پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41355 تعداد نوشته های امروز : 7 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • پرستاران کودک نگران استفاده بچه ها از اینترنت نباشند!
    19 مهر 1401 - 15:29
    شناسه : 208212
    1

    اینترنت کودک، امکان نوظهوری است که برای حفاظت از کودکان در مقابل خطرات احتمالی اینترنت طراحی شده است. اگر در این زمینه اطلاعات خاصی ندارید و در ذهنتان پر از سوالات بی جواب است، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید . ما در این مقاله سعی کرده ایم تا دغدغه ی پرستار کودک، پدر و مادر را در این زمینه، بر طرف کنیم.

    پ
    پ

    word image 208212 1 - پرستاران کودک نگران استفاده بچه ها از اینترنت نباشند! - اینترنت کودکان

    ظهور اینترنت در دنیای امروز، توانسته است عصر جدیدی را پیش روی انسان قرار دهد. ظهور این عصر توانسته تا حد زیادی به انسان ها کمک کند تا کارهای خود را انجام دهند. فواید اینترنت بر کسی پوشیده نیست. اما همین اینترنت می تواند برای کودکان هم مفید باشد و هم مضر. بسیاری از پرستاران کودک، در پی قطع کردن ارتباط کودکان با اینترنت هستند. البته پدر و مادرها هم دوست ندارند فرزندشان هر چیزی را در اینترنت ببیند یا بخواند. به همین خاطر برخی ها از اینترنت کودک استفاده می کنند.

    اینترنت کودک، امکان نوظهوری است که برای حفاظت از کودکان در مقابل خطرات احتمالی اینترنت طراحی شده است. اگر در این زمینه اطلاعات خاصی ندارید و در ذهنتان پر از سوالات بی جواب است، بهتر است این مطلب را تا انتها بخوانید . ما در این مقاله سعی کرده ایم تا دغدغه ی پرستار کودک، پدر و مادر را در این زمینه، بر طرف کنیم.

    سوالاتی که ما به دنبال پاسخ آن ها هستیم، شامل موارد زیر است:

    1. چرا پرستاران کودک، از استفاده ی کودکان از این تکنولوژی، نگران هستند؟
    2. اینترنت کودک چیست و چطور فعال می شود؟
    3. مزایای اینترنت کودکان

    نگرانی پرستاران کودک از اینترنت

    پرستار کودک، یکی از افرادی است که به خواست یک پدر و مادر، مسئول نگهداری و گاهی هم مسئول تربیتی یک فرزند است. ممکن است پدر و مادر به خاطر مشغله نتوانند آن طور که باید، به کودک خود رسیدگی کنند. به همین خاطر ترجیح می دهند که برای کودک خود، پرستار بگیرند. این اتفاق در اکثر کشورهای پیشرفته ی دنیا به عنوان یک ضرورت قلمداد می شود. البته در کشور ما هم چند سالی است که پرستار کودک، جایگاه ویژه ای بین پدر و مادرها پیدا کرده است.

    وقتی یک پرستار کودک، می پذیرد که تربیت کودک را به عهده بگیرد، باید حسابی مراقبت کند که خطرات ناشی از ارتباطات، آسیبی به کودک نرساند. بسیاری از پرستاران کودک، نگرانی بسیار زیادی در مورد استفاده ی کودک از اینترنت دارند. این نگرانی کاملا به جا و در ست است. اما به مدد پیشرفت تکنولوژی، می توان کاری کرد که دسترسی کودک به اینترنت محدود شود.

    برخی از مطالب ثبت شده در اینترنت، ویدئو و تصاویر و حتی بازی های رایانه ای و اپلیکیشن ها، مناسب هیچ کودکی نیست. نه تنها در ایران، بلکه در هیچ کجای دنیا، نباید به کودک اجازه داد تا محتوای نا مناسب اینترنت را ببینند و بشنوند.

    اینترنت کودک، امکانی است که می تواند دسترسی کودکان را محدود و انتخابی کند. این اتفاق می تواند تا حد زیادی از نگرانی های پرستار کودک، بکاهد. در سایر کشورها، ساخت اپلیکیشن های بازی، محتوای تصویری، محتوای صوتی و فیلم و هر محتوای دیگر، کاملا کنترل شده بوده و کمتر در دسترس کودکان قرار می گیرد. البته در این کشورها، اینترنت مخصوص به کودکان، سال هاست که استفاده می شود. اما در کشور ما، تقریبا یک پدیده ی تازه و نوظهور است.

    word image 208212 2 - پرستاران کودک نگران استفاده بچه ها از اینترنت نباشند! - اینترنت کودکان

    اینترنت کودک چیست و چطور فعال می شود؟

    وقتی صحبت از اینترنت کودک می شود، همه به طور ناخودآگاه، ذهنشان درگیر فیلتر و فیلترینگ اینترنت می شود. اما این ماجرا کاملا با موضوع فیلترینگ تفاوت دارد. در فیلترینگ، کلیه ی خدمات اینترنتی مانند وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها محدود می شوند. اما در طرح اینترنت مودک، فیلترینگ به خواست خود پدر و مادر و پرستار صورت می گیرد.

    این بدان معنی است که اگر شما در خانه ی خود از اینترنت استفاده می کنید، می توانید به راحتی هر سایتی را روی گوشی و کامپیوتر خود باز کنید اما فرزند شما نمی تواند با کامپیوتر شخصی یا تبلت و موبایل خود، این دسترسی ها را داشته باشد. در کشور ما، از شهریور ۱۴۰۱، بنا به دستور مقامات قضایی و همچنینی مقامات اجرایی کشور، این طرح در اختیار والدین قرار گرفته و پرستاران کودک می توانند با خیال راحت، اجازه بدهند که کودک از اینترنت استفاده کند.

    اینترنت کودک کاملا به صورت محدود شده و به قول معروف، شسته و رفته شده در اختیار کودک قرار می گیرد. بسیاری از کج خلقی ها و ناهنجاری های کودک امروز، از اینترنت سرچشمه می گیرد. هر مطلب و هر محتوایی برای کودک مناسب نیست. به همین خاطر با طرح اینترنت کودک و فعال سازی آن، می توان تا حد زیادی در تربیت کودک، موفق بود.

    word image 208212 3 - پرستاران کودک نگران استفاده بچه ها از اینترنت نباشند! - اینترنت کودکان

    مزایای اینترنت کودکان

    بسیاری از پرخاشگری ها و رفتارهای ناشایست در کودکان امروزِی، به خاطر استفاده از هر مطلب و فیلم و هر نوع بازی کامپیوتری است که در دسترس کودکان قرار دارد. دغدغه ی یک پرستار کودک برای نگهداری از فرزندان را باید به جا دانست. اما نمی توان به طور کامل کودکان را از اینترنت جدا کرد. جدا کردن کودکان از اینترنت و تلفن های همراه و هر نوع تکنولوژی دیگر، به طور کامل، امکان پذیر نیست و چه بسا عقب ماندن از تکنولوژی، اورا به شدت سر خورده کند. اما می توان به طور محدود و فیلتر شده، اینترنت را در اختیار او گذاشت.

    مزایای اینترنت کودکان کم نیست. در اینجا به ذکر برخی از این مزیت های مهم می پردازیم:

    • استفاده از اینترنت کودک، سبب می شود که یادگیری کودک در برخی از موارد جلوتر رفته و بتواند با این تکنولوژی آشناتر شود.
    • ساعت خوای کودک در شب، تنظیم می شود و معضل دیر خوابیدن تا حد زیادی حا می شود.
    • چاقی کودکان کمتر می شود.
    • شاید مهم ترین مزیت اینترنت کودک، دوری او از مسائل نا مناسب و محتوای جنسی باشد. این محتوا می تواند در بلوغ زود رس اثر گذار باشد که خود معضل بزرگی برای سلامتی کودک است.
    • پرستار کودک، بهتر می تواند کودک را کنترل کند.

    لازم به ذکر است که اینترنت کودک، می تواند خیال پرستار کودک را تا حد زیادی راحت کند و پرستار به امور تربیتی او، بیشتر رسیدگی کند.

    شرکت پرستاری طنین سلامت البرز، با داشتن کادری حرفه ای و متخصص و کاربلد، اعم از پزشک و پرستار، توانسته است خدمات قابل توجهی در این زمینه به بیماران ارائه دهد. شرکت پرستاری طنین سلامت البرز، یکی از شرکت های مورد تایید در استان البرز بوده و که با کسب مدرک معتبر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز، در حال فعالیت است. خدمات پرستار کودک در منزل کرج، یکی از بارزترین خدمات پرستاری این مجموعه می باشد.

    و کلام آخر

    اگر پرستار کودک شما، در صدد محدود کردن کودک شما در دنیای مجازی و اینترنت است، مطمئن باشید که پرستاری دلسوز و حرفه ای را استخدام کرده اید. اینترنت کودک می تواند آینده ی تربیتی کودک شما را بهبود ببخشد.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.