×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

 .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر

ویدیو مپینگ اغلب همراه با سایر جلوه‌های سمعی و بصری به کار می‌رود.برای مثال،

در دبی، برای نورپردازی ساختمان‌های نمادین مانند هتل‌ها، اغلب همراه با نمایش‌های لیزری

یا نمایش‌های آبشار، و معمولاً با موسیقی متن ‌همگام‌ سازی می‌شود.هنگامی که در فضای داخلی

استفاده می شود، می تواند زیربنای یک چیدمان هنری باشد، تئاتر را به یک تالار رقص اضافه کند،

یا به آثار موزه جان ببخشد. در موزه V&A لندن، یک میز شنی هوشمند ماشینی به منظره ای تعاملی

با دید ماهواره ای تبدیل شده است.نرم افزار الگوریتمی در زمان واقعی به مخاطبان در حال حرکت

شن و ماسه با اصلاح طرح پاسخ می دهد، انباشته شدن شن و ماسه منجر به ظاهر شدن یک قله کوه برفی

می شود، در حالی که حفر یک چاله بلافاصله آن را با آب پر می کند.

ویدیو مپینگ چگونه می تواند برای کسب و کار ها مفید باشد؟

ویدیو مپینگ ارزان نیست.کسب‌ و کار ها با توجه به شناخت برندی، شرکت‌ کنندگان و فالوورهای رسانه‌ های

اجتماعی ، که هزینه را توجیه می‌کنند، تمایل بیشتری به پرداخت هزینه برای چنین تجربیاتی دارند. شرکت‌ها به شدت

به رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند تا از تجربه رویداد استفاده کنند و سروصدای زیادی ایجاد کنند که بسیار فراتر از

محل رویداد می‌رسد.ویدیو مپینگ موفق همچنین می تواند به مخاطبانی برسد و توجه آن ها را جلب کند که کمپین های

تبلیغاتی معمولی ممکن است آن ها را از دست بدهد، مانند جمعیت های قدیمی تر.

پاول ویتنی، تهیه کننده اجرایی بلو مدیا، گفت: فعال‌ سازی ها می‌ توانند دائمی یا نیمه دائمی باشند.اما برندها با ایجاد این

تجربیات فراگیر، ده برابر رسانه بیشتری دریافت خواهند کرد.پاول ویتنی تجارب ویدیو مپینگ در Super Bowl،

هتل معروف روزولت در هالیوود و کشتی نوح در اندازه واقعی در کنتاکی را رهبری کرده است.

در مورد افرادی که شک دارند و می‌پرسند که آیا سرمایه‌ گذاری در ویدئو مپینگ ارزشش را دارد یا خیر، به قول ویتنی

باید گفت که فقط باید آن را ببینند تا تاثیر و معجزه آن را باور کنند.

در حالی که سادگی، کلید تبلیغات آنلاین است، فاکتور شگفت انگیز ویدئو مپینگ می تواند بازاریابی دهان به دهان را

افزایش دهد و شرکت شما را بر سر زبان ها بیاندازد و به وایرال شدن در رسانه های اجتماعی سوق دهد، و تجربه حسی را

ارائه دهد که تاثیرات ماندگاری بر جای می گذارد و جرقه وفاداری به برند را برمی انگیزد.آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو با داشتن کادری حرفه ای و خلاق در حوزه ی تولید محتوای ویدیویی مانند موشن گرافیک، تیزر تبلیغاتی و اجرای ویدئو مپینگ می تواند بهترین انتخاب شما باشد.

نمونه هایی از ویدئو مپینگ

در اینجا برخی از معروف ترین نمونه های ویدئو مپینگ را با هم بررسی میکنیم:

جشن پلاتینیوم: برای جشن گرفتن ۷۰ سال سلطنت ملکه الیزابت دوم در سال ۲۰۲۲، کاخ باکینگهام به عنوان پس‌ زمینه ای

پویا و دراماتیک برای کنسرت زنده، مورد استفاده قرار گرفت و موقتاً ساختمان تاریخی را به بزرگترین صفحه نمایش بریتانیا

تبدیل کرد.

Wear the Rose: این طرح به یاد ماندنی برای حمایت از تیم راگبی انگلیس در طول جام جهانی راگبی ۲۰۱۵ طراحی شده بود. نمایشگر مملو از برجستگی های زیبای گل رز در اشکال، اندازه ها و چیدمان های مختلف بود.

خانه اپرای سیدنی: بیش از یک دهه پیش، نمای بیرونی این مکان مشهور برای اولین بار به عنوان پس‌ زمینه ای برای تجربه‌ ای حماسی عمل کرد.در سال های پس از آن، این سازه بارها و بارها برای پیش بینی های باورنکردنی استفاده شده است.

هنگام ساخت ویدئو مپینگ چه چیزهایی را باید در نظر گرفت؟

در حالی که زمان و بودجه بسیار مهم هستند، همچنین مهم است که بدانیم فناوری ویدئو مپینگ چیست، و اینکه نقشه برداری سه بعدی می تواند اساساً روی هر سطحی که نور را جذب می کند، از پل ها و ساختمان ها گرفته تا ماشین ها و درختان اجرا شود.

مدل سازی سه بعدی:

ویدیو مپینگ ساختمان نیاز به یک مدل سه بعدی دقیق از ساختمان شما دارد که می تواند با استفاده از اسکن لیزری ساخته شود.

ترجمه نقشه:

سپس این نقشه را می توان به یک پیکسل تبدیل کرد، که به شما نشان می دهد به چند پروژکتور نیاز دارید و اینکه آیا محتوای شما به وضوح بالا یا پایین نیاز دارد یا خیر.

دیدگاه مخاطب:

سپس وقت آن است که به دیدگاهی که می‌خواهید مخاطب تان داشته باشد فکر کنید.چه بینندگان شما نمای هوایی داشته باشند یا به یک ساختمان نگاه کنند، طرح ریزی باید زاویه دار باشد، و این نمای مورد نظر با موقعیت دوربین رندر مشخص می شود.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو با رعایت تمام استانداردها با کیفیت ترین و تاثیر گذار ترین دیدگاه را برای مخاطب شما به وجود می آورد.

همه چیز در مورد محتوا است:

محتوا کاملاً به شما بستگی دارد و باید متناسب با پیام و دیدگاه برند شما طراحی شود.چه بخواهید افراد را به مکان جدیدی منتقل کنید که معمولاً به آن دسترسی ندارند، یا از خود ساختمان استفاده کنید و یا یک کمپین تبلیغاتی، میزبانی می‌کنید، محتوا جایی است که می‌توانید بیشترین خلاقیت را داشته باشید.

تولید آزمون و خطا:

مرحله نهایی ویدئو مپینگ ساختمان در محل است و آزمون و خطاهای زیادی را به دنبال دارد.نورپردازی، تناسبات، تراز و ترکیب، همگی تا زمانی که تصویر ارائه شده کاملاً با نمای ساختمان مطابقت داشته باشد آزمایش خواهند شد. نتیجه نهایی چیزی شبیه به چیزی خواهد بود که می خواهید شاهد آن باشید.

نمونه های زیر برخی از خلاقانه ترین و بزرگترین نقشه برداری های ویدئویی در پروژه های ساختمانی هستند:

قدم زدن دایناسور ها در خیابان های پاریس

چه چیزی است که انسان ها از دیدن آن لذت نبرده اند و خوش شانس هستند که در حال حاضر از آن ها فرار نمی کنند؟ دایناسورها!

دایناسورهای تیرانوساروس رکس، برونتوساروس و تریسراتوپس به جای اینکه مثل همیشه فقط به عنوان استخوان در موزه ظاهر شوند یا در فیلم ها و تفریحات محبوب دیوید آتنبورو به نمایش درآیند، در کوچه پس کوچه های Jardin Acclimation در پاریس با استفاده از ویدئو مپینگ ساختمان ها رها شدند.هولوگرام های انعطاف پذیر به این خزندگان عظیم الجثه اجازه داده تا مردم را دنبال کنند و از ساختمانی به ساختمان دیگر حرکت کنند.

جشنواره دایره نور مسکو

علاوه بر ایده‌ آل بودن برای کمپین‌های تبلیغاتی، ویدئو مپینگ روی ساختمان‌ ها می‌تواند توسط شهرها به عنوان فرصتی برای میزبانی رویدادها، تجلیل از طراحان نورپردازی با استعداد و نمایش هنرهای سمعی و بصری توسط استودیوها و تیم‌های خلاق مورد استفاده قرار گیرد.جشنواره دایره نور مسکو یک رویداد سالانه است که نشانه های نمادین کشور، مانند تئاتر بولشوی، دانشگاه دولتی مسکو و مدیریت مسکو را با ویدیو مپینگ دوبعدی یا سه بعدی ترکیب می کند.این نوع ویدئو مپینگ بر روی ساختمان ها به ساکنان و گردشگران این فرصت را می دهد تا معماری و هندسه ساختمان های مسکو را با استفاده از نقشه برداری سنتی و مدرن مشاهده کنند.

آینده ویدئو مپینگ ساختمان

امکانات ویدئو مپینگ همانند فناوری، در حال تکامل است.تکنیک‌ها همچنان در حال گسترش هستند، زیرا آزمایش‌ ها با حسگرهای تعاملی، گرافیک‌های real-time و فناوری ردیابی حرکت، هنر خیابانی را به یک تجربه چند حسی و همه‌ جانبه تبدیل می‌کنند. موفقیت پشت این هنر مدرن، این است که به هیچ گونه ژانر هنری محدود نمی شود، در حالی که ماهیت مکمل آن هر تبلیغ نقاشی، دیوارنگاری، گرافیتی یا مجسمه را به یک تجربه خیال انگیز تبدیل می کند.پیشنهاد ما به شما این است که برای پیشرفت کار خود و

افزایش درآمدتان از تاثیر ویدئو مپینگ غافل نشوید و از گروه با تجربه ای همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانَتو کمک بگیرید.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.