پنج‌شنبه, 6 اردیبهشت 1403 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41433 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2372×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی عوارض دارد؟
    17 مهر 1401 - 17:53
    شناسه : 208036
    0

    نتایج پایانی جراحی را می‌توان بلافاصله بعد از عمل مشاهده کرد اما برای کامل‌تر شدن آن حدود یک هفته زمان نیاز است تا عوارض جانبی بلفاروپلاستی مانند کبودی و تورم از بین برود. استفاده از این شیوه درمانی روند پیری را متوقف نخواهد کرد بلکه چشم‌ها را برای مدت‌های طولانی شاید سال‌ها جوان‌تر نشان می‌دهد.

    پ
    پ

    تکنیک‌های مورد استفاده برای درمان عوارض پیری از جمله از بین بردن چین و چروک‌های صورت و ایجاد تغیر در پوست روزانه در حال گسترش هستند. داشتن انتخاب مناسبی که بتواند به افراد در دستیابی به اهداف زیبایی خود کمک کند موجب کاهش عوارض و درمان بهتر شود. بوتاکس و بلفاروپلاستی دو روش با یک هدف مشترک اما رویکرد متفاوت در ایجاد پوستی صاف و شاداب هستند.

    بوتاکس و بلفاروپلاستی دو رویکرد متفاوت با هدف مشترک

    هر دو این شیوه‌های درمان زیبایی را می‌توان بر نواحی اطراف چشم مورد استفاده قرار داد. هر دو این تکنیک یک هدف مشترک یعنی از بین بردن چین و چروک و دستیابی به پوستی صاف و محکم را دنبال می‌کنند. هرچند بلفاروپلاستی از بوتاکس جامع‌تر و کامل‌تر است هر دو به جوانسازی اطراف چشم کمک شایانی خواهند کرد.

    بلفاروپلاستی

    بلفاروپلاستی یا جراحی پلک فوقانی از جمله روش‌های جراحی درمان زیبایی پلک است. این به معنای انجام لیفت کامل نیست بلکه با تغییر موقعیت و برداشتن بافت ظریف و سطحی اطراف چشم موجب می‌شود تا اطراف چشم جوان‌تر دیده شود. جراح زیبایی می‌تواند با انجام عمل بر روی هر دو پلک بالایی و پایینی، موقعیت مورد نظر را ایجاد کند.

    C:\Users ayanmarket\Desktop\Blepharoplasty.jpg

    برش‌های انجام شده می‌توانند در مکان‌هایی مانند خط مژه یا محل رویش مو‌ها صورت گیرد. این کار با هدف عدم ایجاد بافت زخم بر روی صورت انجام می‌شود تا پربی‌های اضافی موجود در بخش‌های بالا و پایین چشم‌ها برداشته شوند. وجود این چربی‌ها می‌تواند در زمان پیری با شل شدن و افتادگی پلک‌ها باعث ایجاد مکشلات دیداری و خستگی شده و حتی ظاهر فرد را خسته و ناراحت جلوه دهند، به همین دلیل می‌توان با جراحی بلفاروپلاستی به آسانی آن‌ها را برداشته و چشم‌ها را زیباتر کرد.

    نتایج پایانی جراحی را می‌توان بلافاصله بعد از عمل مشاهده کرد اما برای کامل‌تر شدن آن حدود یک هفته زمان نیاز است تا عوارض جانبی بلفاروپلاستی مانند کبودی و تورم از بین برود. استفاده از این شیوه درمانی روند پیری را متوقف نخواهد کرد بلکه چشم‌ها را برای مدت‌های طولانی شاید سال‌ها جوان‌تر نشان می‌دهد.

    از آنجایی که پلک از بخش‌های حساس چشم‌ها به شمار می‌آید، انجام جراحی بر روی آن نیاز به دقت و مهارت و هم چنین تجهیزات پیشرفته دارد. کلینیک ماه با بهره‌مندی از امکانات پیشرفته و دستگاه‌های استاندارد مطابق با آخرین تغییرات روز دنیا و به کارگیری متخصصان با تجربه موجب شده تا مراجعین با اطمینان کلینیک ماه را برای درمان خود انتخاب کنند.

    بوتاکس

    تزریق بوتاکس با توجه به میزان اثرگذاری بالایی که در مقابل چین و چروک و خطوط ریز و عمیق یک سوم بالایی صورت دارد به عنوان پرطرفدارترین تکنیک شناخته شده و به کار برده می‌شود. بوتاکس به عنوان یک عاملی که فلجی موقت را در عضلات و ماهیچه‌های ناحیه مورد نظر ایجاد می‌کند بر روی نواحی مانند خطوط اخم، پیشانی، نواحی اطراف چشم تأثیر به سزایی ایجاد می‌کند.

    استفاده از بوتاکس را نمی‌توان به صورت مستقیم بر روی چشم انجام داد. در این روش با تزریق بوتاکس در ماهیچه‌های پلک بالایی که موجب افتادگی و شل شدن ابرو‌ها شده‌اند، چین و چروک‌ها از بین رفته و چشم‌ها حالت زیباتری به خود خواهند گرفت. تأثیر مواد بر روی عضلات اطراف چشم و کاهش دامنه حرکات آن منجر به آزاد شدن پوست زیر ابرو شده و آن را صاف‌تر کرده و موجب می‌شود تا سفت‌تر به نظر آید. برای تثبیت درمان توصیه می‌شود این روش را هر ۴ تا ۶ ماه یکبار تکرار شود.

    مراقبت‌های بعد از بلفاروپلاستی

    همان طور که گفته شد بلفاروپلاستی با هدف‌ از بین بردن افتادگی و وجود پوست اضافی در ناحیه پلک چشم‌ها انجام می‌شود. هرچند چین و چروک‌های اطراف چشم کاهش پیدا می‌کنند اما نمی‌تواند از بروز خطوط جدید در آینده جلوگیری کند.

    برای دستیابی به نتیجه نهایی دلخواه و ماندگاری بالا در جراحی پلک نیاز است تا در دوران نقاهت نکاتی را رعایت کرد. برخی از آن‌ها عبارتند از:

    • عدم قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استفاده از عینک‌های آفتابی با رنگ بسیار تیره
    • پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین و با شدت بالا
    • افزایش ارتفاع بالشت به نحوی که سر بالاتر از سینه قرار گیرد در هنگام خواب و استراحت
    • انجام شست و شوی صورت به آرامی به خصوص نواحی اطراف چشم‌ها
    • به کار بردن عینک در صورت استفاده از لنز بیش از بلفاروپلاستی

    C:\Users ayanmarket\Desktop\بوتاکس-دائمی-چیست (1).jpg

    انجام بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

    تزریق بوتاکس باعث از حرکت افتادن عضلات و ماهیچه‌های اطراف چشم شده و همین امر از تولید چین و چروک و خطوط جدید جلوگیری خواهد کرد. با توجه به مراقبت‌های گفته شده در دوران نقاهت بلفاروپلاستی و اینکه این عمل زیبایی تنها برای درمان افتادگی پلک کاربرد دارد، می‌توان بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی را انجام داد. اما بهتر است در مورد مدت زمانی که می‌توانید پس از جراحی پلک تزریق را داشته باشید با پزشک معالج خود مشورت کرده و سپس این کار را انجام دهید.

    یادداشتی از کلینیک ماه

    چشم‌ها تأثیر به سزایی در زیبایی چهره افراد دارند، از این رو توجه به آن‌ها و درمان برخی موارد مانند افتادگی پلک‌ها، خطوط و چین و چروک اطراف آن‌ها موجب می‌شود تا چهره فرد جوان‌تر و زیباتر دیده شود. بوتاکس و بلفاروپلاستی یا جراحی پلک از جمله تکنیک‌های پر طرفدار در جواسنازی چشم‌ها به حساب می‌آیند. هرچند رویه هر دو با یکدیگر متفاوت است و یکی تهاجمی (بلفاروپلاستی) و دیگر غیر تهاجمی (بوتاکس) هستند اما هر دو یک هدف مشترک که زیباتر کردن چشم‌ها است را دنبال می‌کنند.

    انتخاب مرکز درمانی معتبر با نیرو‌های مجرب و تجهیزات مدرن می‌تواند تا مقدار بسیاری در نتیجه نهایی تأثیرگذار باشد. کلینیک ماه از جمله مراکز زیبایی تهران است که با انجام جلسه رایگان مشاوره به صورت حضوری و غیر حضوری به مراجعین این امکان را می‌دهد تا بتواند بهترین شیوه را انتخاب کند. علاوه بر این استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته در این کلینیک باعث می‌شود تا فرد با میزان عوارض کمتری مواجه شده و پس از گذشت مدت زمان کوتاه‌تری بتواند فعالیت های روزانه خود را انجام دهد.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.