وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با حل شدن مشکلات کسب و کارهای اینترنتی بتوانیم مرسولات این کسب و کارها را توسط پست دریافت و به مقاصد مورد نظر برسانیم. حموله با اشاره به وضعیت درآمد و هزینه‌های پست خوزستان گفت: پست خوزستان در یک سال گذشته ۷۵ میلیارد تومان درآمد داشت اما قطعا هزینه‌های پست بیشتر است و به دلیل هزینه‌های سرباری که وجود دارد این درآمدها نهایتا ۹۰ درصد از هزینه‌های پست را پوشش می‌دهد. وی در ادامه اظهار کرد: عملکرد پست خوزستان به دو بخش مرسولات واردشده به استان و همچنین مرسولاتی که به اقصی نقاط کشور از مرکز استان خوزستان فرستاده می‌شوند تقسیم می‌شود که در هر دو بخش پست استان خوزستان عملکرد بسیار خوبی داشته است.

وی با اشاره به آمار یکساله مرسولات پستی واردشده به خوزستان افزود: به‌طور میانگین روزانه حدود ۲۸ هزار مرسوله و ماهانه حدود ۸۴۰ هزار مرسوله وارد استان می‌شود. بر این اساس به‌طور میانگین در یک سال گذشته حدود ۱۰ میلیون مرسوله وارد خوزستان شده که توسط پست به دست گیرندگان در مناطق مختلف استان رسیده است. مدیرکل پست خوزستان گفت: در بخش پذیرش مرسولات در داخل استان برای ارسال به اقصی نقاط کشور نیز روزانه حدود ۲۳ هزار مرسوله در مناطق مختلف استان پذیرش می‌شود. در این زمینه در طول یک سال گذشته بیش از ۹ میلیون مرسوله پذیرش و به اقصی نقاط کشور رهسپار شده است.

حموله با بیان اینکه میانگین سرانه پستی برای هر نفر در کشور زیبنده شرکت پست نیست، اظهار کرد: میانگین سرانه پستی در کشورهای پیشرفته عدد بسیار بالایی است در حالی که در ایران به دلیل وجود برخی قوانین و موازی‌کاری‌‌ها سرانه پستی هر نفر بسیار پایین است. وی ادامه داد: ترافیک کاری برای پست وجود دارد اما به دلیل ساماندهی نامناسبی که در زمینه ترافیک پستی است متاسفانه این ترافیک کاری به سمت پست رهسپار نمی‌شود. در این زمینه باید تلاش کرد سرانه مرسوله در کشور افزایش یابد و باید ظرفیت‌‌ها و زیرساخت‌‌ها در این زمینه نیز ارتقا داده شود.

مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه دستگاه‌هایی که موازی با پست کار می‌کنند تمام خدمات خود را باید از درگاه پست انجام دهند، تصریح کرد: انتظار داریم تا همه دستگاه‌های اجرایی که اقداماتی مشابه فعالیت‌‌های پستی انجام می‌دهند، خدمات خود را در بستر پست به مردم ارائه کنند. حموله با اشاره به همکاری بخش خصوصی با شرکت پست ادامه داد: ۷۰۰ باجه پستی فعال در خوزستان وجود دارد که عمدتا باجه‌های خصوصی هستند. در یک سال گذشته حدود ۶۰ دفتر پیشخوان پستی جدید در خوزستان ایجاد شده که برای حدود ۱۱۰ نفر ایجاد اشتغال شده و این یک گام مثبت است. وی افزود: در زمینه خطوط شهری و بین شهری که مرسولات را در استان جابه‌‌جا می‌کنند، ۶۵ خط فعال است. در کشور بیش از ۳هزار خط شهری و بین استانی وجود دارد که کار حمل و نقل را انجام می‌دهند.

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به نقش کرونا در روند فعالیت‌‌های پستی و افزایش کارکرد پست گفت: تا پیش از شیوع کرونا ترافیک پستی در خوزستان خیلی بالا نبود اما در دوران کرونا با توجه به نیاز مردم به خدمات پست به ویژه در بحث خرید و فروش اینترنتی ترافیک پستی حدود سه برابر شد. حموله با تاکید بر راه‌‌اندازی مرکز جدید تجزیه مبادلات پستی خوزستان در اهواز ادامه داد: نیاز است مرکز تجزیه مبادلات تا پایان سال راه‌‌اندازی شود. این مرکز حدود ۸ هزار مترمربع زیربنا دارد و اگر راه‌‌اندازی شود قطعا ظرفیت دو برابری برای مدیریت مرسولات به وجود خواهد آورد و نقش بسیار خوبی در بهبود سیر مرسولات پستی خواهد داشت. وی افزود: در بحث سیر مرسولات گام‌‌های خوبی برداشته شده و هاب‌‌های پستی ایجاد شده است تا شاهد سیر مطلوب مرسولات در کشور باشیم. اکنون ۹ هاب پستی برای ارتباط میان استان‌ها در کشور ایجاد شده است تا ترافیک مرسولات با سرعت مطلوبی انجام شود و این کار به سیر بهتر مرسولات و توزیع موفق کمک می‌کند.

مدیرکل پست خوزستان ادامه داد: وضعیت پست در بحث توزیع با راه‌‌اندازی هاب‌‌های پستی بهتر شده است، به شکلی که ۹۸درصد از توزیع پست، توزیع موفق است که البته با توزیع به موقع متفاوت است. در حال حاضر عملکرد پست خوزستان در بحث توزیع موفق، حدود ۹۵ درصد است و باید تلاش شود تا به بالای ۹۸ درصد برسد. حموله با بیان اینکه خدمات پستی به دو دسته تقسیم می‌شوند که خدمات پایه پست و خدمات نیابتی هستند، گفت: پست خوزستان در بحث خدمات پایه پست که شامل پست نامه، بسته و امانات، تجارت الکترونیک و خرید و فروش اینترنتی است عملکرد بسیار خوبی داشته است. وی با بیان اینکه خدمات نیابتی خدماتی است که پست به نیابت از سازمان‌ها انجام می‌دهد، اظهار کرد: در این زمینه حدود ۱۵۰ سرویس نیابتی توسط پست در خوزستان مدیریت می‌شود که می‌تواند به بیش از ۳۰۰ خدمت نیز برسد.

مدیرکل پست خوزستان اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های موفق در قبول مرسولات پیشتاز است که همیشه جزو سه استان برتر کشور است. در خوزستان حدود ۷۳ درصد از مرسولات در قالب مرسولات پیشتاز قبول می‌شوند و کمترین آمار نیز مربوط به پست عادی است. حموله با اشاره به اینکه بحث بسته و امانت یکی از شاخص‌‌های مهم ارزیابی عملکرد پست است، گفت: در این حوزه در استان خوزستان جهشی ۸۰ درصدی داشته‌‌ایم به شکلی که از ۷۰۰ هزار مرسوله در سال گذشته به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله رسیده‌‌ایم. وی با بیان اینکه باید به سمت طراحی زیرساخت‌‌های الکترونیک و هوشمند حرکت کنیم و راهی جز این وجود ندارد، افزود: سیستم رهگیری مرسولات به صورت کاملا هوشمند است و در بخش‌های دیگر نیز مثل رهگیری کامیون‌‌های پستی رهگیری کاملا هوشمند شده است.