جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • فروش سفره قلمکار شیراز
    18 مهر 1401 - 19:52
    شناسه : 208154
    0

    هنرمندان  قلم‌کار، به مانند  یک نقاش زبردست که با کشیدن قلم‌مو و رنگ که همراه خود دارد، طرح هایی  را در اندازه‌های مختلف پارچه با اشکال  گوناگون  مربع ،مستطیل ،بیضی ویا گرد درابعاد مختلف و بصورت  قلم سایه و یا نیم‌بر، بته یا پته جقه و نقش‌های گوناگون  دیگر را، به تصویر می‌کشد.

    پ
    پ

    جنس و کیفیت سفره قلمکار سفره های قلمکاری که ، جزو صنایع دستی اصفهان  محسوب می شوند.

    جنس و کیفیت این  سفره ها صد درصداز نخ و پنبه وکتان و رنگ آن ها طبیعی و گیاهی  است. این سفره ها با توجه به نوع نخ، از  تراکم بافت و ضخامت تار و پود حالت پارچه کتان را داشته  و برای  رنگ پذیریو تثبیت رنگ از لحاظ کیفیت درصدر جدول  قرار می گیرند،  و کالا هایی در صدر فروش قرار می گیرن که  از نوع اعلا و صادراتی  باشند.

    word image 208154 1 - فروش سفره قلمکار شیراز -

    سفره های قلمکاری دارای کیفیت رنگ بالا، و تار و پود با کیفیت و ماندگار را از سایت آراد برندینگ میتوانید تهیه کنید.

    هنرمندان  قلم‌کار، به مانند  یک نقاش زبردست که با کشیدن قلم‌مو و رنگ که همراه خود دارد، طرح هایی  را در اندازه‌های مختلف پارچه با اشکال  گوناگون  مربع ،مستطیل ،بیضی ویا گرد درابعاد مختلف و بصورت  قلم سایه و یا نیم‌بر، بته یا پته جقه و نقش‌های گوناگون  دیگر را، به تصویر می‌کشد.

    برای تولید سفره قلمکار یا پارچه قلمکار باید مراحلی طی شود اولین مرحله قالب سازی می باشد در این مرحله، بر روی یک تکه چوب نقوش مختلف کنده کاری می شود، که می توان به نقش بته جقه اشاره کرد معمولا از چوب درخت گلابی مهرها و قالبهای قلمکاری را می سازند، چون روی چوب گلابی به راحتی حکاکی انجام می شود، زیرا نرم است هنگامی که روی قالب طرح مورد نظر حک شد دور طرح که دارای چوبهای اضافی می باشد را می برند و یک دسته پشت قالبها قرار می دهند و برای این که دوام قالبها افزایش یابد روی آنها را روغن می زنند.

    فروش سفره قلمکار

    این سفره های  سنتی به دلیل سنتی بودن و هنر دست بودن، آن بیشتر در مواردی مانند سوغاتی ، هدیه دادن ،  پهن کردن روی میز خاطره،  وچیدن سفره هفت سین و  عکس گرفتن ازشب یلدا کاربرد زیادی را دارد و البته ماندگاری بالای و حالت سنتی بودن  آن حتی باعث می شود.

    که به این بهانه افراد خانواده درکنار هم جم شون و یک صبحانه یا یک نهار یا یک شام را درکنار هم بخورن و از غذا لذت ببرن چون طرح های سفره قلمکار شیک و مجلسی است و هر کسی که درکنار سفره ی پهن شده بشیند و غذا را میل کند به وجد می آید،خلاصه  کاربردهای روزانه زیادی را دارمی باشد وبرای   سفره نان و رومیزی های قلمکاری نیز استفاده شود.

    word image 208154 2 - فروش سفره قلمکار شیراز -

    با توجه به کیفیت اعلا این محصول در مراکز فروش سفره قلمکار، قیمت سفره قلمکار بستگی به نوع پارچه ورنگ آن مناسب می باشد البته باید خاطر نشان داشته باشید که برای طول عمر  ماندگاری آن، ازمواد شوینده که به آن اسیب میزنن و باعث از رنگ و رو رفتن این هنر می شوند مانند وایتکس و پودر های انزیم دار لباسشویی خودداری کرده و ترجیحا آن ها را با آب و صابون  بشویید.

    تکنیکهای ایجاد نقش بر روی پارچه قلمکار باعث شده در شکل، ابعاد و اندازه های مختلفی بتوان آن را تولید کرد لذا سفره قلمکار شیراز در اندازه و طرحهای مختلفی خرید و فروش می شود نقوش نوین با ترکیب بندیهای پرکار و ساده روی پارچه های قلمکار ایجاد می شود .

    سفره قلمکار شیراز

    از کاربردهای متنوع پارچه های قلمکار می توان به تولید پرده های کتیبه دار مراسم سوگواری محرم، بقچه، سفره، سجاده و پوشاک اشاره کرد در سویه های مختلف زندگی، پارچه قلمکار وجود دارد و این به دلیل زیبایی خاص آن می باشد و امروزه به دلیل زیبایی که پارچه قلمکار دارد برای تولید تشکچه یا مسند، انوع کوسن، سفره، رومیزی، پاف، کیف و لباس استفاده می شود.

    برای این که آلیزارین اضافی پارچه ها خارج شود، آنها را داخل آب رودخانه قرار می دهند و بعد از این که پارچه ها خشک شده اند، پارچه هایی که زمینه کرم آنها باید باقی بماند را به کارگاه نقش زنی می برند و با رنگهای دیگر چاپ را روی آنها انجام می دهند.

    word image 208154 3 - فروش سفره قلمکار شیراز -

    نقش زدن، یکی از مراحل تولید سفره قلمکار شیراز می باشد در این مرحله بر روی پارچه های دندانه شده نقش قالبها را با رنگهای مختلف چاپ می کنند و به صورت جداگانه روی کار قالب هر رنگ زده می شود مرحله پنجم ثابت کردن رنگ می باشد در این مرحله پارچه هایی که نقشهای زده شده بر روی آنها قرمز و سیاه می باشد را می شویند و خشک می کنند سپس آنها را در آب جوش، آلیزارین و پوست و آب انار قرار می دهند آلیزارین باعث ثابت ماندن رنگها و شفاف شدن آنها می شود و هنگامی که از پاتیل آلیزارین پارچه ها را بیرون آورند.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.