سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41328 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • ژل شستشو برای صورت جوش دار
    25 مهر 1401 - 19:49
    شناسه : 208715
    0

    با افزایش سن، میزان کلاژن سازی در پوست کم می شود و پوست شما به مراقبت بیش تری نیاز دارد. حتی اگر در طول روز از خانه بیرون نمی روید و از مواد آرایشی استفاده نمی کنید، شب ها قبل از خواب، از ژل های شستشو مناسب استفاده کنید.

    پ
    پ

    پوست انسان با توجه به مقدار ترشح چربی، به سه دسته خشک، چرب و مختلط تقسیم می شود. در زیر پوست، غدد ترشح کننده چربی (سبوم)، وجود دارند که برای انعطاف پذیری، نرمی و سلامت پوست، چربی ترشح می کنند. در برخی از افراد، مقدار روغن ترشح شده از غدد سبوم زیاد است و سبب چرب شدن سطح پوست می شود. تجمع چربی باعث براق و درخشنده شدن پوست این افراد می شود. پوست چرب یکی از انواع تبپ های پوستی است که مستعد جوش و آکنه است و نیاز به مراقبت دارد. یکی از بهترین و محبوب ترین شوینده های موجود در بازار، ژل شستشو است. ژل های شستشو صورت، با پاکسازی سطح پوست، خاصیت آبرسانی و فرمولاسیون ملایمی که دارند، یکی از بهترین شوینده های پوست به شمار می رود. امروز در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد ژل شستشو صورت، در اختیار شما قرار دهیم.

    اهمیت ژل شستشو:

    برای پاک کردن مواد آرایشی و پاکسازی سایر آلودگی ها ازروی پوست، نیاز به یک شوینده ای داریم که بتواند به عمیق ترین قسمت های پوست، نفوذ پیدا کند. به منظور از بین بردن سلول های مرده سطح پوست، همواره باید سطح پوست خود را تمیز نگه دارید. یکی از زمان های مناسب برای استراحت کردن پوست، شب ها هنگام خواب است. بنابراین شما باید شب ها قبل از خواب، صورت خود را با استفاده از ژل شستشو متناسب با نوع تیپ پوستی خود بشویید تا منافذ پوست باز شده و بتواند به راحتی تنفس کند. در صورت رعایت نکردن این موضوع، پوست شما استحکام، شفافیت، لطابت و شادابی خود را از دست می دهد و پیری پوست، برای شما زودتر اتفاق می افتد.

    با افزایش سن، میزان کلاژن سازی در پوست کم می شود و پوست شما به مراقبت بیش تری نیاز دارد. حتی اگر در طول روز از خانه بیرون نمی روید و از مواد آرایشی استفاده نمی کنید، شب ها قبل از خواب، از ژل های شستشو مناسب استفاده کنید.

    word image 208715 1 - ژل شستشو برای صورت جوش دار - ژل شستشو

    مزیت های استفاده از ژل شستشو:

    • ژل شستشو یک شوینده عالی برای پاکسازی سطح پوست از آلودگی ها، مواد آرایشی، گرد و غبار و غیره، است.
    • استفاده از ژل شستشو، رطوبت مورد نیاز برای شادابی و طراوت پوست را تامین می کند.
    • استفاده از این شوینده سبب از بین بردن چربی اضافه و تنطیم PH سطح پوست شما می شود.
    • مواد مغذی، مفید و ضد جوش و آکنه زیادی در ژل شستشو وجود دارد که در صورت استفاده، به قسمت های عمیق پوست صورت، نفوذ می کند.
    • یک آبرسان قوی برای پوست صورت است و از ایجاد خشکی در پوست صورت جلوگیری می کند.
    • با تنظیم کردن چربی سطح پوست، از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند.

    ژل شستشو مخصوص پوست های چرب:

    افرادی که پوست صورت چربی دارند، در مقایسه با افراد دیگر، بیش تر در معرض جوش و آکنه قرار دارند و همواره بر روی پوست آن ها جوش های سر سفید و سرسیاهی ظاهر می شود که می تواند تاثیر منفی در زیبایی پوست آن ها داشته باشد. این گونه افراد باید برای مراقبت از پوست خود، از موادی استفاده کنند که علاوه بر تنظیم PH پوست، چربی های مضر سطح پوست را از بین ببرد تا مانع از ایجاد هر گونه جوش و آکنه ای بر روی پوست صورت شود.

    بهترین محصولی که می تواند تمامی مشکلات مربوط به پوست چرب را برطرف کند، ژل شستشو صورت است. از مزایای این ژل می توان به جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه، جوان سازی پوست، نرم کنندگی، روشن کنندگی و تنظیم چربی پوست، اشاره کرد. ژل شستشو صورت مخصوص پوست چرب، خاصیت پاک کنندگی بالایی دارد و با نفووذ به بخش های عمیق تر پوست، تمام آلودگی های عمقی را از بین می برد.

    word image 208715 2 - ژل شستشو برای صورت جوش دار - ژل شستشو

    نکات مهم در استفاده از ژل شستشو پوست های چرب:

    ۱_ قبل از استفاده ژل شستشو، به منظور تست حساسیت، مقداری از آن را بر روی گردن و پشت گوشتان امتحان کنید و در صورت بروز حساسیت، از مصرف آن خودداری کنید.

    ۲_ بعد از استفاده از ژل، صورت خود را به طور کامل با آب بشویید. باقی ماندن ژل بر روی پوست صورت، سبب بسته شدن منافذ پوست و عوارضات ناشی از آن، می شود.

    ۳_ استفاده از آب خیلی گرم و یا خیلی سرد، سبب خشکی و رنگ پریدگی پوست می شود. برای شستشو ژل از روی صورت، از آب ولرم استفاده کنید.

    ۴_ اگر بعد از استفاده از ژل شستشو، قصد داشتید از خانه بیرون بروید، برای جلوگیری از لک شدن صورت، از کرم های ضد آفتاب مخصوص پوست چرب استفاده کنید.

    ۵_ مصرف روزانه ژل شستشو در فصل تابستان ۳ بار در روز و در فصل زمستان دو بار در روز است.

    ۶_ پس از شستشو، آب باقی مانده بر روی صورت خود را با استفاده از یک حوصله نرم و لطیف، خشک کنید.

    ۷_ بعد از خشک کردن صورت، پوست خود را با استفاده از مرطوب کننده ها و آبرسان های مخصوص پوست چرب، مرطوب کنید.

    برای اطلاعات بیشتر به وبسایت هزارجور مراجعه کنید.

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.