×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

خودپرداز بانک یارانه دریافت - یارانه بگیران بخوانند / جزییات زمان واریز و مبلغ یارانه مهر ۱۴۰۱ مشخص شد - یارانه

به گزارش «بامردم» به نقل از تجارت نیوز، سخنگوی دولت اعلام کرد یارانه این ماه هم مانند ماه‌های گذشته به صورت نقدی واریز می‌شود. اما زمان واریز یارانه مهر ۱۴۰۱ مشخص است؟

پیشتر زمزمه‌هایی درباره قطع یارانه نقدی از ماه مهر اعلام و گفته شده بود که قرار است کمک معیشتی دولت در قالب کالابرگ واریز شود. اما حالا سخنگوی دولت اعلام کرده که «با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است در حال حاضر همین رویه پرداخت یارانه‌ها بصورت نقدی ادامه خواهد داشت.»

یارانه مهر ۱۴۰۱ نقدی است؟

بر این اساس یارانه مهر ماه هم مانند پنج ماه گذشته به صورت نقدی واریز می‌شود و سرپرستان خانوار باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

آیا زمان واریز یارانه مهر مشخص است؟ دولت هنوز هیچ تاریخ رسمی برای واریز یارانه را اعلام نکرده است. اما در ماه‌های گذشته، این یارانه در تاریخ بیستم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

بر این اساس انتظار می‌رود که در تاریخ بیستم مهر ماه، یعنی روز چهارشنبه یارانه مهر به حساب خانوارها واریز شود. زمان واریز یارانه ساعت ۲۴ است و احتمالا واریز آن یک تا دو روز ادامه دارد.

هنوز مشخص نیست که دولت تا چه زمان قرار است به پرداخت یارانه نقدی ادامه دهد. اما آنچه مشخص است اینکه زیرساخت‌های توزیع کالابرگ در ایران هنوز فراهم نیست. وزیر اقتصاد هم اعلام کرده که این طرح لغو نشده و همچنان در دستور کار است.

احسان خاندوزی پیش از این این اعلام کرده بود که دوره آزمایشی پرداخت کالا برگ انجام شده، اما قرار است در ماه مهر بار دیگر طرحی آزمایشی را در این خصوص داشته باشیم که پس از تعمیم آن به کل کشور برای مردم مشکلی پیش نیاید و مردم همچنان مراجعه نکنند و شکایت نکنند که دستگاه‌های خرید همچنان متصل نیست یا در فروشگاه‌ها امکان خدمات‌دهی وجود ندارد. به همین دلیل کار قدری به تاخیر افتاد تا وزارت کار بتواند مرحله جدید آزمایشی را انجام دهد و امیدوارم زودتر از پایان سال عملی شود.

از طرف دیگر خاندوزی ابراز امیدواری کرده که حداقل تا پایان سال کوپن جایگزین کالای نقدی شود. بر این اساس انتظار می‌رود پرداخت یارانه نقدی همچنان ادامه داشته باشد.

اما این تنها مانع جایگزینی این دو با همدیگر نیست. مساله این است که مجلس تاکید دارد که در طرح کوپن الکترونیک، هفت قلم کالای اساسی باید با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم برسد، اما دولت اعلام کرده که امکان چنین کاری وجود ندارد و دولت نمی‌تواند کالاها را با قیمت سال قبل به مردم بدهد.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.