×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

word image 207346 1 - نصب و اجرای انواع داربست فلزی در تهران با داربست چی -

امروزه با توجه به افزایش ساخت و ساز آپارتمان و برج در شهرهای بزرگ از جمله تهران استفاده و اجرای داربست­ اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و برای حفظ امنیت و جان کارگران هنگام کار و تسلط درست به کار ساختمان سازی و قرار گرفتن در زاویه درست و صحیح مورد استفاده قرار میگیرد.

تعریف داربست:

داربست سازه ای از جنس فلز یا چوب است که در کارهای ساختمان سازی، بنایی و … مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع در مکان­هایی که دارای ارتفاع بسیار بلند هستند و نیاز به دسترسی ایمن دارند از داربست استفاده می ­شود. از کاربردهای دیگر داربست تکیه گاه بودن برای سازه­های دیگر می توان نام برد. داربست یک سازه ضروری هنگام کار ساختمان سازی است که زاویه دید درست را برای کارگران فراهم می کند و تسلط آن­ها را چند برابر میکند. داربست­ها دارای انواع مختلفی هستند و نصب و اجرای آن­ها نیازمند افراد متخصص و ماهر در این زمینه است.

انواع داربست:

داربست­ها دارای انواع مختلفی از جمله داربست­های چوبی، داربست­های فلزی، داربست­های معلق، داربست­های پایه دار، داربست­های خرپا و … هستند.

– چوبی: اینگونه داربست­ها ثابت هستند و از نردبان مخصوص و گوب گرد ساخته شده اند که کاربرد آن­ها برای برپا کردن تخته، خرک و پل، داربست و … است.

– فلزی: اینگونه داربست­ها از اتصال لوله های ۵ سانتی­متری فولادی تشکیل شده است که ضخامت آن ها ۴ میلی­متر است.

– خرپا: اینگونه داربست­ها در مواقعی مورد استفاده قرار می­گیرند که ارتفاع زیاد نباشد مثلا رنگ آمیزی سقف منزل، محل کار و …

– پایه دار: اینگونه داربست­ها در مواقعی که نیاز به اجرای سریع داربست باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

– معلق: اینگونه داربست­ها برای مواقعی که اجرای داربست از روی زمین ممکن نیست مورد استفاده قرار میگیرند. این داربست­ها به دیوار ساختمان مورد نظر تکیه می کنند.

اجزای تشکیل دهنده داربست:

داربست­ها معمولا از اتصال اجزایی مانند لوله سرتاسری، لوله زیرتخته ای، ستون، شمع مایل، قید، لوله مهار، پایه مهار، میله شکاف دار اتصال، پل، صفحه پله و بست پله­ای، بست گردان، بست خاردار، بست بوشی، صفحه زیر ستون، پایه قابل تنظیم، مهار انتهایی و بسیاری اجزای دیگر تشکیل شده اند.

خطرات احتمالی هنگام اجرای داربست:

– ریزش: اگر میله­های داربست را محکم و اصولی نبندید و از مصالح مناسب برای اجرای آن استفاده نکنید احتمال سقوط و ریزش داربست وجود دارد.

– برق گرفتگی: اگر داربست­ها در مکان­هایی که نزدیک به سیم و کابل برق هستند نصب شوند احتمال برق گرفتگی وجود دارد برای جلوگیری از احتمال برق گرفتگی باید داربست­ها را با فاصله از کابل­های برق برپا کنید.

– سقوط افراد: احتمال سقوط افراد از داربست در تمام نقاط و جهات داربست وجود دارد بنابراین برای جلوگیری از سقوط افراد باید در تمام جهات داربست حفاظ و گاردیل نصب شود و برای حفظ امنیت بیشتر کارگران از کمربند ایمنی استفاده کنند.

word image 207346 2 - نصب و اجرای انواع داربست فلزی در تهران با داربست چی -

موارد مهم در انتخاب داربست:

هنگام انتخاب داربست باید مواردی را مد نظر قرار دهید از جمله این موارد میتوان به وزن تجهیزات و ابزار آلات مورد استفاده در کار ساختمان سازی، وزن کارکنان و … اشاره کرد. از دیگر موارد قابل توجه شرایط مکانی که داربست باید اجرا شود، تجهیزات مکانیکی جهت کمک به اجرا و برپا کردن داربست، کاری که قصد انجام آن روی داربست را دارید مانند نقاشی، بنایی، سقف کاذب و … آب و هوا، موانع، نصب حفاظ، حفاظت از فردی که داربست را نصب می کند و … در نظر داشتن تمام این موارد به شما کمک میکند که بهترین نوع داربست را برای کار مورد نظر خود انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام نصب داربست فلزی:

بسیاری از مشکلات و حوادث ناشی از داربست بندی در زمان نصب آن رخ می کند بنابراین هنگام نصب و اجرای داربست باید بسیار دقت کنید و تمام موارد ایمنی را رعایت کنید. بارگذاری بیش تر از توان و ظرفیت داربست موجب خم شدن و خراب شدن داربست می­شود که این مورد معمولا در کارهای بنایی و ساختمان سازی رخ میدهد چرا که مواد و مصالح مورد نیاز روی داربست قرار می­گیرد. فاصله درست و اصولی را با کابل­های برق حفظ کنید و داربست­ها را با فاصله از کابل و سیم برق موجود در محل نصب و اجرا کنید. از تکان دادن و حرکت داربستی که کارگر روی آن قرار دارد پرهیز کنید. برای حفظ جان و امنیت بیشتر و جلوگیری از حادثه احتمالی کارگران باید از طناب محکم استفاده کنند. برای نصب و برپا کردن داربست باید از افرادی که در این زمینه ماهر هستند کمک بگیرید. هنگام برداشتن و جمع کردن داربست نیز پس از اتمام کار رعایت کردن موارد ایمنی بسیار ضروری است.

سخن پایانی

سایت داربست چی با ارائه داربست­های فلزی با کیفیت و ایمن و همچنین افراد متخصص در این زمینه جهت نصب و اجرای داربست­ها بهترین گزینه برای اجاره داربست در تهران است. برای اجاره داربست فلزی در تهران می­توانید به سایت داربست چی مراجعه کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.