×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

امروزه سرمایه گذاری در فارکس بین مردم ایران با رشد قابل ملاحظه‌ای همراه شده است. به هرحال بازار فارکس بزرگ‌ترین بازار غیر متمرکز جهان است که حجم بالایی از نقدینگی و گردش مالی، به صورت لحظه‌ای در آن رخ می‌دهد. پس فاکتور اولیه برای اینکه به ما بگوید، محل خوبی برای سرمایه گذاری است را دارد. اگر از نحوه سرمایه گذاری صحیح و خطرات آن گذر کنیم، می‌خواهیم در این مطلب ببینیم که آیا می‌توان 5 دلیل قانع کننده را پیدا کنیم که بگوییم سرمایه گذاری در فارکس در سال 2022 کار عاقلانه‌ای است یا خیر! تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا کمی بیشتر وضعیت سرمایه گذاری در فارکس را برایتان شرح دهیم.

word image 207684 1 - 5 دلیل سرمایه گذاری در فارکس در سال 2022 - ارز دیجیتال

1- فارکس جایی است که پول در آن وجود دارد (گردش مالی بالا)

اولین اصل در سرمایه گذاری این است که در بازاری که انتخاب می‌کنید حجم نقدینگی یا پول کافی برای سود کردن وجود داشته باشد. اکثر کسب و کارها محدودیت‌هایی دارند مثلاً وقتی شما یک فروشگاه دارید حتی بهترین فروشگاه شهر، سود شما به جمعیت و وضعیت خرید آن شهر محدود می‌شود. میزان گردش مالی تقریباً مشخص و محدود است. اما فارکس محلی است که تمام بانک‌های بزرگ جهان، شرکت‌های سرمایه گذاری و … وجود دارند. آن‌قدر حجم پول آنجا بالاست که خرید فروش به صورت آنی و در کسری از ثانیه در حال انجام است. محلی هم که تا این حد نامحدود در آن پول وجود داشته باشد یعنی اینکه شما به همین میزان نامحدود می‌توانید در آن سود کنید. فقط باید راه درستش را بلد باشید. پس فاکتور مهم گردش مالی و میزان نقدینگی که یکی از مهم‌ترین فاکتورهای یک بازار مناسب است را می‌توانید در فارکس داشته باشید.

2- سود نامحدود در فارکس

در فارکس هیچ حداکثری وجود ندارد. در بیشتر کسب و کارها، برای سود کردن حدی وجود دارد اما فارکس یک بازار نامحدود است شما ممکن است با 100 دلار بتوانید در زمان کمی تا چند هزار دلار سود کنید. اگر از بحث آموزش و بلد بودن آن بگذریم، هیچ قانون یا فاکتوری وجود ندارد که سود شما را محدود کند. درصد سود نیز در فارکس بسیار بالاست. شما ممکن است بتوانید در یک روز چند برابر سرمایه خود را سود کنید. این مسئله است که بازار فارکس را به یک بازار جذاب برای افرادی که به دنبال ثروتمند شدن هستند تبدیل کند. پس فارکس بازاری است با عمق بسیار زیاد که به هیچ وجه سود شما در آن محدود نیست. هیچ‌گاه عدد سود شما را کسی نمی‌تواند محدود کند یا بگویید که مثلاً N درصد بیشتر نمی‌توانید سود کنید. این جذابیت مهمی است که فارکس در خود جای داده است.

3- امکان سرمایه گذاری در فارکس با مبالغ پایین

سرمایه گذاری در فارکس چه برای راه اندازی یک کسب و کار یا برای معامله کردن در بازارهای مختلف به خصوص بازارهای فیزیکی و سنتی نیاز به گذاشتن هزینه بالایی است. مثلاً در بازارهای مطمئنی مانند مسکن، خودرو و … که همیشه افزایشی است یا حتی راه اندازی یک کسب و کار کوچک، نیاز است شما سرمایه قابل توجهی را بگذارید. اما نکته جالب درباره فارکس این است که شما با یک سرمایه گذاری حداقلی مثلاً 100 دلاری نیز می‌توانید کارتان را شروع کنید. نکته جالبت تر اینکه این سرمایه را می‌توانید به راحتی بیشتر کنید، کارتان را سریع شروع کنید و چشم‌انداز مثبتی در آن داشته باشید. پس یکی از ویژگی‌های مهم سرمایه گذاری در فارکس این است که شما با حداقل سرمایه نیز می‌توانید وارد این بازار بسیار جذاب شوید. بسیاری از تریدرهای بزرگ جهان سرمایه‌های کوچک خود را کم کم رشد داده‌اند و امروز صاحب سرمایه‌های چند میلیون دلاری هستند که از اعداد بسیار کوچک آغاز شده‌اند.

word image 207684 2 - 5 دلیل سرمایه گذاری در فارکس در سال 2022 - ارز دیجیتال

4- ساعت کاری و روش کاری منعطف

همان‌طور که می‌دانید فارکس یک بازار 24 ساعته است که در طول شبانه روز باز است. این بسیار جذاب است. شما در هر نقطه جهان که باشید می‌توانید ساعت دلخواه معاملات خود را انتخاب کنید و در آن ساعت به معامله کردن به پردازید. هیچ دستور ساعتی وجود ندارد. نکته بعدی مهم این است که هیچ روش مشخص یا دستوری وجود ندارد. شما می‌توانید روش کارتان را نیز خودتان پیدا کنید. شما تصمیم می‌گیرید که چطور معامله کنید. پر ریسک، کم ریسک، زیاد، کم و … در واقع فارکس یک بستر جذاب و آزاد را برای شما فراهم کرده است. باقی کار به خودتان بستگی دارد و دست شما در این مسئله کاملاً باز است که چه‌کار کنید.

5- تکنولوژی در فارکس

یک نکته جذابی که معامله کردن و سرمایه گذاری در فارکس را بهتر از بسیاری از بازارها می‌کند، نقش تکنولوژی در آن است. فارکس یک کار راه دور است که شما در خانه خود در شرایط راحت می‌نشینید و از هرجای دنیا که باشید در کسری از ثانیه به این بازار دسترسی پیدا می‌کند.

word image 207684 3 - 5 دلیل سرمایه گذاری در فارکس در سال 2022 - ارز دیجیتال

نیاز نیست در مکان خاصی باشید، فقط یک اینترنت و کامپیوتر یا حتی موبایل برای شما کافی است. به همین راحتی به بازار دست پیدا می‌کنید و به همین راحتی هم پول و درآمدتان را از بازار برداشت می‌کنید. همچنین توسعه و گسترش معامله‌گری مدرن در فارکس به تکنولوژی وابسته است. مثلاً شما می‌خواهید یک اندیکاتور یا یک اکسپرت برای بهتر شدن روند معاملاتتان بسازید، پلتفرم‌های معامله گری فارکس مانند متاتریدر این امکان را به شما می‌دهد که به راحتی هرچه تمام‌تر این کار را انجام دهید. پس فقط کافی است که بخواهید تا بتوانید به راحتی سیستم معامله‌گری‌تان را گسترش دهید. همچنین این تکنولوژی در فارکس باعث شده تا همه چیز در این بازار به صورت کاملاً شفاف و عادلانه باشد و هرکسی در هرجای کره خاکی که وجود دارد به صورت یکسان به معاملات یک جفت ارز دسترسی داشته باشد.

نتیجه

احتمالاً با خواندن مقاله بالا به این فکر می‌کنید که آیا سرمایه گذاری در فارکس خوب است یا خیر! جواب این سؤال به خود شما بستگی دارد چون سرمایه گذاری یک امر شخصی است. هرچند که سرمایه گذاری به صورت کلی در بازارهای مالی بسیار خطرناک است اما از طرف مقابل هم باید گفت که اگر این کار را بتوانید به درستی انجام دهید، می‌تواند بسیار جذاب و شیرین نیز باشد. فاکتورهای مهمی در بازار فارکس وجود دارد که هر شخصی را به سرمایه گذاری در آن مجاب می‌کند. مانند 24 ساعته بودن ساعات کاری فارکس، عمق بسیار عظیمی که این بازار دارد، حجم پول بالای بازار فارکس، شفافیت و قانونمندی آن و همچنین تکنولوژی محور بودن بازار فارکس، کمک می‌کند که بهتر درباره سرمایه گذاری در بازار فارکس تصمیم بگیریم. پیشنهاد شخصی ما این است که فارکس یک محل مناسب برای سرمایه گذاری است به شرطی که همه نکات را برای حفظ سرمایه خود در نظر بگیرید. به طور خلاصه اگر می‌خواهید در یک بروکر فارکس سرمایه گذاری کنید بدانید که نباید در این بازار ریسک زیادی کنید، نباید به هیچ وجه کل سرمایه خود را وارد فارکس کنید، باید با احتیاط جلو بروید و مهم‌تر از همه آموزش‌های لازم در این زمینه را ببینید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.