جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • انواع روش های زیبایی دندان و همه چیز درباره ی لبخند هالیوودی
    05 مهر 1401 - 3:54
    شناسه : 207347
    0

    اصلاح طرح لبخند در هر سن و سالی می تواند انجام شود و حتی در سنین بالا و پیری هم راه کارهای زیبا سازی دندان وجود دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت که قبل از اجرای هر راهی که جنبه ی زیبایی دارد اول باید مشکل آن دندان از لحاظ سلامت حل شود. لبخند هالیوودی همان اصلاح طرح لبخند به روش اصولی است. در این مقاله با هم راه های مختلف داشتن طرح لبخند هالیوودی را بررسی می کنیم .

    پ
    پ

    در گذشته حوزه دندانپزشکی عموما جنبه ی درمانی داشت اما امروزه با توجه به اینکه داشتن دندان های زیبا یکی از معیار های جذابیت در چهره به شمار می آید دندان پزشکی از جنبه ی زیبایی هم پیشرفت های زیادی کرد. دهه های پیش وقتی صحبت از اصلاح زیبایی دندان ها می شد فقط ارتودنسی در ذهن ها شکل می گرفت که دندان ها را منظم می کرد .اما در سالهای اخیر زیبایی دندان هم شامل موارد زیادی می شود که علاوه بر منظم کردن دندان ها ،اندازه و رنگ آنها هم تغییر می کند که از جلمه این موارد میشود ونیر کامپوزیت دندان ، لمینت دندان و همچنین ایمپلنت دندان را نام برد..

    اصلاح طرح لبخند در هر سن و سالی می تواند انجام شود و حتی در سنین بالا و پیری هم راه کارهای زیبا سازی دندان وجود دارد. البته باید این نکته را در نظر داشت که قبل از اجرای هر راهی که جنبه ی زیبایی دارد اول باید مشکل آن دندان از لحاظ سلامت حل شود. لبخند هالیوودی همان اصلاح طرح لبخند به روش اصولی است. در این مقاله با هم راه های مختلف داشتن طرح لبخند هالیوودی را بررسی می کنیم .

    word image 207347 1 - انواع روش های زیبایی دندان و همه چیز درباره ی لبخند هالیوودی -

    دندان پزشکی زیبایی چیست؟

    در علم نوین دندان پزشکی شاخه ای برای زیبایی شناختی دندان ها شکل گرفته. متخصص دندانپزشک زیبایی با استفاده از علوم جدید زیبا سازی و تکنیک های جدید برای شما یک طرح لبخند زیبا و ایده آل می سازد. ۲ رشته ی تخصصی دیگر در دندان پزشکی هم هست که خیلی به دندانپزشکی زیبایی نزدیک است و عبارتند از: ارتودنسی و پروتز دندانی.

    انواع روش های زیبایی دندان

    1. کامپوزیت ونیر
    2. لمینت دندان
    3. ایمپلنت دندان
    4. روکش دندان
    5. جراحی زیبایی یا لیفت لثه
    6. ارتودنسی
    7. بلیچینگ دندان
    8. بریج دندان

    word image 207347 2 - انواع روش های زیبایی دندان و همه چیز درباره ی لبخند هالیوودی -

    روش های ایجاد لبخند هالیوودی

    ۱_ کامپوزیت ونیر :

    کامپوزیت روشی است که بیشترین طرفدار را دارد و برای دندان های جلویی که موقع خندیدن مشخص می شود استفاده می شود .با استفاده از کامپوزیت فرم دندان ها توسط مواد مخصوص مناسب سازی می شود. و به وسیله ی لایت کیور به استحکام لازم می رسد. سپس با ابزار های مخصوص دندان پزشکی ایرادات آن رفع و صیقل داده می شود تا صاف و براق شود. معمولا کامپوزیت را در اکثر دندان پزشکی ها انجام می دهند و نیاز به تخصص خاصی ندارد اما مهارت دندان پزشک در این زمینه مهم است که بتواند دندان ها را به شکل طبیعی فرم دهد تا کاملا شبیه به دندان اصلی باشند.

    کامپوزیت ها رنگ های مختلفی دارند که بیمار می تواند با توجه به سلیقه ی خود برای میزان سفیدی آن تصمیم بگیرد. همچنین کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی ارزان تر است. ویژگی خوبی که نسبت به لمینت دارد این است که برای قرار دادن آن نیازی نیست دندانهای اصلی تراشیده شوند مگر آن که دندان خیلی بزرگ باشد و یا فرم خیلی ناقصی داشته باشد. کامپوزیت ها در صورت آسیب دیدن مثل لب پر شدن و یا شکستگی قابل ترمیم هستند و در یک جلسه هم نصب آن انجام می شود. همچنین با استفاده از مواد کامپوزیت می توان دندان های خالی را هم پر کرد.

    ۲_ لمینت دندان :

    جنس این لمینت ها از سرامیک است اما کیفیت های مختلفی دارند که با توجه به کیفیت ، قیمت آن هم تغییر می کند. در لمینت سرامیکی قسمتی از دندان اصلی توسط دندان پزشک تراشیده می شود و بعد قالبگیری می شود. قالب مورد نظر به لابراتوار فرستاده میشود تا لمینت ها دقیقا با توجه به ساختار دندان های شما ساخته شوند. بعد از آن روی دندان گذاشته و اگر ایرادی داشته باشد دندان پزشک آن را رفع می کند و اگر مشکلی نباشد با استفاده از مواد مخصوص آن را می چسبانند

    لمینت ها نسبت به کامپوزیت مقاوم تر هستند در برابر لکه و آسیب و همین طور دوام بیشتری دارند حدودا دو برابر کامپوزیت ها طول عمر دارند. لمینت ها هم رنگ های مختلفی دارند و به علت ظرافت بیشتر شبیه به دندان طبیعی هستند .گران تر از سایر روش ها هستند و همین طور در صورتی که بشکند قابل ترمیم نیست و باید تعویض شود.

    ۳_ ایمپلنت دندان :

    وقتی دندانی کاملا از دست می رود و دیگر قابل ترمیم نیست می توان از ایمپلنت ها برای جایگزینی آن استفاده کرد .مخصوصا اگر دندان های جلویی باشد که در ظاهرفرد هم بسیار موثر است. ایمپلنت ها صرفا برای زیبایی نیستند و هدف اصلی آنها جایگزین کردن دندانی سالم برای راحت جویدن غذا ،رفع مشکل تکلم و حتی جلوگیری از تغییر فرم استخوان فک است .این روش جایگزین دندان مصنویی شده که بسیار زیبا تر و دائمی و ثابت هستند .

    ۴_ روکش دندان :

    روکش ها هم نوعی وسیله برای زیبا سازی دندان هستند. و برای خرابی ها دندان وسیع تر کابرد دارند. البته که به زیبایی ونیر ها نیستند اما از لحاظ قیمت بسیار مناسب تر هستند و سطح بیشتری را می پوشانند.

    ۵_ جراحی زیبایی یا لیفت لثه :

    اصولی است که در ایجاد طرح لبخند اهمیت زیادی دارد فرم لثه است .باید بین لثه و دندان ها هماهنگی ایجاد شود. بنابراین در این روش برای اصلاح لثه ممکن است قسمت اضافی آن برداشته شود و یا اینکه کوتاه شود و یا کشیده شود و با توجه به نظر دندان پزشک زیبایی تغییرات مختلف داده شود . تغییر فرم آن مشکل خاصی ایجاد نمی کند و به وسیله ی لیزر به راحتی انجام می شود.

    ۶_ ارتودنسی :

    ارتودنسی روشی است که بیشتر برای نوجوانان و کسانی که هنوز دندان هایشان در حال رشد است کاربرد دارد و به راحتی می توان برای این افراد دندان ها را تغییر داد و نظم و چینش مناسب را بر قرار کرد. برای بزرگسالان احتیاج به زمانی خیلی طولانی تر دارد به همین دلیل بزرگسالان معمولا از روش های دیگر استفاده می کنند.با استفاده از سیم ها و اتصالات مخصوص دندان ها را می کشند و تحت فشار قرار می دهند تا به مرور مرتب شوند.

    ۷_ بلیچینگ دندان :

    این روش هم جزو پر طرفدار ترین روش ها برای زیبا سازی دندان ها است.به این دلیل که این روش برای سفید کردن دندان ها است و سفیدی دندان بسیار در زیبایی و لبخند موثر است.در این روش با استفاده از مواد شیمیایی مخصوص دندان ها را سفید می کنند. این مواد معمولا شامل پراکسید هیدروژن و پراکسید کاربامید است. به این صورت که این مواد را روی دندان می زنند و سپس با نور و حرارت لیزر باعث می شود تا اثر خود را بگذارد.

    این روش علاوه بر مطب در خانه هم انجام می شود. تفاوت آن در این است که در مطب در یک جلسه انجام می شود ولی در خانه ممکن است حدود یک ماه هم زمان ببرد. روش خانگی آن هم به این صورت است که قالب مخصوصی متناسب با دندان ها را تهیه می کنید و در آن ماده ی مخصوص را می ریزید و موقع خواب بعد از مسواک زدن آن را در دندان های خود قرار می دهید و حدود ۲۰ دقیقه صبر می کنید سپس آن را خارج کرده و شستشو می دهید.هر شب این کار را انجام می دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید .

    ۸_ بریج دندان :

    بریج هم نوعی جایگزینی دندان از دست رفته است. اما تفاوت آن با ایمپلنت در این است که ایمپلنت با جراحی انجام می شود ولی بریج نیاز به جراحی ندارد .در صورتی از بریج استفاده می شود که نتوان از ایمپلنت استفاده کرد. زیرا برای ایمپلنت نیاز هست که پایه ای در استخوان فک کاشته شود .اما افرادی هستند که استخوان فک آنها بسیار ضعیف است و توانایی تحمل پایه ی ایمپلنت را ندارد.

    در این روش از دو دندان مجاور به عنوان پل ارتباطی برای گذاشتن دندان در فضای خالی استفاده می شود. اگر دو دندان مجاور هم نیاز به روکش داشته باشند که بریج گزینه ی بسیار مناسبی است. انجام ایمپلنت هم زمان زیادی لازم دارد و کسانی که نمی توانند مدت طولانی صبر کنن هم بریج گزینه ی مناسبی است.

    از اینکه این مقاله را مطالعه کردید از شما سپاس گذاریم و امیدواریم کمکی در جهت حفظ سلامتی شما کرده باشیم. برای دریافت مشاوره رایگان با مطب خانم دکتر عطیه تقوایی تماس بگیرید .

    آدرس : شریعتی ، بالاتر از سه راه یخچال رو به روی مترو قلهک ، جنب خانه درسا ، پلاک ۱۴۹۵ ، طبقه سوم ، واحد۱۳

    شماره تماس : ۰۲۱۲۲۶۴۳۵۶۸

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.