باید توجه داشته باشید که کیفیت قطعات به موارد بسیار زیادی نیز وابسته می باشد. طراحی مدار های مختلف را می توان به کمک نرم افزار های بسیار متنوعی نیز انجام داد.

در طراحی های مختلف از قطعات متنوعی استفاده کرده و به صورت درست جایگذاری می کنند. جایگذاری درست این قطعات بسیار مهم می باشد. کیفیت طراحی، اجرا و قطعات می تواند برای شما بهترین ویژگی ها را نیز به وجود بیاورد. در انتخاب این محصولات باید بهترین ویژگی های کاربردی را نیز در اختیار داشته باشید. برخی از قطعات الکترونیک تنها یکبار در هر مدار مورد استفاده قرار می گیرند. برخی دیگر از این قطعات به صورت گسترده و زیاد به کار می روند. می توان در صورت خرابی هریک از این قطعات با توجه به دیتا شیت های موجود به راحتی تعویض را انجام داد.

قطعات الکترونیکی کولرگازی - سرویس کاران کولر گازی 09123459799

قطعات الکترونیک

انواع قطعات الکترونیک

تنوع در قطعات الکترونیک بسیار زیاد بوده و به خوبی می توان از آن ها استفاده کرد. انتخاب نمونه های مختلف می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را نیز داشته باشد. در انتخاب این قطعات باید به بسیاری از نکات نیز توجه داشته باشید. از مهم ترین قطعات الکترونیکی موجود که بر روی برد های الکترونیکی نیز نصب می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت های رنگی: مقاومت های رنگی که با نام مقاومت های کربنی نیز شناخته می شوند را می توان در تمامی مدار ها مشاهده کرد. این مقاومت ها دارای ویژگی های بسیار زیادی بوده و می توانند برای شما بسیار مفید باشند. این محصولات با توجه به قیمت بسیار مناسب خود به صورت گسترده ای در مدار ها به کار می روند.
  • خازن ها: خازن ها را می توان در دسته بندی های مختلف با توجه به دی الکتریکی که دارند دسته بندی کرد. این محصولات با توجه به ظرفیت های بسیار متنوع خود می توانند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را نیز داشته باشند. در انتخاب این محصولات باید ظرفیت، توان و … را به خوبی در نظر داشته باشید. این محصولات برای راه اندازی دستگاه های بسیار زیادی نیز به کار می روند.
  • ترانزیستور: یکی از عناصر مهم و سه پایه موجود در مدار های الکتریکی ترانزیستور ها می باشند. این محصولات می توانند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را داشته باشند. در انتخاب این محصولات می توان برخی از شاخص های مختلف را نیز در اختیار داشت. ترانزیستور ها را می توان به عنوان تقویت کننده به صورت گسترده ای به کار برد.
  • دیود: دیود ها را می توان به عنوان یکی از بهترین تجهیزات الکترونیک موجود در اختیار داشته و به کار برد. این محصولات با توجه به برخی از ویژگی های بسیار زیاد خود می توانند برای شما مناسب باشند. دیود ها را به صورت گسترده ای برای یکسو سازی به کار می برند. یکسو ساز ها به صورت گسترده ای برای تبدیل ولتاژ مورد استفاده قرار می گیرند. تبدیل جریان متناوب شهری به جریان مستقیم بسیار مهم می باشد.
  • فیوز ها: فیوز ها را می توان به عنوان قطعات الکترونیک محافظ در مدار نیز مورد استفاده قرار داد. انتخاب این محافظ ها در جریان های بسیار زیادی مناسب می باشد. باید دقت داشته باشید که کیفیت در این محصولات به شکل های مختلف نیز امکان پذیر می باشد.

چطور قطعات الکترونیک تقلبی را تشخیص دهیم؟ (راهنمای خرید) - چطور

تنوع بالا

تست قطعات الکترونیک

برای تست انواع قطعات الکترونیک می توان روش های بسیار مختلف و متنوعی را نیز مشخص کرد. در حالت های مختلف باید تست ها را انجام داد. انجام تست سلامت می تواند برای شما ویژگی های بسیار زیادی را داشته باشد. در صورت درست کار نکردن مدار باید تست های مختلف را برای قطعات الکترونیک انجام داد. برای هر قطعه می توان با توجه به نوع قرار گیری در مدار تستی مشخص را انجام داد. برای تست قطعات مختلف می توان روش های زیر را نام برده و شرح داد.

  • تست چشمی: برخی از قطعات الکترونیک در صورت خرابی ظاهرشان تغییر می کند. می توان به وسیله این روش برخی از قطعات خراب را شناسایی کرده و به خوبی از آن ها استفاده کرد. به عنوان مثال می توان مقاومت ها را نام برد که در صورت سوختگی تغییر رنگ داده و سیاه می شوند. برای دیود های نوری نیز می توان از روش چشمی استفاده کرده و به خوبی عیب های موجود را تشخیص داد.
  • تست به وسیله تجهیزات: به کمک ابزار و وسایل مختلف می توان برخی از تست ها را به خوبی انجام داد. از مهم ترین تجهیزاتی که برای تست قطعات الکترونیک به کار گرفته می شود می توان به مولتی متر، اهم متر و … اشاره کرد. برای تست انواع قطعات موجود وسایل و تجهیزات جدیدی را نیز طراحی و تولید کرده اند. برای اینکه به خوبی از این تجهیزات استفاده کنید باید بهترین دستگاه های موجود را انتخاب کنید. هر یک از این دستگاه ها را می توان به وسیله برخی از شاخص های موجود کالیبره کرد.

چطور از چین قطعات الکترونیک وارد کنیم

تست قطعات

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که استفاده از قطعات الکترونیک با کیفیت می تواند برای شما بسیار مقرون به صرفه و عالی باشد. باید این محصولات را از بهترین فروشگاه های موجود تهیه کرده و بالاترین کیفیت را نیز در اختیار داشته باشید. افرا الکترونیک و الکترو ام کا به عنوان یدو مجموعه بسیار قوی در این زمینه فعالیت داشته و می تواند به شما بهترین خدمات را ارائه کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.