چهارشنبه, 5 اردیبهشت 1403 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41421 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا میتوان ابعاد قالب سقف وافل را در طراحی تغیر داد ؟
    04 مهر 1401 - 0:48
    شناسه : 207323
    0

    قالب سقف وافل یکی از اجزا پر کاربرد در سیستم سقف وافل است. شرکت سهند سازه بتن تولید کننده انواع قالب وافلاست که در ابعاد ، جنس ، و طراحی متفاوت است. مهم ترین کاربرد این نوع قالب کاهش خحم بتن و نیز کاهش بار مرده سقف است. در ادامه این مطلب به تغیر ابعاد قالب وافل هنگام طراحی ساختمان می پردازیم.

    پ
    پ

    C:\Users\Computer Elham\Desktop\سهند1-5-1024x576.jpg

    قالب سقف وافل یکی از اجزا پر کاربرد در سیستم سقف وافل است. شرکت سهند سازه بتن تولید کننده انواع قالب وافلاست که در ابعاد ، جنس ، و طراحی متفاوت است. مهم ترین کاربرد این نوع قالب کاهش خحم بتن و نیز کاهش بار مرده سقف است. در ادامه این مطلب به تغیر ابعاد قالب وافل هنگام طراحی ساختمان می پردازیم.

    قالب وافل چیست ؟

    قالب وافل از جنس پلاستیک قابل بازیافت است که در شرکت سهند سازه بتن دارای سه جنس قالب سفید رنگ ( 100% مواد درجه یک ) قالب طوسی رنگ ( هم مواد بازیافتی و هم مواد درجه یک ) قالب مشکی رنگ ( 100% مواد بازیافتی ) است.

    سه قالب وافل دو طرفه :

    محصول اول با ارتفاع 90 سانت و عرض 90 سانت و طول 40 سانت با رنگ آبی،

    محصول دوم با ارتفاع 90 سانت و عرض 90 سانت و طول 30 سانت با رنگ قرمزاست.

    و سومین قالب وافل دوطرفه با ارتفاع 80 سانت و عرض 80 سانت و طول سانتی متر عرضه می‌شود.

    ابعاد قالب وافل برای هر سه قالب ذکر شده قابل است و می‌توانید در اندازه‌های مختلف سفارش دهید.

    مدل قالب یک طرفه شرکت، با ارتفاع 200 و عرض 65 و طول 25 سانت با رنگ سبز به بازار عرضه شده است. در این مورد هم امکان سفارش سایر ابعاد وجود دارد.

    انتخاب میان این قالب‌ها و ابعاد قالب و حتی شیوه‌های چیدمان معمولا در طراحی مشخص می‌شود. تیم اجرایی ما توانایی انطباق نقشه‌های سنتی با سقف وافل را خواهد داشت. ما از زمان فروش سقف وافل تا پایان کار و حتی زمان بهره‌برداری ساختمان در کنار شما هستیم. تمامی خدمات مورد نیاز در زمینه طراحی، اجرا و نظارت توسط تیم مهندسان سهند سازه بتن انجام می‌شود. شرکت ما با کیفیت ترین و قیمت مناسب ترین قالب وافل را تولید می کند و قالب دست دوم شما کارفرمایان عزیز را نیز خریداری می کند.

    C:\Users\Computer Elham\Desktop\سهند1-9-1024x576.jpg

    نحوه چیدمان قالب وافل :

    قالب های وافل به دو نوع تقسیم میشوند قالب های وافل با کرو کم تر و قالب های وافل با کرو بیشتر این دو قالب با یکدیگر تفاوت هایی دارند . قالب های وافل با کرو کم تر فاصله دهنده در ان ها برای حالت دپو نمی خواهد . ولی قالب های وافل با کرو بیشتر برای این که به طور صحیح روی هم قرار بگیرد نیازمند فاصله دهنده است . چیدمان صحیح قالب های وافل باید به صورت ستونی طوری باشد که گودی قالب ها درون هم قرار بگیرد . پروژه هایی که قالب های وافل را درون هم قرار میدهند باعث میشود که در هنگام بارندگی اب درون قالب ها وافل پر شود و باعث وزن زیاد قالب های وافل بالایی شده که به قالب های وافل پایینی فشار امده و دفرمه میشود.

    قالب های وافل 60*28 تولید شده در شرکت سهند سازه گنجایش 74 لیتر اب ، و میزان فشاری که به قالب های وافل زیرین ایجاد میشود 74 کیلو گرم است.

    در هنگام چیدمان قالب وافل باید به اندازه دهانه ساختمان ، نوع قرار گیری تیرچه ها و ستون ها توجه شود. به دلیل تنوع در ابعاد قالب وافل میتوان در طراحی با توجه به موارد ذکر شده بالا از ابعاد و اندازه های مختلف این نوع قالب استفاده شود به شرط آن که به موارد اشاره شده توجه لازم شود.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چیدمان صحیح قالب وافل به مقاله ای که در این خصوص در وبسایت سهند سازه بتن قرار گرفته مراجعه کنید.

    مهم ترین کاربرد قالب سقف وافل :

    • قالب وافل برای دهانه های 3.5 متر تا 17 متر و پروژه های محتلف ساختمانی مانند تجاری ، ادارای ، ومسکونی کاربرد دارد.
    • قالب سقف وافل شکل ظاهری زیبایی دارد و بعد از قالب برداری نمای چشمگیری ایجاد می کند که با کمک نورپردازی میتوان سقف وافل زیبایی ایجاد کنید.
    • با کمک قالب وافل میتوان تراکم ستون را کاهش داد و طول دهانه را افزایش داد.
    • قالب وافل امروزه با تولید بیشتر همیشه در دسترس است و قیمت مناسب تری نسبت به سایر قالب ها دارد.

    میتوانید برای آگاهی از کیفیت ، جنس ، و ابعاد قالب وافل سهند سازه بتن به وبسایت شرکت مراجعه کنید.

    ویژگی قالب وافل :

    1 قابلیت ارتجاعی سازه فراهم میشود.

    2 نیاز به ماده اضافه مانند روغن برای جدا سازی ندارد.

    3 سطح یکدست صافی در سقف ایجاد می کند.

    4 قالب وافل توانایی تحمل بار را دارد.

    5 در طراحی سازه باتوجه به اندازه دهانه و تیرچه و ستون میتوان ابعاد را تغیر دارد.

    6 حداقل حجم بتن در دال وافل استفاده میشود.

    7 نیازی به هزینه زیاد ندارد.

    8 قالب وافل برای تعداد دفعات زیادی در سازه های مختلف به دلیل مقاوم بودن استفاده میشود.

    C:\Users\Computer Elham\Desktop\سهند1-9-1024x576.jpg

    نکات خرید قالب سقف وافل دست دوم :

    برای اجرای سقف وافل پارامترهایی وجود دارد که هر یک به نوبه خود دارای ویژگی‌های خاصی است. از عمده‌ترین ویژگی‌ها در این مورد انتخاب قالب وافل است. قالب وافل انواع گوناگونی دارد، مشخصات سقف وافل در مورد هر کدام متفاوت است. پیمانکار سقف وافل باید به تمام ویژگی‌های آن توجه داشته باشد. به همین دلیل هر چه یک قالب دارای کیفیت بهتری باشد به همان اندازه هم هزینه کمتری صرف آن خواهد شد. به عنوان مثال خرید قالب وافل دست دوم یکی از فرصت‌های صرفه‌جویی است.

    جایی که از آن خرید می‌کنید مهم است

    برای خرید قالب سقف وافل دست دوم حتما باید شرکت معتبری را نشان کنید. ما در شرکت سهند سازه بتن با تولید سقف وافل با کیفیت بالا و استانداردهای اروپا، قالب‌های دست دوم با کیفی را نیز عرضه می‌کنیم.

    از مشخصات یک قالب خوب، خاصیت نرم بودن آن است.

    قالب خوب به هیچ وجه ترد نیست. در صورتی که قالب‌ها از مواد درجه یک ساخته شده باشند نرم نخواهند شد. بنابراین زمانی که برای خرید قالب سقف وافل اقدام می‌کنیم به این نکته توجه کنیم.

    دلیل تاکید بر نرم بودن قالب سقف وافل این است که مثلا اگر ما قرار باشد بارها از این سقف استفاده کنیم، در صورت نرم نبودن و نداشتن خاصیت ارتجاعی، درصد احتمال شکستگی به مراتب بالاتر خواهد بود. نرم بودن قالب یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاست اما موارد دیگری نیز وجود دارد که در نوع خود بسیار مهم است.

    از دلالان خرید نکنید

    بهتر است برای خرید قالب وافل دست دوم از شرکت های معتبر مانند سهند سازه بتن خرید کنید تا هم از کیفیت قالب و هم از قیمت آن مطمئن شوید.

    منبع :

    سهند سازه بتن

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.