سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41412 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • لیپوماتیک ساعت شنی و مراقبت های بعد از آن
    14 مهر 1401 - 15:18
    شناسه : 207883
    0

    بدن ساعت شنی محبوب ترین فرم بدن زنان در حال حاضر است. زنان تمایل دارند باسن پهن و کمر کوچکتر داشته باشند. متأسفانه از هر هزار زن تنها چند نفر به طور طبیعی بدن ساعت شنی دارد. بیشتر زنان فقط تا زمان ظهور جراحی ساعت شنی می‌توانستند آرزوی داشتن این بدن را داشته باشند. جراحی ساعت شنی که توسط جراح پلاستیک مشهور Dr. Wilberto Cortes طراحی شده است.

    پ
    پ

    word image 207883 1 e1665053303561 - لیپوماتیک ساعت شنی و مراقبت های بعد از آن - جراحی زیبایی

    بدن ساعت شنی محبوب ترین فرم بدن زنان در حال حاضر است. زنان تمایل دارند باسن پهن و کمر کوچکتر داشته باشند. متأسفانه از هر هزار زن تنها چند نفر به طور طبیعی بدن ساعت شنی دارد. بیشتر زنان فقط تا زمان ظهور جراحی ساعت شنی می‌توانستند آرزوی داشتن این بدن را داشته باشند. جراحی ساعت شنی که توسط جراح پلاستیک مشهور Dr. Wilberto Cortes طراحی شده است.

    جراحی ساعت شنی شامل چندین روش است. این جراحی شامل برداشت چربی از نواحی موضعی بدن شما از طریق لیپوساکشن و انتقال چربی به باسن است. لیپوساکشن کمر نیز بخشی از این عمل است. برای واجد شرایط بودن برای جراحی، باید چربی اضافی در بدن خود داشته باشید که بتوان از آن به عنوان برای تزریق به سایر نقاط بدن استفاده کرد.

    عمل لیپوماتیک ساعت شنی چگونه انجام می‌شود؟

    لیپوماتیک ساعت شنی یک عمل بزرگ است. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که توسط یک متخصص بیهوشی دارای مجوز انجام می شود. تحت بیهوشی عمومی قرار گرفتن به این معنی است که در طول عمل کاملاً خواب خواهید بود. شما چیزی در طول جراحی به خاطر نمی آورید و همچنین نمی توانید هیچ حرکتی در طول عمل انجام دهید. درد و ضربه جراحی را احساس نخواهید کرد.

    دوران نقاهت عمل لیپوماتیک ساعت شنی

    پس از جراحی، بیمار باید روند بهبودی را طی کند که می‌تواند تا چند هفته و حتی ماه ‌ها ادامه یابد. چربی تزریق شده به باسن شما حساس است، به این معنی که در صورت بی دقتی بیمار، آسیب می بیند. سلول های چربی حداقل به دو هفته نیاز دارند تا به صورت عروقی درآیند. در این مدت، بیمار باید از فعالیت های بدنی خودداری کند زیرا می تواند به سلول های چربی آسیب برساند. همچنین از خوابیدن به پشت و نشستن در 2 تا 3 هفته اول بعد از عمل خودداری کنید.

    در حالی که بیشتر بهبودی در 2-3 هفته اول پس از عمل رخ می دهد، بهبودی کامل می تواند شش هفته یا بیشتر طول بکشد. در طول شش هفته اول، باید از فعالیت ‌های شدید خودداری کنید. همچنین تا سه هفته بعد از عمل از رانندگی خودداری کنید. شما ممکن است بتوانید 2 تا 3 هفته بعد از عمل، کار کردن را از سر بگیرید، اما در محل کار به فعالیت های شدید فیزیکی نپردازید.

    مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک ساعت شنی

    استفاده از لباس های فشرده سازی: پس از جراحی ساعت شنی، بیماران ملزم به پوشیدن لباس های فشرده سازی و گن بعد از عمل لیپوماتیک هستند. این لباس ها برای نگه داشتن بدن فرم کانتور، کاهش تورم و جلوگیری از عفونت لازم هستند.

    سیگار کشیدن ممنوع: سیگار کشیدن برای سلامتی بسیار خطرناک است. بنابراین، برای افرادی که جراحی ساعت شنی انجام داده اند، خطرناک تر است. سیگار حاوی نیکوتین و مونوکسید کربن است که روند بهبودی را کند می کند.

    از فعالیت ‌های شدید خودداری کنید: انجام فعالیت‌ های بدنی پس از جراحی پلاستیک می‌تواند منجر به بهبود ضعیف زخم، خونریزی، عفونت، جابجایی ایمپلنت و زخم شود.

    خواب، استراحت و نشستن: اگر پس از انجام عمل جراحی ساعت شنی، نسبت به خواب، نشستن و استراحت بی توجهی کنید، ممکن است دچار مشکلات پزشکی شوید. بیمار باید از خوابیدن و نشستن روی باسن خودداری کند زیرا فشار می تواند باعث باز شدن برش ها شود.

    پیشگیری از عفونت: پس از جراحی ساعت شنی احتمال عفونت زیاد است. اجازه ندهید شخص دیگری غیر از کارکنان مجرب، برش ها و کبودی های شما را ببینند و دست بزند.

    پیروی از دستورالعمل پزشکان: پیروی از دستورالعمل های پزشک برای بهبودی پس از جراحی پلاستیک بسیار مهم است. اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنید، احتمال عفونت ممکن است افزایش یابد. در صورت بروز هر گونه مشکل فوراً با جراح خود تماس بگیرید.

    استفاده از داروها: به یاد داشته باشید که هیچ دارویی را بعد از جراحی بدون توصیه پزشک شروع به مصرف نکنید. مصرف داروها بدون نظر پزشک می تواند تهدید کننده زندگی باشد و همچنین می تواند منجر به نتایج زیبایی شناختی ضعیف شود.

    ماساژ بعد از عمل لیپوماتیک ساعت شنی

    یک ماساژور مجرب و ماهر می تواند در کاهش میزان التهاب پوست بعد از لیپوماتیک ساعت شنی موثر باشد. این ماساژهای ویژه به تخلیه مایع لنفاوی و کاهش تورم کمک می کند. دو ویژگی خاص در این ماساژ وجود دارد که می تواند به کاهش تورم در ناحیه جراحی کمک کند:

    • این ماساژ بر روی ناحیه سطحی پوست تمرکز می کند. در نتیجه باعث آسیب بیشتر به بافت های عمیق نمی شود.
    • هدف از این ماساژ عروق لنفاوی است و باعث برگشت مایعات لنفاوی به این عروق می شود.

    کاهش عوارض عمل لیپوماتیک ساعت شنی

    هر چند ساعت یکبار پیاده روی کنید:

    به محض بهبودی از بیهوشی عمومی، کادر پزشکی تحت نظر شما اصرار می‌کنند که از تخت بلند شوید و کمی راه بروید. راه رفتن بعد از عمل شکم ساعت شنی برای جلوگیری از تشکیل لخته خون مهم است.

    یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید:

    معمولا بیماران پس از انجام عمل جراحی با یبوست مواجه می شوند. با توجه به اینکه عمل شما روی دیواره شکم انجام شده است و طول برش شما قابل توجه است، باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید تا از عوارض بعد از عمل جلوگیری کنید. یعنی بهتر است روز عمل فقط سوپ و آب میوه تازه میل کنید و از صبح روز بعد گوشت بدون چربی و میوه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

    لباس های فشرده بپوشید:

    پوشیدن لباس های فشرده بعد از عمل شکم ساعت شنی اجباری است و این یکی از مهم ترین توصیه هایی است که جراح پلاستیک شما انجام می دهد. این بدان معناست که شما باید آن ها را بدون توقف برای چند هفته یا تا زمانی که پزشک بگوید بپوشید.

    از فعالیت های بدنی شدید خودداری کنید:

    حتی اگر بعد از عمل احساس خوبی دارید و حس می کنید حالتان خوب است، مهم است که از فعالیت های بدنی حداقل برای چند هفته یا حتی ماه ها اجتناب کنید. شما باید به محدودیت های فیزیکی بعد از عمل لیپوماتیک ساعت شنی توجه کنید. فعالیت ‌های ساده مانند بلند کردن چیزی از روی زمین می‌تواند منجر به از بین رفتن زخم یا سایر عوارض شود.

    با بدن کمی خمیده به جلو راه بروید:

    طول برش در مورد شکم ساعت شنی قابل توجه است. می تواند از یک استخوان لگن تا استخوان دیگر طولانی باشد. در طول دوره نقاهت، بیمار باید در اعمال فشار غیرضروری به زخم جراحی بسیار مراقب باشد. برای جلوگیری از این امر، توصیه می شود چند روز با بدن کمی خمیده به جلو راه بروید.

    از هیچ محصول یا دارویی برای نقاهت سریع تر به صورت خود سر استفاده نکنید:

    بعد از عمل شکم ساعت شنی، هر بیمار با سرعت خودش بهبود می‌یابد و هیچ راهی برای تسریع روند بهبودی با استفاده از محصولات خاص روی زخم‌ ها وجود ندارد. به شما توصیه می‌شود که هیچ کرم، ژل یا لوسیونی را روی برش‌ های جراحی که توسط جراح توصیه نمی‌شود، قرار ندهید.

    محل برش را تمیز و خشک نگه دارید:

    بسیاری از بیماران فکر می کنند که نمی توانند برای هفته ها دوش بگیرند یا محل زخم را تمیز کنند. این درست نیست. بیمار می تواند دوش بگیرد و همچنین به او توصیه می شود که محل برش را به طور مرتب تمیز کند تا از عفونت هایی که ممکن است رخ دهد جلوگیری شود. با این حال، مهم است که در نظر داشته باشید که محل برش باید همیشه تمیز و خشک نگه داشته شود.

    آب فراوان بنوشید:

    استفاده زیاد از آب بعد از هر نوع جراحی مهم است، به ویژه بعد از عمل شکم ساعت شنی. آب به متابولیسم شما کمک می کند تا در مدت کوتاهی پس از جراحی عملکرد طبیعی فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرد و همچنین به شما در روند بهبودی کمک می کند. از قهوه و سایر نوشیدنی های کافئین دار و همچنین الکل باید تا چند روز پس از عمل پرهیز کرد زیرا ممکن است کم آبی بدن را تشدید کند.

    به پهلو یا روی شکم نخوابید:

    بعد از عمل جراحی شکم ساعت شنی، مهم است که از خوابیدن روی شکم و پهلوها خودداری کنید. سلول های چربی که در طول عمل به باسن تزریق شده ‌اند، به زمان نیاز دارند تا با محیط جدید سازگار شوند. این معمولا چند هفته پس از عمل اتفاق می افتد.

    ورزش بعد از عمل لیپوماتیک ساعت شنی

    عمل لیپوماتیک ساعت شنی یک عمل بزرگ است که خطرات زیادی را به دنبال دارد و شامل استفاده از بیهوشی است. در طول این روش، برش هایی روی بدن زده می شود تا چربی برداشته شود.

    یکی از سوالات متداول بیماران این است که چه مدت بعد از عمل لیپوماتیک ساعت شنی می توانند ورزش کنند. به بیماران توصیه می شود حداقل به مدت 5 تا 6 هفته پس از عمل از ورزش خودداری کنند. شما باید قبل از انجام فعالیت های فیزیکی سنگین مانند ورزش، زمان کافی برای بهبودی و ریکاوری به بدن بدهید.

    بعد از 5 یا 6 هفته، می توانید ورزش را از سر بگیرید. با این حال، نباید تمرینات شدید را به طور ناگهانی شروع کنید. حتما به آرامی و با احتیاط پیش بروید. فشار ناگهانی روی برش ها می تواند باعث مشکلات سلامتی و زیبایی شود. با تمرینات کوچک و آسان شروع کنید و به تدریج تمرینات شدید را به برنامه خود اضافه کنید.

    جمع بندی

    عمل لیپوماتیک ساعت شنی یکی از پرطرفدار ترین روش های جراحی پلاستیک در جهان است. عمل جراحی ساعت شنی یک عمل سنگین محسوب میشود. جراحی ساعت شنی چندین روش دارد. این روش از طریق لیپوساکشن چربی های موضعی و انتقال آن به باسن انجام میگیرد.

    فراموش نکنید که انواع جراحی‌های پلاستیک، ترمیمی و زیبایی باید با ظرافت و دقت انجام شود تا نتیجه حاصل از آن طبیعی و مطلوب باشد. اگر قصد انجام هر کدام از جراحی های فوق را دارید، کار را به کاردان بسپارید. دکتر کامبیز ایزدپناه فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی یکی از بهترین‌ها در ایران می‌باشند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.