شنبه, 1 اردیبهشت 1403 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41365 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • چطور با گوشی عکس هایی جذاب بگیریم
    21 مهر 1401 - 21:21
    شناسه : 208432
    2

    تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند به دلیل داشتن سنسورهای کوچک می‌توانند عکس‌های عالی در فضای داخلی ایجاد کنند. به این ترتیب، برای گرفتن نتایج بهتر، بهتر است در فضای باز و در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید. نور نه تنها روشنایی و تاریکی، بلکه خلق و خو، لحن و فضای عکس را نیز تعیین می کند. بنابراین سعی کنید هنگام عکاسی با گوشی هوشمند از نور طبیعی استفاده کنید.

    پ
    پ

    word image 208432 1 - چطور با گوشی عکس هایی جذاب بگیریم - عکاسی

    آیا عکس‌هایی که با موبایل می‌گیرید به اندازه کافی جذاب نیستند؟ در اینجا 10 نکته برای عکاسی از گوشی های هوشمند وجود دارد که شما را تبدیل به یک حرفه ای عکاسی می‌کند. این روزها همه از طریق گوشی خود دوربین دارند. دوربین‌های گوشی‌های هوشمند ممکن است با دوربین‌های DSLR در عکاسی باکیفیت نباشند، اما بهتر و بهتر می‌شوند و برای بسیاری از مردم، این دوربین‌ها تنها دوربین‌هایی هستند که استفاده می‌کنند. بیایید شروع کنیم.

    1. چندین عکس بگیرید

    یکی از بهترین چیزها در مورد عکاسی با گوشی هوشمند این است که شما می توانید به تعداد دلخواه عکس بگیرید و برای دیدن نتایج نیازی به پرینت گرفتن آنها نیست. این امر یادگیری و بهبود نتایج خود را بسیار آسان تر می‌کند. هنگام استفاده از تلفن هوشمند خود برای عکاسی از عکس‌های پشت سر هم خوب هستند و به شما امکان می‌دهند در حین حرکت سوژه چندین عکس بگیرید. پس از گرفتن مجموعه ای از عکس‌های پشت سر هم، می توانید بهترین عکس ها را انتخاب کنید.

    2. یاد بگیرید که دوربین شما چه کاری می‌تواند انجام دهد

    با صرف مدتی شروع کنید تا متوجه شوید دوربین گوشی شما دقیقاً چه توانایی هایی دارد. حالت خودکار را تجزیه و تحلیل کنید و به نحوه فوکوس و قرار گرفتن در معرض نور نگاه کنید، این کار معمولاً با لمس صفحه نمایش جایی که می‌خواهید نقطه فوکوس باشد انجام می‌شود، اما خوب است بررسی کنید. آیا دوربین گوشی تنظیمات دستی را دارد؟ اگر چنین است، آنها را بشناسید. برخی از دوربین ها به شما اجازه می دهند از تنظیمات دستی بیشتری مانند تعادل رنگ سفید و سرعت شاتر استفاده کنید. اینها می توانند به شما کمک کنند تا زمانی که نحوه استفاده از آنها را بدانید عکس های بهتری بگیرید. اگر می‌خواهید مهارت های عکاسی با موبایل خود را افزایش دهید می‌توانید دوره آموزش عکاسی با موبایل شوت شات را مشاهده کنید.

    3. در فضای باز بمانید و در صورت امکان از نور طبیعی استفاده کنید

    word image 208432 2 - چطور با گوشی عکس هایی جذاب بگیریم - عکاسی

    تعداد بسیار کمی از گوشی‌های هوشمند به دلیل داشتن سنسورهای کوچک می‌توانند عکس‌های عالی در فضای داخلی ایجاد کنند. به این ترتیب، برای گرفتن نتایج بهتر، بهتر است در فضای باز و در شرایط نوری مناسب عکس بگیرید. نور نه تنها روشنایی و تاریکی، بلکه خلق و خو، لحن و فضای عکس را نیز تعیین می کند. بنابراین سعی کنید هنگام عکاسی با گوشی هوشمند از نور طبیعی استفاده کنید.

    4. از زوم دیجیتال خودداری کنید

    زوم دیجیتال تقریباً همیشه نتایج ضعیفی ایجاد می کند زیرا وضوح تصویر را کاهش می دهد. اجتناب از آن یکی از نکات اساسی عکاسی برای گرفتن عکس های بهتر است. با این حال، زوم‌های اپتیکال خوب هستند زیرا بر کیفیت عکس تأثیر نمی‌گذارند و در گوشی‌های هوشمند رایج‌تر می‌شوند. اگر فقط زوم دیجیتال دارید، به جای استفاده از آن، برای حفظ کیفیت تصویر، به سادگی نزدیک تر شوید. اگر گوشی شما از زوم اپتیکال بهره می‌برد حتما از آن استفاده کنید، قبلا در مورد تفاوت زوم دیجیتال و اپتیکال در آموزش عکاسی شوت شات صحبت کرده بودیم. خلاصه‌اش این است که زوم اپتیکال همیشه کیفیت بهتری نسبت به زوم دیجیتال دارد و در آن کیفیت کاهش پیدا نمی‌کند.

    5. از HDR استفاده کنید

    حالت HDR مخفف عبارت High Dynamic Range است و به طور فزاینده ای در بسیاری از گوشی های هوشمند رایج است. جزئیات را از نواحی تاریک و روشن اضافه می کند تا نوردهی متعادل بهتری ارائه دهد. به عبارت دیگر، از روشنایی بیش از حد آسمان یا تاریکی بیش از حد زمین جلوگیری می کند و واقعاً برای عکاسی منظره مناسب است. اگر بین روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت‌های صحنه شما تفاوت زیادی وجود دارد، استفاده از عملکرد HDR دوربین گوشی گزینه خوبی است.

    6. از ابزار ویرایش استفاده کنید

    word image 208432 3 - چطور با گوشی عکس هایی جذاب بگیریم - عکاسی

    دسترسی آسانی به ابزارهای ویرایش دارید، چه در تلفن های دوربین دار ساخته شده در ویرایشگر، چه با استفاده از برنامه های تلفن پیشرفته تر مانند Adobe Lightroom یا Photoshop. با استفاده از این برنامه ها می توانید عکس های خود را در چند ثانیه برش داده و لمس کنید. تسلط به ابزارهای ویرایش یکی از مهم ترین گام‌های یادگیری عکاسی است، بنابراین آن را دست کم نگیرید.

    7. قانون یک سوم را اعمال کنید

    در قانون یک سوم، یک تصویر به 9 بلوک مساوی تقسیم می شود که یک شبکه سه در سه را تشکیل می دهند. باید هدفتان این باشد که جالب‌ترین قسمت‌های تصویرتان را در گوشه‌های این بخش‌ها، جایی که خطوط شبکه‌ای خیالی به هم می‌رسند، به دست آورید. استفاده از قانون یک سوم حس طبیعی تری به تصویر می دهد و به چشم اجازه می دهد به راحتی در اطراف تصویر جریان پیدا کند. بر خلاف این، قرار دادن چیزها به صورت متقارن در کادر خود، احساس تمیزی و بالینی را به شما می دهد (که می تواند ظاهر خوبی نیز داشته باشد).

    8. اگر تاریک است، گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید

    در شرایط تاریک گاهی اوقات ممکن است لرزش دوربین داشته باشید که منجر به تار شدن نتایج می شود. دوربین همچنین ISO را بالا می برد که منجر به ایجاد نویز در تصاویر شما می شود. برای کاهش این میزان، کافی است گوشی خود را روی یک سطح صاف مانند دیوار، میز، طاقچه تکیه دهید. اگر می خواهید در یک کنسرت، سالن موسیقی، بار یا هر جایی که شرایط تاریک دارد، عکس بگیرید، این یک توصیه عالی است.

    9. برنامه های بهتر را دانلود کنید

    برنامه‌های استاندارد در اکثر گوشی‌های هوشمند بسیار خوب هستند، اما برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توان آن‌ها را امتحان کرد. برنامه‌های ویرایش ویژگی‌ها، تنظیمات و فیلترهای بیشتری را ارائه می‌کنند تا عکس‌های شما را به سطح بعدی برسانند. برخی از برنامه های ویرایش خوب برای گوشی ها عبارتند از:

    • VSCO Cam را می توان در آیفون و اندروید استفاده کرد.
    • Snapseed را می توان در iPhone، iPad و Android استفاده کرد.
    • اینستاگرام را می توان در آیفون، اندروید و ویندوز فون استفاده کرد.
    • Flickr را می توان بر روی iPhone، Android و Windows Phone استفاده کرد.
    • لایت روم را می توان در آیفون، اندروید و ویندوز فون استفاده کرد.

    10. آیا به تلفن بهتری نیاز دارید؟

    word image 208432 4 scaled - چطور با گوشی عکس هایی جذاب بگیریم - عکاسی

    واضح به نظر می رسد، اما گاهی اوقات بهترین راه برای گرفتن عکس های بهتر این است که به سادگی گوشی بهتری تهیه کنید. شما می توانید تمام نکات عکاسی را که دوست دارید بخوانید، اما واقعیت این است که کیفیت دوربین گوشی های هوشمند بسیار متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که یکی از آن ها را داشته باشید که بتواند عکس های مورد نظرتان را بگیرد. بهترین دوربین سال 2020 کدام گوشی است؟ در اینجا چند مورد است که ما انتخاب کرده ایم:

    • پرچمداران هواوی مثل سری mate و p
    • پرچمداران سامسونگ مثل سری note و s
    • سری pro از آیفون اپل
    • پرچمداران شیائومی

    سخن آخر؛ تمرین تمرین

    در نهایت، اگر می خواهید بدانید چگونه با گوشی خود یک عکس حرفه ای بگیرید، بهترین نکته این است که تمرین کنید! لازم نیست نگران پر کردن یک فیلم و پرینت عکس‌های خود باشید، بنابراین هر تعداد عکسی که می‌خواهید بگیرید، نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و در مورد بهبود آنها یادداشت کنید. آیا این نور، ترکیب بندی، لرزش دوربین و غیره است؟ کارهایی را که درست و غلط انجام می دهید بررسی کنید و به بهبود ادامه دهید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.