سه‌شنبه, 4 اردیبهشت 1403 Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 41419 تعداد نوشته های امروز : 12 تعداد دیدگاهها : 2371×
  • شعار سال

    شعار سال 1403

  • موزه مرمر رامسر چه دیدنی‌هایی دارد؟‌
    29 مهر 1401 - 19:53
    شناسه : 208981
    0

    موزه یا کاخ مرمر در استان مازندران در عروس شهرهای شمال یعنی شهر رامسر واقع شده است. این موزه در جنوب شرقی شهر رامسر در خیابان انقلاب قرار گرفته است. موزه مرمر در سال ۱۳۹۰ به عنوان پربازدیدترین موزه در ایران شناخته شده است. قدمت موزه به دوره پهلوی اول برمی‌گردد. این مجموعه شامل بخش‌های موزه اسناد، موزه حمام قدیم، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه بین‌المللی عاج ایران می‌شود.

    پ
    پ

    word image 208981 1 - موزه مرمر رامسر چه دیدنی‌هایی دارد؟‌ -

    موزه یا کاخ مرمر در استان مازندران در عروس شهرهای شمال یعنی شهر رامسر واقع شده است. این موزه در جنوب شرقی شهر رامسر در خیابان انقلاب قرار گرفته است. موزه مرمر در سال ۱۳۹۰ به عنوان پربازدیدترین موزه در ایران شناخته شده است. قدمت موزه به دوره پهلوی اول برمی‌گردد. این مجموعه شامل بخش‌های موزه اسناد، موزه حمام قدیم، کاخ شاه، موزه مردم‌شناسی رامسر و موزه بین‌المللی عاج ایران می‌شود.

    چرا از موزه مرمر رامسر دیدن کنیم؟

    این موزه پر از آثار دیدنی از دوره پهلوی اول است که شامل یکی از سرسبزترین باغ‌های ایران هم می‌شود و یکی از باغ‌های گیاه شناسی ایران به شمار می‌آید و گیاه‌های منحصر به فردی دارد. مانند گیاه ساقه برهنه با قدمت ۴۰۰ ساله که یکی از ابتدایی‌ترین گونه‌های گیاهی در دنیا است. درخت کاجی به ارتفاع ۲۳ متر نیز، یکی دیگر از گیاهان منحصر به فرد این باغ است. یکی دیگر از گونه‌های گیاهی مهم و منحصر به فرد موجود در این باغ، گیاه پسیلتوم نودم است که فقط در کشور آمریکا و ژاپن دیده شده است. حتی این‌جا یک باغ به نام باغ بامبو دارد که پر از ساقه‌های بامبو است.

    یکی دیگر از دلایلی که باید از موزه مرمر دیدن کنید این است که این موزه مجموعه زیادی از موزه‌های دیگر را در خود جای داده است و پر از ‌آثار نفیسی است که بازدید از آنها توصیه می‌شود و همچنین می‌توانید به چشم یک لوکیشن خفن عکاسی به آن نگاه کنید.

    معماری این مجموعه یکی دیگر از جذابیت‌های موزه مرمر است. معماری‌ درون عمارت، با وجود گچ‌بری‌های ماهرانه به شکل‌های گیاهان، حیوانات و چهره انسان‌ها واقعا دیدنی است. در هر اتاقی شومینه وجود دارد و این گچ‌بری‌ها در اطراف شومینه هم دیده می‌شوند.

    قسمت‌هایی از کاخ مرمر که حتما باید از آنها دیدن کنید

    موزه حمام قدیم

    موزه حمام دارای دو حوضچه است. نکته قابل توجه در این حمام کاشی‌های استفاده شده در آن هستند که از زمان ساخته شدن این حمام تا به امروز تغییر نکرده‌اند و دست نخورده باقی مانده‌اند. حمام قدیم شامل بخش‌های خزینه آبگرم، خزینه آب سرد، سربینه و رخت‌کن و حوض سربینه می‌شود.

    موزه بین‌المللی عاج ایران

    word image 208981 2 - موزه مرمر رامسر چه دیدنی‌هایی دارد؟‌ -

    در موزه بین‌المللی عاج ایران با ۳۰۰ اثر ارزشمند یکی از مهم‌ترین قسمت‌های مجموعه موزه مرمر است. این موزه به عنوان بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین موزه عاج در خاورمیانه شناخته می‌شود که آثارش از تمامی زیست‌گاه‌های موجود فیل در دنیا گرد‌آوری شده است.

    موزه مردم‌شناسی رامسر

    word image 208981 3 - موزه مرمر رامسر چه دیدنی‌هایی دارد؟‌ -

    موزه مردم‌شناسی رامسر درست در کنار موزه بین‌المللی عاج ایران قرار گرفته است. این موزه شامل ۷۰۰ قطعه از ابزارهای مردمی است که در گذشته در شمال ایران از ‌آن‌ها استفاده می‌کردند. این مجموعه در طی سی سال توسط فردی به اسم عیسی خاتمی جمع‌آوری شده و در موزه گردآوری شده است.

    موزه مرمر رامسر چه امکاناتی دارد؟

    در موزه مرمر رامسر یک سری بازارچه‌های فروش صنایع‌‌دستی وجود دارد که می‌توانید برای خرید سوغاتی و صنایع‌دستی در آن‌جا وقت بگذرانید. همچنین در جوار موزه حمام قدیم، کافه و رستوران کاخ مرمر قرار دارد. همچنین سرویس بهداشتی، نمازخانه و غرفه عکاسی و شیرینی فروشی نیز، از امکانات موزه مرمر رامسر هستند.

    بهترین زمان بازدید از موزه مرمر کی است؟

    رامسر یکی از شهرهای شمالی است که زمستان‌های نسبتا سردی دارد و تابستان‌هایش هم شرجی و مرطوب است. بهترین زمان سفر به رامسر، بهار و پاییز است. زمانی که هوای شمال در بهترین حالت ممکن است و می‌توانید حسابی کیف کنید. برای بازدید از موزه مرمر باید بلیط تهیه کنید و همه روزه بجز ایام سوگواری می‌توانید از این کاخ دیدن کنید. موزه مرمر از در نیمه اول سال از ساعت ۹ صبح تا ۲۰ و در نیمه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ قابل بازدید است. برای بازدید از این مجموعه حداقل به سه ساعت زمان نیاز دارید تا از همه قسمت‌های آن دیدن کنید.

    راستی در سفر به رامسر یکی از بهترین کارهای که می‌توانید انجام دهید اجاره ویلا در رامسر است. رامسر یک شهر سرسبز و خوش‌آب‌وهواست برای همین اجاره یک ویلا حیاط‌‌‌دار درآن خیلی کیف می‌دهد. اگر خواستید گلچینی از ویلاهای رامسر را ببینید و برای اجاره کردن انتخابشان کنید به سایت پینورست سر بزنید.

    مکان‌های دیدنی اطراف کاخ مرمر

    حیف است به رامسر بروید و از موزه مرمر دیدن کنید ولی سری به جاذبه‌های اطرافش نزنید. برای مثال بلوار معروف معلم، هتل قدیم رامسر، تله کابین رامسر و سد میجران از دیگر جاذبه‌های اطراف کاخ مرمر هستند که می‌توانید در کمتر از یک ساعت به ‌آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

    با پینورست در رامسر اقامت کنید

    به سفر چند روزه به رامسر فکر کرده‌اید؟ از پینورست کمک بگیرید. پینورست یک پلتفرم اجاره آنلاین اقامتگاه است که می‌توانید با چک کردن آن، انواع اقامتگاه مورد نظر خود را در رامسر مانند بومگردی رامسر پیدا کنید.

    تیم پینورست با هدف ارائه بهترین خدمات در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت می‌کند. همچنین اطلاعات مربوط به هر اقامتگاه را می‌توانید در قسمت توضیحات پیدا کنید و اگر پاسخ سوالات خود را نگرفتید، با تیم پشتیبانی تماس بگیرید تا به کمکتان بیاید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.