×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 7 خبر

- هشدار جدی به آنها که در ایران اپلیکیشن استارلینک دانلود می کنند! - اپلیکیشن استارلینک

دیجیاتو نوشت: یک کارشناس امنیت سایبری با هشدار درباره فایل‌هایی که به منظور دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای ازمنابع غیر شفاف ارسال می‌شود، نصب این فایل‌ها را برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای ناکارآمد و خطرناک توصیف کرد.

در پی اختلال در دسترسی به اینترنت بین‌المللی و همچنین بحث درباره اینترنت ماهواره‌ای، در روزهای اخیر فایل‌ها و اپلیکیشن‌هایی با عنوان فایل و اپلیکیشن دسترسی به اینترنت استارلینک در برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده است. این فایل‌ها از طرف کارشناسان امنیت سایبری بی‌استفاده و البته خطرناک توصیف شده‌اند.

«علی کیائی‌فر»، کارشناس امنیت سایبری در همین رابطه گفت: «اساسا دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای با استفاده از این روش ممکن نیست و هر گونه لینک یا فایلی که از منابع غیر رسمی و شماره‌های شخصی ارسال می‌شود، قابل اعتماد نیست.»

کیائی‌فر با هشدار درباره همه فایل‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از منابع غیر رسمی افراد به آن دسترسی پیدا می‌کنند، خطر تبدیل شدن گوشی‌های موبایل به زامبی و سواستفاده از گوشی‌های شخصی را بسیار جدی توصیف کرد.

این کارشناس با تاکید بر اینکه اساسا استفاده از اینترنت ماهواره‌ای نیازمند زیرساخت‌های اینترنت ماهواره‌ای در داخل کشور است، هر روندی برای استفاده از اپلیکیشن یا فایل به منظور دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را مردود دانست.

دانلود هر فایلی از منابع غیر رسمی بسیار خطرناک است و تنها منابع قابل اعتماد برای نصب هرگونه اپلیکیشن و برنامه‌ای صرفا سایت رسمی همان برنامه یا اپ‌استورهای رسمی مثل گوگل پلی اعلام شده است. از همین رو هشدارهایی که درباره دست به دست شدن فیلترشکن‌ها یا اپلیکیشن استارلینک اعلام می‌شود را باید جدی گرفت.

از سویی دیگر این نکته را هم باید در نظر داشت که کاربرد اپلیکیشن استارلینک صرفا کالیبره شدن با دیش‌های استارلینک است. از همین رو درشرایطی که زیرساخت‌های استارلینک و اینترنت ماهواره‌ای در کشور وجود ندارد، نصب اپلیکیشن امکان دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای را ممکن نخواهد کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.