پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41356 تعداد نوشته های امروز : 8 تعداد دیدگاهها : 2369×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • تردید در ازدواج را چگونه حل کنیم
    25 مهر 1401 - 19:52
    شناسه : 208716
    0

    احتمالا که اهمیت و مقیاس این اتفاق اندکی باعث آزار شما شود. و این بسیار طبیعی است، حتی با اعتماد بنفس‌ و مطمعن ترین شخص هم احتمال دارد در دادن قول‌های حیاتی در مقابل دیدگان اطرافیان و خانواده‌اش دچار شک و تردید شود.

    پ
    پ

    word image 208716 1 - تردید در ازدواج را چگونه حل کنیم - تردید در ازدواج

    انتخاب شخص مد نظر برای ازدواج، وقت ازدواج، و تصمیم گرفتن به ازدواج، تمامی تصمیم‌های بزرگی در زندگی هستند که بیشتر با دودلی و تردید همراه می‌شوند. بقیه تصمیم های بزرگ و اساسی که می‌توانند در عمل ازدواج، دودلی و تردید ایجاد کنند، عبارتند از تصمیم‌گیری در مورد بچه ‌دار شدن یا تصمیم به جدایی و تمام کردن رابطه. به طور کلی تا آنجا که به تصمیم های موثر و اساسی در زندگی مربوط می‌شود، داشتن دودلی و تردید در تصمیم‌گیری موردی رایج بوده اما بی خطر نیست. شما خود را بهتری از هر شخص دیگری می‌شناسید. اگر در این گونه موارد احساس خشم می‌کنید، به تصمیمی که می‌گیرید توجه کنید. تفکر اینکه چه چیزی شما را خشمگین می‌کند، حائض اهمیت است.

    دلیل های شخصی تردید در ازدواج

    پروسه ازدواج شما را خشمگین و عصبی می‌کند

    احتمالا که اهمیت و مقیاس این اتفاق اندکی باعث آزار شما شود. و این بسیار طبیعی است، حتی با اعتماد بنفس‌ و مطمعن ترین شخص هم احتمال دارد در دادن قول‌های حیاتی در مقابل دیدگان اطرافیان و خانواده‌اش دچار شک و تردید شود.

    شما با تعهد دادن مشکل دارید

    برخی اوقات تفکر به راه درازی که قصد دارید شروع کنید می‌تواند باعث بروز استرس و اضطراب در روابط دراز مدت شما شود. احتمال دارد از آینده این ارتباط نگران باشید، اینکه شما و همسرتان درتمامی مدت زندگی با هم احساس خوشحالی و خوشبختی خواهید داشت یا خیر.

    مشکلات مالی شما را از ازدواج فراری داده است

    یکی از عامل هایی که خیلی از جوانان را برای ازدواج دچار تردید می‌کند تامین هزینه‌های زندگی مشترک و ازدواج است. با توجه به اینکه داشتن وضعیت مالی مستمر، برای داشتن یک زندگی زیاد راحت نیست خیلی از جوانان به ویژه آقایان حتی اگر کیس مورد نظر خود را پیدا کرده باشند، باز هم به دودلی و تردید برای ازدواج می‌شوند.

    ترس از خیانت یا طلاق

    اشخاصی که شاهد تجربه‌های ناموفق مثل خیانت و طلاق در زندگی مشترک دوستان و نزدیکان خود هستند، دچار شک و بدبینی نسبت به ازدواج می‌شوند. این اشخاص برای اینکه به اینگونه سرنوشتی دچار نشوند بطور ناخود اگاه برای تصمیم در مورد ازدواج شک می‌کنند و به دلایل گوناگون ازدواج‌ خود را به تاخیر می‌اندازند.

    شک درمورد اینکه با چه شخصی ازدواج کنید

    احتمال دارد شما در دوره آشنایی‌تان با مسائلی شبیه به مورد های زیر روبرو هستید و نسبت به فردی که قصد ازدواج با او را دارید دچار دودلی و تردید شده‌اید.

    شما دائما در حال کشمکش و بحث هستید

    احتمال دارد شما در حال شستن رخت و لباس های حکد باشید و در عین حال همسرتان مثل یک مربی در یک مسابقات المپیک شیوه انجام کارها را به شما یادآوری می‌کند. یا اینکه احتمال دارد شما نتوانید روی مشکلات مالی یا نحوه گذراندن تعطیلات پایان هفته با هم به توافق برسید. این بحث های روزانه، فرقی ندارد که چقدر بی اهمیت باشند، می‌تواند یک رابطه را آسیب پذیر کند. همه همسر ها مشکلاتی دارند که احتمال دارد در زندگی تعداد زیادی تکرار شوند و لازمه این است که این مسائل برای ادامه رابطه کنترل شوند. اما بهترین مورد متمایز کننده همسر های شاد و زوج‌هایی که کمتر خوشحال و خوشبخت هستند، وجود بحث و کشمکش نیست، بلکه این است که رفتار آنها با همدیگر در حین صحبت چگونه است.

    word image 208716 2 - تردید در ازدواج را چگونه حل کنیم - تردید در ازدواج

    راه حل چیست؟

    با خود خلوت کنید

    برخی اوقات، ایده خوبی است که یک گام به گذشته برگشته و اندکی فکر کنید، به خود زمان بدهید و بررسی کنید که منشا شک هایتان از کجاست. این فرصت دادن می‌تواند یک پیاده روی مفصل و یا تعیین یک روز زمان به خودتان باشد، برخی اوقات، فرصت دادن و آرامش برای درک احساسات شخص مفید است. احتمال دادو یادداشت کردن بعضی از افکارتان نیز برای شما سودمند باشد، تبدیل حس ها و افکار به حرف می‌تواند برای مشحص کددن آنها و درک بهتر از اینکه چرا چنین حسی به شما دست داده است، روش سودمندی باشد.

    با دیگران درباره این شک ها صحبت کنید

    صحبت درباره این شک ها با دیگران هم می‌تواند سودمند باشد. اگر احساس می‌کنید فردی در زندگی‌تان است که می‌توانید به او اعتماد کنید وبا تمام قلب صلاح و خیرتان را می‌خواهد، حرف زدن با او راجع به حس و افکارتان می‌تواند واقعا سودمند باشد. این فر می‌تواند یک دوست یا یکی از افراد خانواده باشد، یا اینکه یک مشاوره ازدواج با علم باشد. صحبت کردن با یک روانشناس یا مشاور کاربلد در چنین اوضاعی می‌تواند بسیار سودمند باشد، زیرا او ممکن است تجربه زیادی در برخورد با این مسائل داشته باشد، و احتمال این که آنها از یک طرف جانب‌داری کنند، وجود ندارد.

    با فردی که قصد ازدواج با او را دارید حرف بزنید

    یک مرحله تعیین کننده دیگر در وقت های برخورد با این اضطراب ها وجود دارد، که احتمال دارد کمی بر خلاف عقل سالم به نظر برسد، و این گام صحبت کردن با شوهر یا خانمتان درمورد به تردیدهای‌تان است.

    واضح است که احتمالا این احساس به شما دست می‌دهد که خطر و ریسک این شیوه این است که اوضاع را بدتر می‌کند. احتمال دارد نگران این مسئله باشید که گفتن اینکه به چه چیزی فکر می‌کنید باعث می‌شود همسرتان احساس دپرسی  کند – و اینکه این کار احتمال دارد کل رابطه زناشویی شما را به مشکل بندازد. در صورتی که گفتن شرح حال خود به شکل ملاحظه کارانه و سازنده اهمیت دارد، مهم است که شما بدانید که می‌توانید این افکار و حس هارا را از یکدیگر بپذیرید، به شکلی بصورت مشترک آنها را حل کنید.

    دودلی و تردید ممکن است یک احساس ترسناک باشد اما حس عجیبی نیست. صحبت درباره شک در رابطه می‌تواند شما را آسیب پذیر و عصبی کند، اما در عین حال هم می‌تواند یک روش سودمند برای نشان دادن مشکلات و حرف زدن راجع به آنهاست.

    نکته اساسی این است که به مشکلات موجود در رابطه از موضع انتقاد وارد نشوید. شما نباید زوج خود را از چیزی سرزنش کنید یا اینکه به مطرح کنید فرد کاملی نیست، لازم است به او بگویید مشکلاتی در خود راطبه شما وجود دارد که لازم است درمورد آنها صحبت کنید. تلاش کنید به آن ها بگویید که درمورد آنها قضاوتی نمی‌کنید، و دارید سعی می‌کند که مطمعن شوید رابطه‌تان عمیق و درست بوده و همچنان محکم هم باقی بماند.

    اطلاعات خود را در مورد ازدواج بالا ببرید

    بالا بردن سطح دانش و اطلاعات خود در زمینه کسب مهارت‌های زندگی و شناخت فردی موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما و کاهش احتمال ایجاد اختلاف ها در زندگی می‌شود پس با آمادگی بالاتری برای ازدواج تصمیم می‌گیرید. یکی از موارد ضروری برای داشتن ازدواج مناسب و آینده ای موفق دانستن مهارت‌های ارتباط با همسرتان و از آن جایی که قسمت زیادی از ارتباطات در دنیای کنونی با استفاده از گوشی تلفن همراه انجام می‌شود یادگیری شیده صحیح پیام دادن از اهمیت بالایی برخوردار است. در مجموعه زندگی خوب مشاورین ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند

    blank

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.