جمعه, 31 فروردین 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41360 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چگونه لکه‌های روی فرش را از بین ببریم؟
    21 مهر 1401 - 11:29
    شناسه : 208414
    0

    از بین بردن لکه‌های فرش آن هم فرش‌های رنگ روشن همیشه از دغدغه های افراد در نگهداری و نظافت فرش بوده است، پس بهتر است به جای آنکه دائما از فرش خود مراقبت بکنید که مبادا دچار لک شود و آن را به وسواسی برای خود تبدیل کنید، طریقه از بردن انواع لکه را یاد بگیرید.

    پ
    پ

    word image 208414 1 - چگونه لکه‌های روی فرش را از بین ببریم؟ -

    از بین بردن لکه‌های فرش آن هم فرش‌های رنگ روشن همیشه از دغدغه های افراد در نگهداری و نظافت فرش بوده است، پس بهتر است به جای آنکه دائما از فرش خود مراقبت بکنید که مبادا دچار لک شود و آن را به وسواسی برای خود تبدیل کنید، طریقه از بردن انواع لکه را یاد بگیرید.

    در مواقعی که فرش شما دارای لکه‌های فراوان است پیشنهاد می‌شود که از قالیشویی کمک بگیرید، تا فرش شما یک روند شستشوی کامل را جهت تمیزی طی کند. در این حالت خیال شما از هر جهت راحت خواهد بود.

    اما قالیشویی خوب را چگونه پیدا کنیم؟ قالیشویی‌های بسیاری در سطح شهری که شما ساکن آن هستید وجود دارد، اما مهم آن است که کمی قبل از سپردن فرش‌های خود به دست آنان درباره قالیشویی مورد نظر تحقیقی کنید، تا بتوانید معتبرترین آن را جهت شست و شوی فرش خود پیدا کنید.

    برای این کار می‌توانید سری به فضای وب بزنید و درباره قالیشویی‌هایی که در منطقه شما وجود دارند اطلاعاتی بدست آورید. مثلا اگر در منطقه تهرانپارس ساکن هستید به راحتی بهترین قالیشویی تهرانپارس به نشانی اینترنتی https://tehranparscarpet.ir را می‌توانید پیدا کنید.

    ما در ادامه مقاله قصد داریم روش‌هایی را درباره از بین بردن انواع لکه‌ها بیان کنیم که اگر فرش ما دچار لکه‌هایی از این دست شد، به سرعت و با خیالی راحت آنان را از بین ببرید. بدون اینکه ذره‌ای نگرانی از جهت پاک نشدن آنان داشته باشد، پس با ما همراه باشید.

    word image 208414 2 - چگونه لکه‌های روی فرش را از بین ببریم؟ -

    لکه‌های طبیعی فرش

    لکه‌های طبیعی فرش مانند گیلاس، توت‌ها، شیر و یا غذاهای طبیعی همگی بر پایه آب هستند و جزء آسان‌ترین لکه‎ها برای پاک شدن به حساب می‌آیند. شما به راحتی می‌توانید تنها با مقداری آب و مواد شوینده، ترکیبی بسازید و از آن جهت پاک کردن این نوع از لکه‌ها استفاده کنید. بهتر است از آب ولرم برای ترکیب با مواد شوینده استفاده کنید. همچنین می‌توانید به جای مواد شوینده از سرکه سفید هم استفاده کنید.

    لکه‌های جوهر معمولی روی فرش

    شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بهترین حلال برای پاک کردن لکه جوهر از روی فرش ماست است. به این روش که شما باید ابتدا ماست را روی آن قسمت لک شده بریزید، سپس آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. حال بعد از اینکه کمی منتظر ماندید تا جوهر و ماست با یکدیگر ترکیب شوند، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. می‌توانید این روش را برای چندین بار پشت سر هم تکرار کنید تا بتوانید نتیجه مطلوب را حاصل سازید.

    لکه های قهوه و خون فرش

    بعضی از لکه‌ها متاسفانه اسباب دردسر هستند و با کمی دشواری از روی فرش پاک خواهند شد. اگر فقط با آب و مواد شوینده سعی در پاک کردن آنان بکنید، جای آنان روی فرش باقی خواهد ماند. برای مثال لکه‎هایی مانند قهوه و یا خون از این نوع لکه‌ها هستند. پیشنهاد ما به شما برای ساختن ترکیبی معجزه آسا برای پاک کردن آنان از روی فرش، ترکیب نوشابه با آب است.

    لکه‌های چربی

    شاید یکی از نگران کننده‌ترین نوع لکه‌های فرش لکه‌های چربی باشند. زیرا به راحتی پاک نمی‌شوند و اگر روش درست پاک کردن آنان را ندانید، شاید مجبور شوید فرش خود را کامل بشویید.

    راهکاری که ما پیشنهاد می‌کنیم آن است که کمی گلیسیرین را که بهترین نوع حلال برای این نوع لکه‌ها است، به آرامی روی قسمت لک شده بریزید و دوباره این کار را انجام دهید.در نهایت کمی لکه پاک کن نیز روی آن قسمت ریخته و به مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا اثر خودشان را بگذارند.

    در آخر هم باید آن قسمت مورد نظر را خوب بشویید تا لکه‌ها کاملا از روی فرش پاک شوند. البته اگر فرش شما لکه‌های چربی بسیاری روی خود دارد، بهتر است به جای آنکه زمان زیادی صرف پاک کردن دانه به دانه این لکه‌ها کنید، با سپردن فرش خود به قالیشویی مجربی خیال خود را راحت سازید. حتی می‌توانید از خدمات دیگری مانند مبل شویی و موکت شویی این مراکز بهره ببرید.

    word image 208414 3 - چگونه لکه‌های روی فرش را از بین ببریم؟ -

    لکه‌های نیکوتین و تنباکو

    مانند لکه‌های چربی این نوع از لکه‌ها هم بهترین حلال موجود برای آن‌ها گلیسیرین است. باید مقداری از آن را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن قسمت را تمیز کنید و دوباره باید این مراحل را تکرار کنید تا لکه کاملا از روی فرش شما پاک شود. در نهایت مقداری لکه پاک کن روی این قسمت ریخته و باز هم مدت نیم ساعت منتظر بمانید تا اثر کند و در آخر باید آن قسمت را به خوبی بشویید.

    لکه‌های پروتئین

    برای اینکه بتوانید لکه‌های سرسخت پروتئینی مانند تخم مرغ یا خون و همینطور مدفوع یا استفراغ را از بین ببرید، می‌توانید از آنزیم استفاده کنید. این محصولات آنزیمی تا زمانی که روش تولید کننده را دنبال کنید به خوبی اثر میکنند .

    علاوه بر این شما می‌توانید برای از بین بردن لکه تخم مرغ یا خون از ترکیب خانگی استفاده کنید. شما می‌توانید مقداری آب نیمه گرم را با نمک و صابون و همینطور سرکه سفید ترکیب کنید و از آن برای پاک کردن استفاده کنید. برای اینکه بتوانید لکه دوده را از بین ببرید کافیست مقداری نمک روی آن قسمت بریزید و بعد از گذشت نیم ساعت با جاروبرقی به راحتی هم نمک‌ها و هم دوده‌های جداشده از فرش را جمع کنید.

    موم و لکه‌های آدامس

    برای اینکه این نوع از لکه‌ها را از بین ببرید، باید روش مقابل پاک کردن لکه‌های روغنی را پیاده کنید. به طوریکه باید یک تکه یخ را در پارچه‌ای نازک بگذارید و سپس آن را روی قسمت لک شده قرار دهید تا خشک شود. در نهایت توسط یک شئ تیز مانند چاقو یا حتی قاشق می‌توانید به راحتی موم یا آدامس را از روی فرش خود بردارید.

    چه زمانی فرش لک شده را به قالیشویی بسپاریم؟

    با این حال ممکن است برخی لکه‌ها نیاز به شستشوی حرفه‌ای‌تر داشته باشند که در این مواقع باید به قالیشویی‌ها اعتماد کنید. لکه‌های قدیمی یا لکه‌های تیره و همچنین لکه‌هایی که روی فرش دستباف ایجاد می‌شوند، برای تمیزی به متخصص نیاز دارند تا با کمترین آسیب شسته شوند. اگر در محدوده شرق تهران سکونت دارید و با این مشکل دسته و پنجه نرم می‌کنید می‌توانید به قالیشویی تهرانپارس مراجعه کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.