×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

در سال‌های اخیر افزایش سرعت در ساخت و ساز به یکی از مسائل مهم ساختمان سازی تبدیل شده است، زیرا در بعضی از موارد با افزایش سرعت ساخت، هزینه‌های آن تا حد خوبی کاهش می‌یابد. برای همین مدیران پروژه و سازندگان ساختمان می‌توانند از روش‌های مدرن، نوین و تجهیزات پیش ساخته استفاده کنند. در ادامه با تعدادی از این روش‌های نوین ساختمان سازی آشنا خواهیم شد پس با ما همراه باشید.

word image 207472 1 - افزایش سرعت ساختمان سازی با روش‌های نوین - ساخت و ساز

روش‌های جدید و مدرن ساختمان سازی

بعد از برنامه ریزی برای پروژه حال باید به سراغ روش‌های جدید و مدرنی که باعث افزایش سرعت در ساخت و ساز می‌شوند برویم زیرا افزایش سرعت در ساخت و ساز و صرفه جویی در وقت با کاهش هزینه آن رابطه‌ای عکس دارد. استفاده از روش‌های مدرن دارای مزیت‌هایی چون ایجاد بقایی با کیفیت، صرفه جویی در زمان، استفاده از نیروی انسانی کمتر و… می‌باشد. حال می‌خواهیم تعدادی از این روش‌های مدرن را با هم بررسی کنیم:

حجم ساختاری سه بعدی

تکنولوژی‌ ساختار سه بعدی در کارخانه با استفاده از روش‌های مختلف و مصالح ساختمانی کنترل شده و تولید می‌شود. این واحد‌های مختلف، بلوک‌های ساختاری پایه یا نهایی پس از تکمیل شدن به وسیله امکانات، تست شده و به بخش مونتاژ انتقال می‌یابند. این بلوک‌ها خواص بتنی چون بازدارنده آتش، مقاومت به صدا، توده حرارتی را دارا هستند که به سرعت در محل نصب می‌شوند.

word image 207472 2 - افزایش سرعت ساختمان سازی با روش‌های نوین - ساخت و ساز

استفاده از فناوری دو جداره

در این روش از دو دیوار مجزا استفاده می‌شود که در فاصله معینی از هم جدا، در محل مورد نظر نصب و ثابت می‌شوند همچنین پس از نصب فاصله موجود در بینشان را به وسیله بتن پر می‌کنند. این روش یکی از مدرن‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مدرن ساخت و ساز است.

فونداسیون های بتنی پیش ساخته

برای افزایش ساخت و ساز فونداسیون‌های بتنی را در کارخانه می‌ریزند ، سپس به محل می آورند و با شمع های بتنی مخصوص تقویت می‌کنند که این فونداسیون‌ها باعث کاهش گودبرداری ، افزایش بهره وری و کیفیت می‌شود.

روش استفاده از سقف وافل

یکی دیگر از روش‌های جدید و نوین در ساختمان سازی اجرای سقف وافل می‌باشد که با استفاده از قالب‌های پلاستیکی یک طرفه و دو طرفه انجام می‌پذیرد. در سال‌های اخیر به دلیل مزایای فنی واقتصادی اجرای این سقف در جامعه مهندسین و سازنگان ساختمان توجه ویژه‌ای پیدا کرده است. سقف وافل بدون نیاز به تجهیزات و یا تکنیک خاص و با سرعت در محل و برروی سازه بتنی ساخته می‌شود.

word image 207472 3 - افزایش سرعت ساختمان سازی با روش‌های نوین - ساخت و ساز

تجهیزات پیش ساخته به صورت صفحات تخت

این نوع از وسایل بیشتر دیوار و کف ساختمان‌ها هستند که در محل اصلیشان که کارخانه‌ها می‌باشد ساخته و سپس به محل نصبشان منتقل می‌شوند. به این نوع از ساخت و ساز ساخت دیوار‌های متقاطع ‌هم گفته می‌شود. همچنین ان محصولات به دلیل پیوستگی، نداشتن درز، سهولت و به صرفه بودن ساختشان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم قالب تونلی شکل

در این سیستم تونلی که دارای ساختار سلولی با الگو‌های تکراری است به این گونه می‌باشد که در یک روز دیوار‌ها یا واحد‌های یکپارچه ساخته می‌شوند. با استفاه از قالب‌های یکپارچه، بتن و سرعت عمل کاری بالا به راحتی به وسیله تجهیزات کارخانه‌ای تولید و با استفاده از جرثقیل برای ساخت اسکلت ساختمان به محل مقرر منتقل می‌شوند. همچنین می‌توانید برای خرید قالب‌های وافل به سایت بنیتک مراجعه نمایید.

استفاده از پایه های پیش ساخته

برای استفاده از پایه‌‌های پیش ساخته و ساخت سریع آن‌ها از واحد‌های بتنی که در کارخانه تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند استفاده می‌شود. هنگام استفاده از این روش حتی در شرایط آب و هوایی نامناسب می‌توان میزان فعالیت حفاری را به حداقل رساند. همچنین مصالح ساختمانی مرتبط با پایه و شمع های بتونی مرتبط با یکدیگر دارای استحکام لازم می‌باشند.‍

روش ساخت بتن ترکیبی

بتن ترکیبی روشی آسان است و مزایای پیش ریخته گری بتن در محل مورد نظر ساختمان، کیفیت را بهبود و زمان تحویل ساخت و ساز را افزایش می‌دهد و همچنین هزینه‌های ساخت و ساز کاهش خواهد یافت.

استفاده از مصالح ساختمانی نازک

در این تکنیک از مقدار ملات کمتری استفاده می‌شود بطوری که عمق ملات مصرفی از ۱۰ میلیمتر به ۳ میلیمتر کاهش می‌یابد. بنابراین می‌توان ملات مورد نظر را با سرعت و بهره وری افزایش یافته در پانل‌های دیواری و دیگر استفاده کرد. برای بالا بردن کارایی ساخت و ساز از بلوک‌های بتنی بزرگ که هزینه‌ها را به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد استفاده می‌شود.

word image 207472 4 - افزایش سرعت ساختمان سازی با روش‌های نوین - ساخت و ساز

روش قالب سازی عایق بتنی(ICF)

در این روش از بلوک‌های پلی استایرن که دارای دیواره‌های دو قلو می‌باشد استفاده می‌کنند. این دیواره‌ها که در قالب ساخته شده با کیفیت بالا، مخلوط آماده و بتن کارخانه آماده می‌شوند به افزایش سرعت برای ایجاد ساخت دیوار ساختمان‌ها کمک می‌کنند. در هنگام استفاده از این روش فرایند ساخت و ساز ساختمان، هرگونه خطا و شکست عاری می‌باشد ساختار حاصل از آن، سطح بالایی از عایق صوتی و حرارتی را دارا است.

جمع بندی

با مطالعه قسمت فوق با روش‌های مدرن در ساخت و ساز آشنا شده‌اید که کمک بسیاری در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها خواهد داشت. پس اگر خودتان یا افرادی در اطرافیانتان می‌باشند که در کار ساخت و ساز هستند برای افزایش سرعت ساخت و تحویل آن می‌توانید از این روش‌های مدرن استفاده نمایید.

منبع : https://benytech.com/

شماره تماس دفتر: ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۱ – ۰۲۱۲۲۳۰۳۰۸۲

ارتباط با مدیر فروش: ۰۹۱۲۹۲۷۳۵۱۵

آدرس : تهران، سهروردی شمالی،خ شهید قندی،خ بیستم، پلاک ۵، واحد ۹

  1. نوشین

    مقاله کاربردی و خوبی بود، ممنونم

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.