سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • دانستنی های جالب از بتن به نقل از مانیسیل که همه باید بدانند
    10 مهر 1401 - 14:38
    شناسه : 207646
    0

    بتن یک اختراع شبیه سازی شده مبتکرانه است که به طور گسترده به عنوان مصالح ساختمانی در فناوری ساخت و ساز استفاده می شود. بتن یک ماده سخت توده جامد است که از سنگدانه های درشت و ریز، آب، مواد اتصال دهنده و مواد افزودنی تشکیل شده است. بر اساس نسبت های اختلاط این مواد، کیفیت و سختی سازه های بتنی شکل می گیرد.

    پ
    پ

    بتن به دلیل دوام، کارایی و مقاومت به طور گسترده ای در سازه های زیرزمینی، ساختمان های مرتفع و جاده های بتنی استفاده می شود. سنگدانه های ریز عموماً ماسه ریز هستند، در حالی که سنگدانه های درشت مخلوطی از تراشه های آجر و خرده سنگ هستند. بناهای تاریخی در مناطق رومی نمونه های عالی از معماری رومی و مهارت های مهندسی پیشرفته آنها هستند. بتن ها از ترکیب توفا، آجرهای شکسته، آهک، سنگ مرمر، پپرینو و مخلوطی از سنگ پا و ملات، آب شور و خاکستر آتشفشانی استفاده کردند. این مواد دوام و استحکام بالایی را به سازه ها می دهند. پس در ادامه مطلب به جزئیات این ماده محبوب در انواع ساخت و سازها می پردازیم.

    images 1664690641 - دانستنی های جالب از بتن به نقل از مانیسیل که همه باید بدانند -

    ترمیم کننده بتن

    در ساختمان های تجاری و مسکونی، بتن نقش بسیار زیادی در ظاهر، ساختار و پایداری ساختمان شما دارد. هنگامی که بتن آسیب می بیند، توانایی آن برای حمایت از ساختمان شما ضعیف می شود. این یک دلیل بزرگتر برای نگرانی ساختمان های تجاری است زیرا آنها معمولاً بزرگتر از املاک مسکونی هستند. با این حال، آیا می دانستید که بتن آسیب دیده می تواند بر خواص عایق بودن ساختمان شما نیز تأثیر بگذارد؟ ترمیم کننده بتن به سادگی می تواند فرآیند ترمیم بتن قدیمی و آسیب دیده را انجام دهد. ترمیم کننده بتن به بازگرداندن آن به ظاهر اولیه کمک می کند و می توان از این فرآیند در پیاده روها و معابر نیز استفاده کرد. با این حال، بین تعمیر بتن و ترمیم کننده بتن تفاوت وجود دارد. در حالی که تعمیر بتن آسیب دیده ممکن است مشکلات ساختاری بتن را برطرف کند، اما به زیبایی شناسی توجه زیادی نمی کند. با ترمیم کننده بتن، هر دو مزیت را دریافت می کنید.

    یکی از بزرگترین مزایای ترمیم کننده بتن این است که هزینه کمتری نسبت به ساخت و ساز جدید دارد. با وجود این، ترمیم کننده بتن هنوز ظاهری به شما می دهد که بتن کاملاً جدید در ساختمان خود دارید. همراه با بهبود ظاهر کلی، ترک هایی که مشکلات سازه ای بودند را ترمیم می کند. با توجه به هزینه ارزان‌تر، برای کسب‌وکارها راحت‌تر می‌شود که در تعمیرات بتن در هنگام انجام ترمیم بمانند. این امر مانع از آن می شود که مشکلات از کنترل خارج شوند و مشتریان و کارمندان خود را در معرض خطر قرار دهند.

    همانطور که می دانید عایق های نصب شده به درستی ساختمان را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگه می دارد. دلیل این کار این است که اجازه نمی دهد هوا از دیوارها یا سقف خارج شود. اگر بتن آسیب دیده باشد، هوا آزادانه به داخل و خارج ساختمان شما عبور می کند و خاصیت عایق بودن آن را تضعیف می کند. و به همین دلایل، ترمیم کننده بتن اجازه نمی دهد هوا از طریق ترک های کف خارج شود.

    images 1664690644 - دانستنی های جالب از بتن به نقل از مانیسیل که همه باید بدانند -

    روان کننده بتن

    با توجه به اثرات گسترده این افزودنی در استفاده از بتن، ظهور روان کننده های بتن تا حد زیادی به عنوان سومین انقلاب در تکنولوژی بتن اعلام شد. مصرف آب با افزودن روان کننده بتن کاهش می یابد. علاوه بر این، روان کننده بافت و چقرمگی بتن را افزایش می دهد و به دلیل وجود آن، به بخش مهمی از مصرف سیمان تبدیل شده است. روان کننده ها موادی هستند که به عنوان مواد افزودنی برای بهبود سیالیت یا اثربخشی خمیر سیمان در بتن قرار می گیرند. همچنین می توان از آنها برای بهبود ویژگی های کارایی قوام بتن جدید یا اولیه استفاده کرد. از آنجا که آنها بتن را با کارایی یکسان در نسبت آب به سیمان کمتر تولید می کنند، روان کننده های بتن به عنوان کاهنده آب نیز شناخته می شوند. در نتیجه، روان کننده بتن به تولید مخلوط بتن با محتوای آب ثابت و دوام عالی کمک می کنند.

    هنگامی که روان کننده ها با بتن استفاده می شوند، مزایای زیادی دارند و می توانند مصرف آب را تا حد زیادی کاهش دهند. علاوه بر این، روان کننده بتن محتوای هوای سیمان را کاهش می دهند که باعث تقویت و محافظت بهتر ساختار می شود. توجه به این نکته ضروری است که سوپر روانکارها می توانند مصرف آب را تا 30 درصد یا بیشتر در مقایسه با روانکارهای استاندارد کاهش دهند، که فقط می توانند تا 15 درصد مصرف آب را کاهش دهند. روان کننده های بتن کاربردهای مختلفی دارند که مهمترین آنها ساخت سازه های بتنی است. روان کننده بتن نیز به راحتی برای خرید آنلاین در چندین مکان در دسترس است، به خصوص اگر در مقادیر زیاد خریداری کنید. اینکه برای چه کاری از روان کننده استفاده می کنید، میزان استفاده شما را تعیین می کند.

    گروه تخصصی عایق بندی سازه و ارائه دهنده محصولات مانیسیل

    بتن، یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی ساخت بشر است. این ماده بعد از آب، بیشترین استفاده را روی کره زمین دارد. بتن‌های معمولی از ترکیب آب، سیمان و سنگدانه با نسبت‌های مشخص ساخته می‌شود. البته به منظور تغییر خواص بتن در برخی از موارد، افزودنی‌های مختلف نیز در ترکیب بتن مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع کاربرد، پایداری، مقاومت و هزینه مناسب بتن، آن را به یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در دنیا تبدیل کرده است .گروه تخصصی عایق بندی سازه مانیسیل یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات با هدف مشاوره، ارائه محصولات و اجرای تخصصی در زمینه های سیستم های نوین آب بندی سازه، ترمیم تخصصی بتن، تکنولوژی تزریق مواد شیمیایی جهت آب بندی و مقاوم سازی سازه های بتنی، کفپوش های صنعتی و محصولات شیمیایی ساختمان با بیش از 10 سال سابقه تخصصی فعالیت می نماید و محصولات خود را با بهترین کیفیت و قیمت مناسب به فروش می رساند. بنابراین شما هم میتوانید با دریافت محصولات و همچنین اجرای تخصصی در زمینه های مورد نیاز خود از گروه مانیسیل به سازه های خود کیفیت ببخشید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.