×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

رنگها زیبایی شگرفی را به سازه و ساختمانها به وجود می آورد و اصفهان یکی از شهرهای تولید کننده رنگ نسوز است.

رنگ نسوز برای به حداقل رساندن گستردگی آتش استفاده می شود و یکی از کارآمدترین اقدامات برای جلوگیری از گسترش سریع آتش می باشد.

در ادامه این مقاله آراد برندینگ با ما همراه باشید تا به تفضیل در این خصوص بپردازیم.

word image 207265 1 - قیمت رنگ نسوز اصفهان - رنگ نسوز

رنگ ضد حریق در صنعت ساختمان بسیار اهمیت داشته و وقتی صحبت از ساختمانهای مسکونی می شود می تواند مهار کننده آتش باشد، زیرا مهار آتش باعث می شود زمان بیشتری برای فرار از ساختمان در صورت آتش سوزی وجود داشته باشد.

اغلب رنگ ضد حریق را با رنگ متورم اشتباه گرفته می گیرند، در حالی که رنگ ضد آتش بسیار شبیه آن است و از گسترش شعله جلوگیری می کند.

به رنگ نسوز حرارتی که در مقابله با حرارت بالا مقاوم است رنگ نسوز می گویند که شهرهای اصفهان و تبریز از شهرهای تولید کننده این رنگها در ایران است.

پایه تشکیل دهنده اینگونه رنگها از پیگمنت آلومینیوم و رزین سیلیکونی می باشد که از پوششهای صنعتی محسوب می گردد و ترکیب این دو باعث می شود که رنگ بتواند دمای ۶۵۰ درجه و بالا تر را تحمل کند.

اینگونه پوششهای رنگی منحصر به فرد و مطابق با قوانین آتش سوزی و ساختمانی، ظاهر و احساس رنگها و لاکهای سنتی است که در برابر شعله محافظت می نماید.

قیمت رنگ نسوز

رنگ نسوز کاربردهای مختلفی در خانه و صنعت دارند اسپری رنگ نسوز صنعتی بسیار در کارخانجات و مراکز صنعتی کاربرد دارد و عملکرد خوب آن همانا خنثی بودنش در برابر حرارت است  مانند رنگهای ساختمانی که مقاومت چندانی در برابر حرارت ندارند همین ویژگی رنگهای نسوز باعث می شود که قیمت رنگ نسوز افزایش یابد و در قطعات فلزی که مواد پر حرارت در آن جریان دارد استفاده گردد بدون آنکه به رنگ آن آسیبی برسد مانند لوله های فولادی که بخارات پرحرارت در آن در جریان است و در پالایشگاه های نفت و گاز و محفظه های پر حرارت کوره ها و غیره می باشد و  دارای درجه حرارت متفاوتی می باشد.

word image 207265 2 - قیمت رنگ نسوز اصفهان - رنگ نسوز

رنگهای نسوز یکی از پرکاربردترین رنگها در صنعت می باشد و در برابر حرارت بالا مانند عایق عمل می کند طوری که نمی گذارد به سطح آسیب برسد از مهمترین کاربرد آن می توان به استفاده آن در لوازم خانگی اشاره نمود رنگ نسوز براق مشخصات واضحی دارد از جمله اینکه در روی سطح چسبندگی عالی ایجاد می کند و در برابر حرارت تا ۷۰۰ درجه سانتیگراد مقاوم است و همچنین بو ندارد پوشش دهی مناسبی دارد و حرارت باعث نمی شود رنگ آن کم شود و ضد خش و ضد پوسته است.

یکی از راههای جلوگیری از آتش سوزی پیشگیری است، مانند رنگ ضد حریق  اما رنگهای مقاوم در برابر حریق پوششی محافظ و تزئینی می باشند که برای به حداقل رساندن گسترش شعله در صورت آتش سوزی ایجاد می شوند.

رنگ نسوز اصفهان

برای آنکه بتوان یک محصول را به سایر نقاط صادر کرد باید آن را به صورت بسته بندی مورد استفاده قرار گیرد مانند بسته بندی رنگ نسوز اصفهان براق که جابجایی و حمل آن را ساده تر نموده است از کاربردهای دیگر رنگهای نسوز برای مصارف خانگی می باشد که باید از مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالایی برخوردار باشد چرا که لوازم خانگی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و در معرض شستشو بیشتر با مواد شوینده هستند پس نباید به ظاهر و درخشندگی آن آسیبی وارد شود لذا برای حفظ مقاومت آن از رنگ نسوز استفاده می شود که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و براقیت آن را نیز حفظ می‌کند لوازمی مانند ماشین ظرفشویی لباسشویی، یخچال و غیره باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند که به رنگ آن آسیبی نرسد و خط و خشی وارد نشود تا زیبایی ظاهری خود را از دست ندهد.

word image 207265 3 - قیمت رنگ نسوز اصفهان - رنگ نسوز

مقاومت رنگ در برابر آتش بسیار حائز اهمیت است و تولیدیها یا کارخانه های رنگ نسوز در مشهد در برابر اشتعال کاملا مقاوم هستند.

رنگهای نسوز مقاوم در برابر آتش و مواد شیمیایی، گازهایی را آزاد می‌نماید که برای کم شدن انتشار شعله در سراسر سطح طراحی شده‌اند اما بعضی دیگر از رنگها یک لایه زغال‌سنگ محافظ ایجاد می‌کنند تا به محافظت از سطح در برابر شعله برای مدت زمان مشخصی کمک نماید.

ممکن است برخی از فناوریهای رنگ از اقدامات موفق دیگری یا ترکیبی از دو مورد ذکر شده قبلی برای دستیابی به حفاظت لازم برای سطح مورد استفاده گردد.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.