×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.  اخبار منتشر شده : 16 خبر

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به واگذاری امور روستاییان به دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، نگاهی فقط فیزیکی نیست، تصریح کرد: شما دهیاران و اعضای شورا روستاها، می بایست آنقدر ذوق، شوق، توانایی و تلاش داشته باشید که با برنامه ریزی درست بتوانید به سوی پیشرفت گام بردارید.

به گزارش «بامردم»، فرماندار لاهیجان در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای بخش رودبنه ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین(ع)، گفت: هدف اساسی به وجود آمدن شوراهای اسلامی روستاها، استفاده از این ظرفیت محلی در مدیریت و توسعه پایدار روستا می باشد و این در گذشته نیز به شکل سنتی و با نام کدخدا وجود داشته است.

سید محمد احمدی افزود: پیشرفت‌های روستاها پس از انقلاب کاملاً مشهود است و کسی نمی تواند این پیشرفتها را نادیده بگیرد، یکی از سیاست های مهمی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفه است، مدیریت روستایی با مدیریت پایدار است، یعنی می بایست در روستاها، مسائل مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … همه در یک مجموعه و اساسی دیده شود.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید به واگذاری امور روستاییان به دهیاران و شوراهای اسلامی روستا، نگاهی فقط فیزیکی نیست، تصریح کرد: به دلیل آشنایی شما دهیاران و اعضای شورا روستاها با منطقه مورد نظر، می بایست آنقدر ذوق، شوق، توانایی و تلاش داشته باشید که با برنامه ریزی درست بتوانید به سوی پیشرفت گام بردارید.

فرماندار لاهیجان با اشاره به برگزاری برخی جشنواره های خاص مختص به روستا ها، افزود: قطعا برگزاری این گونه جشنواره ها بدون خلاقیت، تلاش و برنامه ریزی دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا ها محقق نمی شود و برگزاری این برنامه ها باعث برجسته شدن روستا و رونق اقتصاد آن روستا خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه دهیاران می بایست شرح وظایف و مقررات جاری و اولویتهای روستاها را بشناسند، گفت : روابط تنگاتنگ و صمیمانه با شوراها و بخشداران مهمترین رویکرد دهیاران است.

احمدی اظهار کرد: بخش رودبنه بخش فعال و توانمندی است و اعضای شورا روستاها با مدیریت و اندکی ریسک می توانند با ارائه طرح هایی در زمینه های مختلف گردشگری، فرهنگی و … تسهیلات بسیاری دریافت کنند که انشاالله در جلساتی تخصصی تر این پیشنهاد بنده پی‌گیری شود

فرماندار لاهیجان با تاکید بر هم‌دلی، همزبانی و وحدت میان مردم و مسئولین، گفت: به لطف خدا در شهرستان لاهیجان یک همدلی و وحدت خاصی میان همه مسئولین و مردم وجود دارد و انشاالله با وجود این همدلی و هم زبانی بتوانیم مشکلات موجود را حل کنیم.

احمدی در پایان با اشاره به اهمیت سرشماری نفوس و مسکن ۹۵، گفت: اگر در این سرشماری نتوانیم واقعیت ها را منعکس کنیم قطعا در برنامه ریزی ها دچار مشکل خواهیم شد و شما دهیاران و اعضاهای شورای اسلامی روستا می بایست در فرصت باقی مانده مردم را به انجام سرشماری علی الخصوص به روش اینترنتی دعوت و ترغیب کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.