×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

آرامی - ۵ پیشنهاد به ۹ نفر برای پایان ۶ روز ناآرامی - ناآرامی

عصر ایران نوشت: باید بپذیرید که در بخشی از جامعه به ویژه نسل جدید نارضایتی انباشته توام با خشمی برامده از ناکامی وجود دارد که مرگ مرحومه مهسا امینی مانند جرقه‌ای انبار این باروت را روشن کرد.

دکتر امیر دبیری مهر پژوهشگر علوم انسانی در کانال تلگرامی «اندیشکده خرد» نوشت:

خطاب من در این نامه افراد زیر هستند.
آقایان ابراهیم رییسی، قالیباف، محسنی اژه ای، علی شمخانی، حسین اشتری، حسین سلامی، وحیدی، کاظمی و خطیب هستند که مهم‌ترین مسوولیت را در قبال مدیریت بحران پیش آمده در کشور را دارند آقایان به ترتیب رییس شورای عالی امنیت ملی، رییس قوه مقننه، رییس قوه قضاییه، دبیر شورای عالی امنیت ملی، فرمانده کل انتظامی کشور، فرمانده کل سپاه، رییس وزیر کشور وشورای امنیت، رییس سازمان اطلاعات سپاه و وزیر اطلاعات هستند و طبق قانون و شرع در کنترل نا آرامی‌های اخیر مهمترین نقش را دارند.

برادران گرامی
در بیست سال اخیر در مقاطع مختلف به عنوان یک پژوهشگر معتمد و البته مستقل با اغلب شما مسوولین محترم درباره مسایل مختلف مربوط به تحولات اجتماعی و حکمرانی کارآمد سخن گفته‌ام و شاهد هستید که در نوشته‌ها و تحقیقات و سخنانم بارها هشدار دادم اگر چنین کنید و چنان نکنید چه خواهد شد و متاسفانه این روزها شاهد برخی از ان روز مباداها هستیم و اما بعد:

اول – باید بپذیرید که در بخشی از جامعه به ویژه نسل جدید نارضایتی انباشته توام با خشمی برامده از ناکامی وجود دارد که مرگ مرحومه مهسا امینی مانند جرقه‌ای انبار این باروت را روشن کرد…بنابر این در نخستین اقدام فضایی را برای تخلیه‌ی این خشم و عصبانیت ایجاد کنید و این مهم را به فردا موکول نکنید.

دوم – اجازه ندهید ماموران موظف و نیروهای خودسر تحت تاثیر احساسات و خود تکلیف پنداری دست به رفتارهای خشونت بار به ویژه علیه زنان و دختران بزنند این کار مانند ریختن بنزین روی آتش خشم عمومی است. وقتی رفتار خشن خطرناک است تکلیف خطر تیر اندازی و کشتن احتمالی معترضین روشن است که من با شناختی که از شما دارم با آن مخالف هستید.

سوم – اجازه ندهید با فیلتراسیون و مسدودسازی جریان اطلاعات در داخل و بین مردم جریان خبررسانی و تحلیل دست رسانه‌های مغرض و بیگانه قرارگیرد…آفات آزاد بودن جریان اطلاع‌رسانی به مراتب کمتر از خطر یکسویه شدن آن است.

ضمن این که فضای مجازی بخشی از خشم عمومی را مهار می‌کند و مسدود شدن آن زیان بار‌تر است. مراقب مشورت آدم‌های کوته نظر و خام و هیجان زده باشید.

چهارم – همه شما طبق برنامه زمانی با مردم صحبت کنید در صورت نیاز عذرخواهی کنید…باور کنید این نشانه ضعف نیست نشانه ادب و تدبیر است یکی از علل تشدید بحران اخیر این است که هیچ کس حاضر به عذرخواهی نشده است. در صحبت با مردم به نقص سیاست‌ها و اشکالات بنیادین روش‌های اجرایی مانند گشت ارشاد اعتراف کنید. . این طور همدلی خود را با ولی نعمتان خود نشان خواهید داد…به والله لجبازی و همدل و همراه نبودن با مردم نشانه ثبات قدم نیست.

پنجم – به جای نسبت دادن اعتراضات به بیگانگان و اغتشاشگر خواندن معترضین که ترفند نخ نما و قدیمی شده با کار اطلاعاتی دقیق نفوذی‌های تخریب‌گر که تحت پوشش معترض و همچنین نیروهای خودسر که تحت عنوان حزب اللهی و بسیجی در میدان حضور دارند و بر آتش خشونت می‌دمند را شناسایی و دست‌شان را طبق قانون از میدان اعتراض‌ها و تجمعات کوتاه کنید و بگذارید معترضین فریاد خودشان را بزنند و شما تامین کننده امنیت آن‌ها باشید.

و آخر این که روزها و شب‌های سختی پیش روست… اجازه ندهید بیش از این مردم به جان هم بیفتند… جوان و نوجوان معترض فرزند ماست نیروی پلیس و امنیتی و پاسدار هم فرزند ماست…چرا به خاطر فقدان تدبیر و عقلانیت باید خشم و خشونت و زور طرفین رو در روی هم قرار گیرد و داغی بر داغ‌های کشور افزوده شود…خسارت‌های مالی ناشی از این شلوغی‌ها به کنار هر چند کل آن فدای سر یک تار موی یک ایرانی… به اینده ایران بیندیشید به فقری که هنوز هست… به جهلی که هست و عزتی که خدشه دار شده… مبادا روزمرگی‌ها نگاه ما به آینده را تیره کند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.