×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

کشک مایع پاستوریزه در اصل یک محصول لبنی محلی است که طرز استفاده آن بر روی پاکت ذکر شده است در یک دهه اخیربه صورت فراوری شده هم تولید گردیده. این محصول در گذشته به صورت سنتی ساییده وبه مصارف خانگی می رسیده ولی امروزه به دلیل ویژگیهای خاص ان تبدیل به یک ماده غذایی پرارزش در ایران وجهان شده است. برای تهیه کشک مایع و جامد با کیفیت بالا کافی ست با مشاوران آراد برندینگ تماس حاصل فرمایید.

word image 207509 1 - کشک مایع محلی پاستوریزه -

از ویژگی های دیگر کشک پاستوریزه مایع در مقایسه با سایر محصولات لبنی مانند ماست و شیر می توان به ماندگاری طولانی تر آن نسبت به سایر مواد لبنی اشاره کرد کشک یک ماده غذایی اشتها آور است به همین دلیل برای تهیه غذای کودکان بسیار کاربرد دارد ضمن این که سرشار از ویتامین های گروه ب و انواع ویتامین ها، کلسیم، منیزیم، فسفر و سایر مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن است و به تغذیه و رشد کودکان بسیار کمک می کند.

افراد مسن که حفظ تراکم استخوان و مقوی بودن تغذیه و حفظ سلامت دستگاه گوارش برای شان اهمیت دارد , استفاده از کشک مایع و جامد در غذاهای مختلف مانند آش کشک بادمجان و حلیم بادمجان و سایر غذاهای محلی کاربرد دارد.

کشک مایع پاستوریزه

روش تولید کشک مایع پاستوریزه و سنتی تولید کشک مایع سنتی به دو صورت انجام میشود: ۱- کشک های سنتی که در مناطق مختلف کشور توسط مناطق بومی تولید وخشک شده را جمع آوری وسپس آسیاب کرده و سپس با اضافه نمودن آب وسایر افزودنی های مجاز آنرا پاستوریزه وبسته بندی می نمایند.

۲- کشک سنتی را بصورت خشک پس از شستشو در پاتیل چرخانی ریخته وآب اضافه می نمایند ودر نتیجه کشک خشک در این پاتیل به کمک تیغه همزن که در وسط ان نصب شده ساییده شده وتبد یل به کشک مایع غلیظ میگردد و محصول این روش، کشک ساییده سنتی است که در مرحله بعدی پاستوریزه شده و بسته بندی می گردد.

word image 207509 2 - کشک مایع محلی پاستوریزه -

نکته :کشک ساییده سنتی پاستوریزه از با کیفیت ترین محصولات کشک موجود در بازاراست چون خامه وچربی طبیعی موجود در آن باعث غنی بودن آن از انواع ویتامین های محلول در چربی ودرصد بسیار بالای کلسیم وفسفر وپروتئین می باشد.

پاستوریزاسیون کشک مایع سنتی کشک سنتی بدلیل بومی بودن مواد اولیه آن با وجود غنی بودن ازدرصد بالای بار میکروبی برخوردار است که حساسیت بر روی پاستوریزه وهموژنیزه نمودن آنرا دو چندان می نماید.

در کارخانجات تولید کشک سنتی پس از انکه کشک ساییده مایع اماده شد،آنرا به دستگاه پاستور منتقل و به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۷۲ درجه سلسیوس حرارت داده تا محصول پاستوریزه گرددسپس کشک سرد می گردد وتبدیل به کشک با غلظت زیاد می شود ونهایتا محصول بسته بندی می گردد.

کشک مایع محلی

از آنجایی که کشک مایع محلی یک محصول لبنی کم چربی است و در عین حال که سرشار از کلسیم و پروتئین و سایر مواد مقوی می باشد و با حجم کم , اما با ارزش غذایی بسیار بالا در دسترس است.

خاصیت سیر کنندگی کشک مایه باعث جلوگیری از افزایش وزن می شود , به همین دلیل ورزشکاران و بدنسازان که برای ساخت عضلات جدید نیاز به پروتئین دارند , با مصرف این ماده کم حجم که ۷۵ درصد آن پروتئین است, برای حفظ و ساخت عضلات خود به آن نیازمندند.

word image 207509 3 - کشک مایع محلی پاستوریزه -

افراد مسن که حفظ تراکم استخوان و مقوی بودن تغذیه و حفظ سلامت دستگاه گوارش برای شان اهمیت دارد , استفاده از کشک مایع و جامد در غذاهای مختلف مانند آش کشک بادمجان و حلیم بادمجان و سایر غذاهای محلی کاربرد دارد. استفاده از کشک برای افراد مسن ضروری است , زیرا با افزایش سن عضلات تحلیل می روند و تراکم استخوان آنان کم می شود و با مصرف کشک که حاوی آمینو اسیدهای ضروری بدن هستند به حفظ استخوان ها و توده های عضلانی بدن شان کمک میکنند.

کشک در درخشندگی پوست و رفع شوره سر نیز موثر است کشک به صورت مایع در غذا استفاده می شود و آن را لذیذ و خوشمزه می کند کشک به صورت ماده خشک به اشکال مختلف گرد , مثلثی , رشته‌ ای و گاهی همراه با قره قروت سفید در دسته تنقلات قرار می گیرد و یک میان وعده مناسب برای همه گروه های سنی می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.