×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر

word image 208112 1 - لکه بری فرش با روش های مدرن -

نحوه از بین بردن لکه بری فرش با روش های مدرن

فرش نرمی دلپذیر و گرمای بیشتری در زیر پا ایجاد می کند، اما همچنین می تواند کف شما را مستعد لکه کند. حتی یک خانه بدون بچه یا حیوانات خانگی مستعد ریزش یا لکه های گاه به گاه است که می تواند به سرعت در الیاف نفوذ کند و به یک لکه تبدیل شود.

تمیز کردن لکه های فرش ممکن است دلهره آور به نظر برسد، اما با تکنیک مناسب و راه حل های تمیز کننده، لکه های سرسخت به راحتی از بین می روند. مهم نیست که با چه نوع ریخته‌گری سر و کار دارید، روند از بین بردن لکه‌های فرش به طور کلی ثابت می‌ماند.

سه مرحله ساده که در زیر به آنها اشاره شده است را دنبال کنید تا روش اصلی حذف لکه فرش را بیاموزید. سپس نکات خاصی را در مورد از بین بردن برخی از رایج ترین لکه های فرش، از جمله شکلات، قهوه، خاک، شراب قرمز و غیره بخوانید. با استفاده از این نکات تخصصی، فرش شما به زودی بدون نیاز به قالیشویی حرفه ای، زیبا به نظر می رسد.

توضیحاتی درباره لکه بری فرش با روش های مدرن

شما خیلی سخت کار می‌کنید تا به میهمانان یادآوری کنید که کفش های خود را در بیاورند و از آوردن غذا به اتاق های فرش شده خود اجتناب کردید. و سپس این اتفاق افتاد: ریختن قهوه یا آبگوشت.

قبل از رسیدن به نزدیکترین بطری محلول تمیز کننده، به خاطر داشته باشید که بهترین محلول شستشوی فرش اغلب آب است. لکه را با یک پارچه سفید تمیز و کمی مرطوب پاک کنید.

اگر آب ساده کار نمی کند، به سراغ یک لکه بردار فرش یا محلول DIY بروید. بهترین لکه‌بر فرش متناسب با آنچه باعث ایجاد لکه شده است، طراحی می‌شود. این سه مرحله را دنبال کنید تا دقیقاً بدانید که چگونه لکه های فرش را تمیز کنید.

حذف مواد اضافی برای لکه بری فرش با روش های مدرن

مواد جامد اضافی را در اسرع وقت با یک قاشق یا چاقوی کره پاک کنید تا نشت قابل تمیز کردن شما به لکه دائمی تبدیل نشود. مایع اضافی را به آرامی با یک پارچه تمیز، سفید و جاذب پاک کنید،

از لبه بیرونی لکه به سمت مرکز حرکت کنید تا از پخش شدن آن جلوگیری کنید. هرگز مالش ندهید، زیرا می‌تواند برای همیشه به الیاف فرش آسیب برساند. این کار را تا زمانی تکرار کنید که پارچه دیگر رنگی به خود نگیرد.

word image 208112 2 - لکه بری فرش با روش های مدرن -

لکه بری فرش با روش های مدرن با روش‌های جدیدتر

خون: از استفاده از آب گرم برای تمیز کردن لکه های خون روی فرش خودداری کنید، زیرا به چسبیدن لکه به مواد کمک می کند. آب سرد یا نوشابه کلمبی بمالید، سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. این کار را تا زمانی که لکه از بین برود تکرار کنید.

موم شمع: برای پاک کردن موم شمع روی فرش، کیسه یخ را روی موم بمالید تا سفت شود. به آرامی موم را بشکنید، سپس قطعات را با جاروبرقی بکشید. لکه را با یک فرش شوی، پیروی از دستورالعمل سازنده، یا یک پارچه سفید که با مقدار کمی الکل مرطوب شده است، درمان کنید. ناحیه را بمالید تا خشک شود.

شکلات: برای لکه های شکلات روی فرش، از یک چاقوی بی رنگ استفاده کنید تا تا حد امکان شکلات را بتراشید. اگر شکلات ذوب شده است، یک کیسه پلاستیکی قابل آب بندی پر از تکه های یخ را روی لکه قرار دهید تا شکلات باقیمانده قبل از خراشیدن سفت شود.

محل را جاروبرقی بکشید تا تکه ها یا تکه های شل شده را بردارید. ¼ قاشق چایخوری صابون ظرف مایع را با ۱ فنجان آب گرم مخلوط کنید و از یک پارچه تمیز برای استفاده از محلول روی لکه استفاده کنید و از بیرون به سمت مرکز حرکت کنید. اجازه دهید محلول حداقل به مدت پنج دقیقه روی پوست بماند، سپس آن را بمالید تا لکه از بین برود.

قهوه یا چای: برای از بین بردن لکه های قهوه یا چای از فرش، ملیسا میکر، متخصص تمیز کردن، توصیه می کند ۲ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با ۱ قاشق غذاخوری صابون ظرفشویی مخلوط کنید.

ابتدا محل ریزش را لکه دار کنید، سپس محلول را بمالید. قبل از اینکه با انگشتان خود به دقت روی محلول کار کنید، بگذارید چند ثانیه بماند. لکه را با آب بشویید، لکه بزنید و تکرار کنید تا لکه از بین برود.

خاک: قبل از هر کاری اجازه دهید لکه های خاک یا گل روی فرش کاملا خشک شوند. تا جایی که ممکن است باقیمانده را خراش دهید، سپس با جاروبرقی بکشید.

یک محلول شوینده (مانند مایع ظرفشویی ملایم، آب گرم و محلول سرکه سفید که در بالا ذکر شد) استفاده کنید. اجازه دهید محلول به مدت ۱۰ دقیقه روی لکه بماند قبل از اینکه با یک پارچه سفید تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید.

لکه‌های چربی (کره، مارگارین، سس و غیره): از جوش شیرین به عنوان پاک کننده فرش برای لکه های چربی استفاده کنید. روی لکه را با جوش شیرین بپاشید و بگذارید شش ساعت بماند. جارو برقی بزنید و سپس با پارچه ای که با الکل مرطوب شده است، آن را پاک کنید. همچنین می‌توانید از یک تمیزکننده فرش با حلال خشک با پیروی از دستورالعمل‌های برچسب استفاده کنید.

آدامس: تا جایی که می توانید آدامس را جدا کنید. آدامس باقیمانده را با قرار دادن یک کیسه پلاستیکی قابل آب بندی مجدد از تکه های یخ روی آن سفت کنید. آدامس را با قاشق یا چاقوی کسل کننده جدا کنید. با پیروی از دستورالعمل‌های برچسب، لکه‌های باقی‌مانده را با یک قالی‌شویی با حلال خشک جاروبرقی بکشید و تمیز کنید.

ادرار: برای از بین بردن لکه های ادرار روی فرش، با پاک کردن هر چه بیشتر مایع شروع کنید. یک پاک کننده آنزیمی را به دنبال دستورالعمل های سازنده اعمال کنید. در این نوع فرش شوی از آنزیم هایی برای از بین بردن لکه و بو استفاده می شود.

حتما به شعبه قالیشویی در مرکز تهران ما و قالیشویی در ونک سر بزنید.

کلام آخر

وجود لکه بر روی فرش باعث ایجاد شرایط ناخوشایندی می‌شود. به همین دلیل خانم‌های خانه‌دار تمایل زیادی به از بین بردن این لکه‌ها در اسرع وقت دارند.

در صورتی که روش‌های سنتی در این خصوص عملی نباشد، بهترین راه برای این کار کمک گرفتن از یک شرکت قالیشویی معتبر است. قالیشویی شاه عباسی آمادگی این را دارد که بهترین خدمات را در این خصوص به مشتریان خود ارائه دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.